Laite Macbook Pro 2.4 GHz Inter Core 2 Duo, 4 GB 667 MHz DDR2 SDRAM, Mac OX X 10.5.6, kaikki updated asennettu. 160 gigan limppu, vapaata n 25 gigaa. Englanninkielinen OSX.
Ongelma on tämä:
Minulla on Moultrie i60 riistakamera, joka tallentaa kuvia SD korteille (Maxell, 2GB High Speed). Käyn viikon-kahden välein tarkistamassa kuvat, ja siirrän ne paikan päällä Samsung NC10:iin, jossa WinXP Home SP3 kaikki updated. Kotona siirrän kuvat verkkojaolla MBP:lle, ja importtaan ne iPhoto 09:ään.
Import to Library ei kuitenkaan toimi (kunnolla), vaan heittää rantapalloa, ja jonkin ajan kuluttua antaa virheen "Connection failed. The server may not exist or it is not operational at this time. Check the server name or IP address and your network connection and try again." Jos klikkaan ok, sama virhe tulee jonkin ajan kuluttua uudelleen. Virhe ilmeisesti toistuu jokaisen kuvan kohdalla.
Force quit näyttää iPhoto09:n olevan "not responding", mutta se kuitenkin onnistuu ajan kanssa siirtämään kuvan kerrallaan (tuon virheilmoituksen kera), sillä force-quittaamalla ja käynnistämällä iPhoton uudelleen, joitakin kuvia on ilmestynyt kirjastoon (ilmeisesti niin monta kertaa, kuin jaksoin klikata OK virheen kohdalla). Import on vaan käsittämättömän hidasta.
Tätä ongelmaa ei ollut, kun kävin siirtämässä kuvat suoraan Moultrien riistakamerasta USB:llä MBPro:hon. Lisäksi muistelen, vaikka tästä en enää ole varma, että ongelma NC10:n kautta siirrettäessä alkoi, kun asensin Picasa 3:n siihen.
Olen kokeillut (admin tunnuksella):
- Korjannut oikeudet Disk Utilityllä
Tarkastanut levyn virheet (ei virheitä)
Poistaa iPhoton plist -tiedoston.
Rakentaa kirjaston uudelleen käynnistämällä iPhoton alt-cmd:llä.
Tarkastanut oikeudet (ei ongelmia)
Mailannut kuvia kavereille, import onnistuu heillä sekä iPhoto 08:lla että 09:llä
Kun kaverini lähetti minulle takaisin kuvan, jonka olin lähettänyt hänelle kokeiltavaksi, ja kokeilin importata sen iPhoto 09:iin, se toimi ongelmitta.
Tein FAT disk imagen, siirsin kuvakansion sinne, ja sieltä takaisin (toivossa, että toinen FS strippaisi tiedostoista jotakin outoa, mikä niihin on ehkä jäänyt)
Zipannut kansion, ja purkanut uudelle nimelle
(Edit. Lisäys)
Olen myös kokeillut importin niin, että
iPhoto on käynnissä, ja menen File -> Import to Library
iPhoto on käynnissä, ja raahaan kansion tai tiedoston iPhotoon
iPhoto ei ole käynnissä, ja raahaan kansion tai tiedoston iPhoton kuvakkeen päälle Dock:iin
Mikään näistä toimenpiteistä ei korjannut ongelmaa. Kuvat aukeavat normaalisti Preview:ssä, ja Finderissa välilyönnillä. Picasa 3 on asetettu XP:ssä hanskaamaan kuvatiedostojen katselun jne. Mietin, onko se ronkkinut tiedostoja jotenkin, jonka seurauksena iPhoto09 alkaa yskiä. En vaan käsitä mitä se olisi voinut tehdä.
Mistähän ihmeestä voisi olla kysymys? HALP!