(vaikea selittää, yritän olla selkeä!)
Miten saisin FF:n tallentamaan oikeaan paikkaan myös ne verkosta ladatut tiedostot, jotka olen FF:n asetuksissa määritellyt suoraan avattaviksi?
Esim. pdf-tiedostot avautuvat Esikatselu-ohjelmassa niin kuin pitääkin (olen itse määritellyt ohjelman asetusten Ohjelmat-välilehdellä), mutta ne tallentuvat jostain syystä Sivustot-kansioon. Itse asiassa Sivustot-kansio on täynnä kaikenlaista netistä ladattua roinaa. Onko se jonkinlainen oletuskansio?
Haluaisin että kaikki ladatut tiedostot - myös ne jotka avataan suoraan - tallentuisivat Yleiset-välilehdellä määrittelemääni kansioon.
Asiaa mutkistaa se, että esim. rtf-tiedostot käyttäytyvät kiltisti: avautuvat suoraan oikeassa ohjelmassa JA tallentuvat oikeaan kansioon. (Ehkä tämä johtuu siitä, että Ohjelmat-välilehdessä on "Sisältötyypeissä" sekä "Rich Text Format" ja "RTF" ja minulla on näköjään toisessa "Käytä sovellusta - -" ja toisessa "Tallenna tiedosto".)
En löytänyt apua FF:n helpeistä.
Firefox ja tiedostojen lataaminen
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
7 viestiä
• Sivu 1/1
-
Firefox ja tiedostojen lataaminen
Viesti Kirjoittaja Kääpiö »
MacBook Air late 2013
iMac late 2009
iPhone 5
iBook G4
iMac late 2009
iPhone 5
iBook G4
-
Re: Firefox ja tiedostojen lataaminen
Viesti Kirjoittaja NeliX4 »
Ehkä vähän tyhmä ja ylimielinen neuvo, mutta suosittelen välttämään firefoxia. Ensiksi ihan vain vaikka tietoturvasyistä.
-
Voisitko perustella? Miksi FF on tietoturvariski?
Itselleni yksi tärkeä syy käyttää Firefoxia on CustomizeGoogle-palikka, joka poistaa mainokset Gmailista ja Googlen hakutuloksista. Myös monet muut lisäosasat ovat käteviä, ja muutenkin FF on sopinut minulle. Toki olen valmis vaihtamaan selainta jos parempi löytyy.
Mitä selainta itse käytät?
Itselleni yksi tärkeä syy käyttää Firefoxia on CustomizeGoogle-palikka, joka poistaa mainokset Gmailista ja Googlen hakutuloksista. Myös monet muut lisäosasat ovat käteviä, ja muutenkin FF on sopinut minulle. Toki olen valmis vaihtamaan selainta jos parempi löytyy.
MacBook Air late 2013
iMac late 2009
iPhone 5
iBook G4
iMac late 2009
iPhone 5
iBook G4
-
Viesti Kirjoittaja pnp »
Kääpiö kirjoitti:(vaikea selittää, yritän olla selkeä!)
Miten saisin FF:n tallentamaan oikeaan paikkaan myös ne verkosta ladatut tiedostot, jotka olen FF:n asetuksissa määritellyt suoraan avattaviksi?
Esim. pdf-tiedostot avautuvat Esikatselu-ohjelmassa niin kuin pitääkin (olen itse määritellyt ohjelman asetusten Ohjelmat-välilehdellä), mutta ne tallentuvat jostain syystä Sivustot-kansioon. Itse asiassa Sivustot-kansio on täynnä kaikenlaista netistä ladattua roinaa. Onko se jonkinlainen oletuskansio?
Haluaisin että kaikki ladatut tiedostot - myös ne jotka avataan suoraan - tallentuisivat Yleiset-välilehdellä määrittelemääni kansioon.
Asiaa mutkistaa se, että esim. rtf-tiedostot käyttäytyvät kiltisti: avautuvat suoraan oikeassa ohjelmassa JA tallentuvat oikeaan kansioon. (Ehkä tämä johtuu siitä, että Ohjelmat-välilehdessä on "Sisältötyypeissä" sekä "Rich Text Format" ja "RTF" ja minulla on näköjään toisessa "Käytä sovellusta - -" ja toisessa "Tallenna tiedosto".)
En tiedä mitä versiota käytät, itsellä uusin 3.5beta, Asetukset->Yleiset löytyy kohta lataukset, siihen kun laittaa haluamansa kansion, niin myös nuo avattavat tiedostot menevät sinne, tai vaihtoehtoisesti voi kysyä joka kerta. Itsellä se ainakin toimii ihan oikein, joten lieneekö Firefoxisi jotenkin sekaisin, koita poistaa ja asentaa uudelleen.
iPhone 15 pro Max
Mac Studio M1 Max 32Gb
Mac Studio M1 Max 32Gb
-
Viesti Kirjoittaja NeliX4 »
Muita paitsi FF:ää ja IE:tä. FF on toisaalta ainoa markkinoilla oleva IE speksattu selain ja tosiaan idiooteille tehdyissä nettisivuprojekteissa FF on ehdoton. Löytyy niitä lisäosia muillekin selaimille.Kääpiö kirjoitti:Voisitko perustella? Miksi FF on tietoturvariski?
1. http://www.tietoviikko.fi/kaikki_uutise ... 247752.ece
2. http://www.tietokone.fi/uutta/uutinen.a ... 0&tyyppi=1
-
Viesti Kirjoittaja kermit »
Jos tälle linjalle mennään, niin...
http://www.digitoday.fi/tietoturva/2009 ... 0914115/66
http://www.tietoviikko.fi/kaikki_uutise ... 291665.ece
Firefox korjaa bugejaan kohtuullisen nopeasti, toisin kuin eräät toiset...
http://www.digitoday.fi/tietoturva/2009 ... 0914115/66
http://www.tietoviikko.fi/kaikki_uutise ... 291665.ece
Firefox korjaa bugejaan kohtuullisen nopeasti, toisin kuin eräät toiset...
-
Poistin FF:n ja kaiken siihen liittyvän koneelta ja asensin FF:n uudestaan, mutta ongelma säilyi: avattavat tiedostot tallentuvat edelleen väärään paikkaan eli Sivustot-kansioon. Outoa oli että nyt FF:n Asetukset -> Ohjelmat-välilehdessä ei näy PDF-tiedostoja ollenkaan. Sain kuitenkin valittua Esikatselun oletusohjelmaksi, kun PDF-tiedostoa ladatessa kone antoi vaihtaa oletusohjelman. Joka tapauksessa ongelma pysyi, enkä usko että beta-versio auttaisi.pnp kirjoitti:Kääpiö kirjoitti:(vaikea selittää, yritän olla selkeä!)
En tiedä mitä versiota käytät, itsellä uusin 3.5beta, Asetukset->Yleiset löytyy kohta lataukset, siihen kun laittaa haluamansa kansion, niin myös nuo avattavat tiedostot menevät sinne, tai vaihtoehtoisesti voi kysyä joka kerta. Itsellä se ainakin toimii ihan oikein, joten lieneekö Firefoxisi jotenkin sekaisin, koita poistaa ja asentaa uudelleen.
MacBook Air late 2013
iMac late 2009
iPhone 5
iBook G4
iMac late 2009
iPhone 5
iBook G4
7 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka