Olen tekemässä iDVD:llä kuvaesitystä. Ensimmäisessä yrityksessäni kuvien koko meni liian pieneksi. Kuvia oli yht. 466 ja niiden kuvakoko yht vain 758 Mt eli yhden kuvan koko oli vain 1,6 Mt. Koska DVD levylle mahtuu 4,2Gt kuvia, ajattelin käyttää alkuperäisen kokoisia kuvia niin pitkään, kuin mahdollista. Raahasin alkuperäisistä kuvakansioista kuvat pudotusalueelle. Näiden eri kuvakansioissa olevien alkuperäisten kuvien yhteiskoko on 7,23 Gt. Kun vraahasin kansioiden kuvat iDVD:hen, oli kuvien yhteiskoko kuitenkin muuttunut vain 854 Mt projektitietojen mukaan.
1)Voisiko joku kertoa, mitä tässä on tapahtunut ja miten minun pitäisi viedä noita kuvia iDVD:hen, jotta niiden koko pysyisi sen suuruisena, kun itse haluan?
Näin pienenä olevat kuvat eivät näy riittävän hyvälaatuisina TV:n ruudulla, olen kokeillut jo yhden levyllisen ja kuvat olivat suttuisia johtuen varmaan pienestä koosta.
2) Toinen kysymykseni liittyy esityskuvien kokoon TV ruudulla. Havaitsin, että kuvat eivät näkyneet läheskään koko ruudun kokoisia tuossa iDVD:llä tehdyssä esityksessä. Johtuuko pienempi koko siitä, että kuvat on otettu järkkärillä, joka tekee vain 4:3 kokoisia kuvia eikä 16:9, kuten TV ruutu on?
Miksi iDVD muuttaa kuvien kokoa??
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
2 viestiä
• Sivu 1/1
-
Miksi iDVD muuttaa kuvien kokoa??
Viesti Kirjoittaja Bemu »
-
Re: Miksi iDVD muuttaa kuvien kokoa??
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
iDVD:tä ikinä ole käyttänyt mutta olenko ymmärtänyt ihan väärin kun sanon että sillä tehdään nimenomaan DVD-levyjä ja näissähän on ihan tavallisen PAL-DVD levyn rajoitukset resoluutiolle (720 x 576i)? http://fi.wikipedia.org/wiki/PAL
Jos kuvia haluat katsella parhaalla laadulla olisi laitteen joka näitä toistaa tuettava esimerkiksi data muodossa poltettuja DVD-levyjä ja osattava skaalata nämä käyttäen hyödyksi olemassa olevaa resoluutiota? Esmerkiksi minun DVD-tallennin ei osaa skaalata data -levyllä olevia kuvia muuta kuin PAL-resoluutioon.
Jos kuvia haluat katsella parhaalla laadulla olisi laitteen joka näitä toistaa tuettava esimerkiksi data muodossa poltettuja DVD-levyjä ja osattava skaalata nämä käyttäen hyödyksi olemassa olevaa resoluutiota? Esmerkiksi minun DVD-tallennin ei osaa skaalata data -levyllä olevia kuvia muuta kuin PAL-resoluutioon.
2 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka