Safari ja wmv-tiedostot
-
Safari ja wmv-tiedostot
Viesti Kirjoittaja filosofi »
Kerrottakoon vielä että flip4macin asetuksissa on ruksittu oikeat kohdat eli ei ole siitäkään kiinni se safari+wmv plugin toimimattomuus.
Ärsyttää kun quick time ei osaa toistaa wmv:tä kun kaikki muu menee jo suoraan sillä että linkki aukeaa quick timeen ja toisto alkaa. Ainoastaan tämä wmv formaatti takkuaa. Millä homma olisi kätevintä hoitaa? Yleensä tulee noita formaatteja vastaan safarilla surffatessa.
-
Re: Safari ja wmv-tiedostot
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Miksi se video pitäisi avata selaimeen, minä olen vuosia käyttänyt niin, että WMV:t avaavat QuickTime Playerin ja hyvin on toiminut. Siis Flip4Macilla. YLE:n videot kun ei oikein ole toimineet selaimessa.
-
Viesti Kirjoittaja harri »
Kuin myös minä ja hyvin toimii.MacFinn kirjoitti:minä olen vuosia käyttänyt niin, että WMV:t avaavat QuickTime Playerin ja hyvin on toiminut. Siis Flip4Macilla. YLE:n videot kun ei oikein ole toimineet selaimessa.
-Harri
-
On siis erikseen Wmv player for mac ja erikseen flip4mac.MacFinn kirjoitti:No, onko se WMV Player se Flip4Mac? Jos ei, poista jos saat, vanha WMV Playeri kun on hiukka työläs poistettava.
Täsmennetäänpä sen verran että mikäli linkki suoraan itse wmv tiedostoon, aukeaa siis quick time ja toisto ok.MacFinn kirjoitti: Miksi se video pitäisi avata selaimeen, minä olen vuosia käyttänyt niin, että WMV:t avaavat QuickTime Playerin ja hyvin on toiminut. Siis Flip4Macilla. YLE:n videot kun ei oikein ole toimineet selaimessa.
Ongelma siis esimerkiksi yle areenan .asx formaateissa eli onko ne nyt sitten niitä streamejä. Eli konkreettinen esimerkki: http://areena.yle.fi/toista?id=2180734
Kun tuo sivu aukeaa, lävähtää auki myös quick time. Hetken aikaa miettii mutta sitten tulee ilmoitus että URL is not valid. Jos klikkaan tuolla sivulla olevaa "avaa mediasoitin omaan ikkunaan" linkkiä, ilmestyy ruutuun sillä sivulla palkki mutta mitään ei tapahdu. Jos taas kopioin sen suoran osoitteen siihen Windows Media Playeriin, video avautuu moitteetta. Olisi paljon kätevämpää jos quick time osaisi toistaa tuon suoraan tai sitten se selaimen oma pluggari niin ei tarvitsisi erikseen aukaista sitä wmv playeriä ja kopioida osoitetta selaimesta.
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Tuota onkohan nyt varmasti Flip4mac ihan ajan tasalla? Pitää nyt varmistaa ennen kuin lähtee enemmän ihmettelemään. Kaiken ei-DRM-suojatun pitäisi Flip4macilla kyllä aueta.
-
Flip4Macin versio on 2.2.2.3. ja Quick Timen 7.6. En ainakaan flippiin löytänyt uudempaa versiota kun kävin katselemassa ja quick pitäis myös olla ajan tasalla koska olen tehnyt kaikki päivitykset mitä kone on automaattisesti tarjonnut.TheKraken kirjoitti:Vielä kun ottaa huomioon, että se Windows Media playerin versio jota käytät on muistaakseni vuodelta 2004 (tai 2005) ja todella susi softa. Mutta joskus sekin yllättää.
Tuota onkohan nyt varmasti Flip4mac ihan ajan tasalla? Pitää nyt varmistaa ennen kuin lähtee enemmän ihmettelemään. Kaiken ei-DRM-suojatun pitäisi Flip4macilla kyllä aueta.
Olisko se nyt sitten niin että tuo windows media player sotkee? Jos kokeilis poistaa sen ja sit uudelleen? MacFinn tuolla kyllä totesi että sen poistaminen on hankalaa, mutta pitää yrittää.
-
1) Microsoft julkaisi tosiaan joskus 2004 surkean version WMV Playerista, sitä ei pidä missään olosuhteissa käyttää.
2) Flip4Macin uusin versio ei näytä toimivan YLE Areenan kanssa. Mulla oli se asennettuna ja YLE lakkasi näkymästä. Poistin sen F4M:n kansiossa olleella uninstallerilla, asensin 2.2.1.11 version ja taas toimii.
-
Viesti Kirjoittaja kermit »
-
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
Jep, toimii se minullakin Safari 3:lla ja tuolla Flip4Mac 2.2.2.3:lla.kermit kirjoitti:Toimii tuo filosofin esimerkki minulla Flip4Mac 2.2.2.3:kin, kuin myös vanhalla WMP:lla. WMP olemassa olo ei nyt sinänsä pitäisi haitata. Ja YLEn osalta mieluimmin http://areena-beta.yle.fi/, mutta beta-puolella ei ole vielä kaikkea.
-
-
-
Viesti Kirjoittaja kermit »
-
-
Viesti Kirjoittaja kusti50 »
G5 / DC2.0 / 10.5.8/ 7 G / 1x1000G+2x500G 7200rpm
-
http://dynamic.telestream.net/downloads ... macwmv.htmkusti50 kirjoitti:Safari 4 beta ja F4M 2.2.2.3 ei toimi minulla. Yritin hakea 2.2.1.11 vaan ei onnistanut. Mistä?
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Toimii.MacFinn kirjoitti:Siis tarkistetaan nyt vielä: Safari 4 beta (5528.16) ja F4M 2.2.2.3, toimiiko jollain vai onko yhteensopivuusongelmasta kyse tässä. Mulla nimittäin tuo kombinaatio ei toimi mutta F4M 2.2.1.11 toimii.
-
Viesti Kirjoittaja kusti50 »
G5 / DC2.0 / 10.5.8/ 7 G / 1x1000G+2x500G 7200rpm
-
-
Korjatkaa jos olen väärässä mutta käsittääkseni tämä Safarin ja F4M:n yhteensopivuusongelma ei aiheuta sitä että quick time ei osaa toistaa tuota tiedostoa. Eli jos kopioin suoran linkin ja laitan quicktimen avaamaan sen osoitteen, se ei silti osaa sitä toistaa.MacFinn kirjoitti:Vastaus Telestreamin tuesta: "Yes, we are experiencing conflict issues with the Safari 4 beta. So far the issues are fairly random," eli perästä kuuluu.
-
-
EDIT: Poistin WMV playerin netistä löytyvien ohjeiden mukaan ja asensin F4M:n aikaisemman version mutta edelleenkään ei toimi.
-
eiku nythän se toimii myös selaimessa. Mutta vannon, että kun aikoinaan otin F4M:n käyttöön, ei toiminut, ei varmasti.
-
MacFinn kirjoitti:YLE Areena nyt on vain tehty niin, ettei se toimi selaimessa vaan F4M pitää olla asetettuna niin, että avaa videon QuickTime Playeriin.

Anteeksi kuinka? Ei ole koskaan minulla noin ollut säädöt ja toimii.
Safari 4 ja uusin Flip4mac.
-
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
Kyllä MacFinn muistaa oikein eli aikoinaan ei toiminut tietyillä käyttäjillä selaimessa. Itse sain toimimaan selaimessa säätämällä jotain jossain.TheKraken kirjoitti:MacFinn kirjoitti:YLE Areena nyt on vain tehty niin, ettei se toimi selaimessa vaan F4M pitää olla asetettuna niin, että avaa videon QuickTime Playeriin.
Anteeksi kuinka? Ei ole koskaan minulla noin ollut säädöt ja toimii.
Safari 4 ja uusin Flip4mac.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
No on silti minusta väärin sanoa, että "Yle Areena on tehty niin", koska kyseessä on bugi.Sherukka kirjoitti:Kyllä MacFinn muistaa oikein eli aikoinaan ei toiminut tietyillä käyttäjillä selaimessa. Itse sain toimimaan selaimessa säätämällä jotain jossain.
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka