Tällä kertaa on kyseessä iTunesin virheellinen toiminta. iTunes ei osaakaan käyttää podcasteissa niitä toimintoja mitä sille on määritelty. Elikkäs jos olet valinnut vain tietyt podcastit synkronoitaviksi iPodiin/iPhoneen, niin iTunes silti voi laittaa kaikki kerralla ko. laitteeseen. Näin ollen kirjoitan jälleen FAQ:n miten tämä ongelma ratkaistaan.
Huomioithan että kun otat nämä asetukset käyttöön niin joudut samalla määrittämään musiikit ja videot/yms. vastaavaisuudessa manuaalisesti. Itselläni musiikki tulee edelleen tosin normaalisti.
1. Kytke iPodisi/iPhonesi laitteeseesi ja käynnistä iTunes.
2. Mene iPod/iPhone-välilehdelle, josta valitset seuraavat.

Harmaat voi kyllä valita, kunhan valitset keskimmäisen viimeisenä.
3. Nyt sitten siirryt "Podcasts"-välilehdelle ja valitset sieltä seuraavat.

Tuossa on siis vain esimerkkinä, että mitä podcasteja tulisi valita. Valitse ne, mitä haluat käyttää iPodissasi/iPhonessasi. Itse jätän videot koneelle, vievät turhaan tilaa enkä näe syytä katsoa videoita tien päällä iPodistani.
Paina vahvistukseksi "Apply".
4. Tarkista vielä valitsemistasi podcasteista, että niistä on myös otettu ruksit pois (tämä vaikuttaa siihen, että mitä podcasteja saat soittimellesi ja mitä et. Tiedän, typerää). Mene siis sivupalkista "Library - Podcasts" ja valitse haluamasi podcast. Tässä esimerkki miltä pitäisi näyttää.

Jotta saat ko. näkymän, paina joko hiiren oikeata korvaa tai Control+Vasen korva podcastin otsikossa (tässä tapauksessa Apple Keynotes, korostettu sinisellä). Valitse "Uncheck Selection".
5. Valitse sivupalkista taas iPodisi/iPhonesi ja avaa nuoli.

Valitse podcastit mitä näet laitteessa turhaksi ja paina taas joko hiiren oikeata korvaa tai Control+Vasen korva ja valitse "Delete". iTunes kysyy vielä vahvistuksen podcastien poistoon iPodista ja valitset vielä tällöin "Ok". Huomioi että nämä podcastit pysyvät edelleen iTunesissasi, ne eivät poistu sieltä.
Nyt vain painat "Sync" iPodin kohdalla olevasta valikosta (oikea alalaita) ja ongelman pitäisi olla poissa.
Mikäli jäi jotain kysyttävää niin kysykää pois, vastaan itse jos vain pystyn/joku muu osaava varmaan vastaa. Pahoittelut että käytin tällä kertaa ulkoista lähdettä tuomaan kuvat tänne, mutta omalla sivulla on vielä muutto kesken ja näin ollen en voi vielä sieltä tuoda mitään minnekään.
Toivottavasti tästä oli apua muillekin kuin minulle. Tämä on erittäin typerää, että iTunes ei noudata ohjeitaan vaan että käyttäjän pitää itse selvittää miten ongelma ratkaistaan. Apple saisi korjata ko. ongelman esim. iTunes 8.3-versiossa.
rantom
Muokattu hieman selkeämmäksi & numerovirheet (16/02/2009).