Kuvan näyttäminen tykillä että ilman että työpöytä näkyy
-
Kuvan näyttäminen tykillä että ilman että työpöytä näkyy
Viesti Kirjoittaja T-P »
-
Re: Kuvan näyttäminen tykillä että ilman että työpöytä näkyy
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
-
Viesti Kirjoittaja T-P »
Ok! Onnistuuko tämä esim. macin dvd soittimella? Mistä kakkosnäyttö tai näytön peilaus säädetään?TheKraken kirjoitti: säädät käyttämäsi softat niin (jos vain voi), että ne avaa fullscreeniin suoraan kakkosnäytölle, vaikka itse ohjaimet yms olisikin ykkösnäytöllä.
-
Dvd-soitinta ei voi muistaakseni säätää avaamaan aina koko näytön tilaa kakkosnäytölle. Quicktime Playerilla onnistuu kyllä.
-
Viesti Kirjoittaja mercury »
Onnistuu kyllä. DVD Player muistaa millä ruudullaa ollaan oltu, ja asetuksissa on myös täppä (oletuksena päällä?) jolla se aloittaa suoraan koko ruudulla.TheKraken kirjoitti:Dvd-soitinta ei voi muistaakseni säätää avaamaan aina koko näytön tilaa kakkosnäytölle. Quicktime Playerilla onnistuu kyllä.
-
Viesti Kirjoittaja T-P »
-
Viesti Kirjoittaja T-P »
Tai voinko välillä käyttää CamTwistiä live kuvan kanssa ja välillä DVD playeriä clippien kanssa? Miten tykki ymmärtää että kumman ohjelman kuvaa tulisi näyttää?T-P kirjoitti:Keksittekö sellaista ohjelmaa jolla voi näyttää välillä web-kamerakuvaa ja välillä videota?
-
Siten että käsket niitä ohjelmia esim. näppäimistöllä ja hiirillä?T-P kirjoitti:Tai voinko välillä käyttää CamTwistiä live kuvan kanssa ja välillä DVD playeriä clippien kanssa? Miten tykki ymmärtää että kumman ohjelman kuvaa tulisi näyttää?T-P kirjoitti:Keksittekö sellaista ohjelmaa jolla voi näyttää välillä web-kamerakuvaa ja välillä videota?

-
Viesti Kirjoittaja T-P »
Hehee, no niin näin tietty, ekaksi pitää varmaan säätää säädöt kuntoon. Onkohan mun videotykki liian vanha...TheKraken kirjoitti: Siten että käsket niitä ohjelmia esim. näppäimistöllä ja hiirillä?
Laitoin videotykin kiinni ja toimii, vain peilausta en saa toimimaan. Järjestelmäasetuksista olen vääntänyt "kerää ikkunat", "tunnista näytöt" ja "näytä asetukset valikkorivillä". Resoluutio on välillä iBookin näytöllä huono välillä parempi, ilmeisesti pyörin videotykin ja varsinaisen näytön väleillä iBookin työpöydällä. Yläreunaan on airportin ja akkuvalon viereen tuollainen näytön kuva, merkkaako se videotykkiä? Mulla näkyy järjestelmäasetuksissa VGA-näyttö ja Väri LCD-näyttö, kumpi on oma näyttö ja kumpi on videotykki? En löydä kohtaa mistä saisin peilauksen päälle, haluaisin kokeilla peilausta vaikkapa Quick timellä.
Huh, olipas siinä taas paljon. Manian oireita...
-
Viesti Kirjoittaja carrbon »
/carrbon
-
Viesti Kirjoittaja T-P »
Jollain ilveellä löysin tämmöisen ilmoituksen että "tietokone ei tue laajennettua työpöytää" ja siksi peilaus ei onnistu - johtuneeko siitä että mulla on iBook 800 mhz. Pitäisikö mulla olla kaksi näytönohjainta että tää onnistuisi vai saako tän jollain softalla säädettyä. Uusiko MacBook tai vanhempi PowerBook hoitaisi homman?
-
Viesti Kirjoittaja gramdel »
Kyllä nekin hoitaa. iBook ei tosiaan tue laajennettua työpöytää suoraan. Siinä homman saa toimimaan Screen spanning doctor ohjelmalla. Katso ennen asentamista, että koneesi löytyy tuettujen listalta. En ole ihan varma toimiiko leopardissa, jos sulla sellainen on, toimii ainakin tiikeriin asti. Jotenkin muistelisin kyllä, että olisin tuota leopardillakin iBookissa käyttänyt.T-P kirjoitti:Jollain ilveellä löysin tämmöisen ilmoituksen että "tietokone ei tue laajennettua työpöytää" ja siksi peilaus ei onnistu - johtuneeko siitä että mulla on iBook 800 mhz. Pitäisikö mulla olla kaksi näytönohjainta että tää onnistuisi vai saako tän jollain softalla säädettyä. Uusiko MacBook tai vanhempi PowerBook hoitaisi homman?
/---
ap
http://gramdel.kapsi.fi/
-
Viesti Kirjoittaja Fixx »
Tässä tapauksessa esitys pitäis kyllä peilausmoodissakin onnistua. Siis tykki näyttää saman mitä läppärinäyttökin.
Mä kokeilisin josko molemmat näyttöohjelmat sais fullscreen-tilaan ja vaihtaisin ohjelmaa sitten vaan cmd-tabilla. Fullscreen + ohjelman vaihto ei vaan kaikilla softilla onnistu, joillakin on taipumus palata ikkunoiduksi epäaktiivisina. Tms kränää.
-
Viesti Kirjoittaja T-P »
-
Viesti Kirjoittaja T-P »
Joo siis tarkoitus olikin saada nimen omaan peilaus pois päältä, että saisin tykillä fullscreenin toiselle ohjelmalle, esim Qucktimelle tai ArKaokselle, just niin kuit otsikossa lukee - Kuvan näyttäminen tykillä että ilman että työpöytä näkyy.Fixx kirjoitti:iBookissa on kyllä se näytön peilaus se normiolotila ja se laajennettu työpöytä se, joka pitää kikkailemalla saada toimimaan.
Tässä tapauksessa esitys pitäis kyllä peilausmoodissakin onnistua. Siis tykki näyttää saman mitä läppärinäyttökin.
Mä kokeilisin josko molemmat näyttöohjelmat sais fullscreen-tilaan ja vaihtaisin ohjelmaa sitten vaan cmd-tabilla. Fullscreen + ohjelman vaihto ei vaan kaikilla softilla onnistu, joillakin on taipumus palata ikkunoiduksi epäaktiivisina. Tms kränää.
-
Viesti Kirjoittaja T-P »
-
Viesti Kirjoittaja Epe »
Voisko joku kertoa miten saan tuon fullscreen moden näkymään kakkosnäytöltä Quicktimellä? Kun se muistaa nyt että olen joskus kattonu tuolla pb:n näytölla fullscreeniä niin siirtää aina sille näytölle siirryttäessä fullscreen modeen..TheKraken kirjoitti:Peilaus lähtee pois päältä ihan tuolta Järjestelmäasetusten Näytöt-osastolta.
Dvd-soitinta ei voi muistaakseni säätää avaamaan aina koko näytön tilaa kakkosnäytölle. Quicktime Playerilla onnistuu kyllä.
edit: asetuksistahan se löytyikin

- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka