21-vuotisen Macin käytön jälkeen pitäisi uskoa (siis minun), että ei pidä koskea pitkällä tikullakaan ns. kolmannen osapuolen tekemiin systeemiä sorkkiviin ohjelmiin. Mutta ei. Piti vain, ja ihan omin sormin.
Tässä on nyt murheena Internet Cleanup -nimisellä softalla tehty munaus. Piti sillä vain poistamani Mailin liitteitä, mutta tulin vilkaisseeksi toki myös evästeitä, ja yritin olla koskematta niihin. Ohjelma kaatui, tietty. Tavaraa oli paljon.
Seuraukset ovat sitten tällaiset. Ensin huomasin, että Firefoxiin ei tullut normaalia avaussivuani ja se valitti, että evästeet ovat poissa. Laitoin ne päälle (salli evästeet), mutta asia ei parantunut siitä. Sitten en päässyt Foxilla gmailiini, palkki vain nykii ja nykii; ei perille. Toki pääsen muilla selaimilla ja iPhonella, mutta rasittavaahan tuo on. Varsinainen myrkyn lykkäys tuli sitten Google Earthin kohdalla. Se ei toimi ollenkaan, ei tule koko palloa näkyviin ja kaikki omat paikat etc ovat poissa. Mielenrauhani myös.
Mikä nyt eteen, Pinneberg?
Töppäilyä
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
4 viestiä
• Sivu 1/1
-
Re: Töppäilyä
Viesti Kirjoittaja MrEre »
Firefoxin uusimpien versioiden kanssa olen törmännyt FFoxin käyttämän sqlite-kannan sekoamisiin.
Postasin siivousohjeita aiemmin http://www.hopeinenomena.net/viewtopic. ... 9&t=119326.
Postasin siivousohjeita aiemmin http://www.hopeinenomena.net/viewtopic. ... 9&t=119326.
-
Viesti Kirjoittaja harri »
Ja Time Machine ei tietenkään ollut käytössä, vai?Valkeakuulas kirjoitti:Mikä nyt eteen, Pinneberg?
Kyllä 21:n vuoden kokemuksella pitäisi varmuuskopiointi olla jo pikku hiljaa hanskassa :-)
-Harri
-
Viesti Kirjoittaja Valkeakuulas »
Oli se. Time Machine.
Kävi vain niin, että siitä ei ollut hyötyä. Jotakin oli mennyt pahasti pieleen itse systeemissä eikä korjaantunut, vaikka otinkin käyttöön ajaltaan vanhempaa tavaraa sieltä.
Tein elämäni ensimmäisen systeemin uudelleenasennuksen ja siten, että ohjelmat ja asetukset jätettiin paikoilleen. Kesti hetken, itse asiassa aamuun. Nyt pelaa ja nopeammin kuin ennen. Kaikki toimii. Päivityksiä piti tietty tehdä aika lailla. Levynkorjaajallakaan ei enää näy niitä omituisia juttuja, joita ei voinut korjata.
Itse asiassa jonkin verran ihmettelen tätä:
1. Että nyt vasta jouduin tämän uudelleen asentamisen eteen. Työmaalla tyhjäsin joskus kauan sitten 7-systeemin koneita, mutta omaa en ole aikaisemmin joutunut.
2. Että se onnistui näin erinomaisesti. Kuinkahan näppärästi tämä olisi käynyt muilla systeemeillä?
Kävi vain niin, että siitä ei ollut hyötyä. Jotakin oli mennyt pahasti pieleen itse systeemissä eikä korjaantunut, vaikka otinkin käyttöön ajaltaan vanhempaa tavaraa sieltä.
Tein elämäni ensimmäisen systeemin uudelleenasennuksen ja siten, että ohjelmat ja asetukset jätettiin paikoilleen. Kesti hetken, itse asiassa aamuun. Nyt pelaa ja nopeammin kuin ennen. Kaikki toimii. Päivityksiä piti tietty tehdä aika lailla. Levynkorjaajallakaan ei enää näy niitä omituisia juttuja, joita ei voinut korjata.
Itse asiassa jonkin verran ihmettelen tätä:
1. Että nyt vasta jouduin tämän uudelleen asentamisen eteen. Työmaalla tyhjäsin joskus kauan sitten 7-systeemin koneita, mutta omaa en ole aikaisemmin joutunut.
2. Että se onnistui näin erinomaisesti. Kuinkahan näppärästi tämä olisi käynyt muilla systeemeillä?
4 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka