Moroo!
Nyt on toi uusi versio sitten iPhotosta, ja olen tässä opettanut ystävääni Tietokonetta tunnistamaan ystäviäni Ihmisiä.
– Voinko jotenkin saada kerralla näkyviin kasvot, joille en ole tägännyt ketään?
– Voinko jotenkin estää iPhotoa ehdottamasta tiettyä kasvoa enää kertaakaan ikinä kellekkään muuten kuin poistamalla kasvoruudun itse kuvasta? Olisi kätevää saada tehtyä se siinä täggäyksen lomassa, ettei tarvitsisi mennä itse kuvaan.
Kiitos kaunis!
Q: iPhoto 09 - Naamat
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
12 viestiä
• Sivu 1/1
-
Q: iPhoto 09 - Naamat
Viesti Kirjoittaja mmmvuori »
-
Re: Q: iPhoto 09 - Naamat
Ja vielä kysymys:
– Kuinka voin tehdä kuvaesityksen, joissa näkyisivät vain semmoiset kuvat, joissa esiintyy kaksi tai useampia määrittämiäni kasvoja? Tyyliin "Minä ja Chuck Norris"? Nimeämäni ihmiset eivät jostain syystä päivity avainsanoihin...
– Kuinka voin tehdä kuvaesityksen, joissa näkyisivät vain semmoiset kuvat, joissa esiintyy kaksi tai useampia määrittämiäni kasvoja? Tyyliin "Minä ja Chuck Norris"? Nimeämäni ihmiset eivät jostain syystä päivity avainsanoihin...
-
Eikö kukaan osaa oikeasti auttaa näissä mieltäni askarruttavissa yltiötärkeissä iPhoto-kysymyksissä?
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Valkkaa ihmiset ja vedä ne sivupalkkiin. Siihen tulee älykäs kansio silloin.mmmvuori kirjoitti:– Kuinka voin tehdä kuvaesityksen, joissa näkyisivät vain semmoiset kuvat, joissa esiintyy kaksi tai useampia määrittämiäni kasvoja? Tyyliin "Minä ja Chuck Norris"? Nimeämäni ihmiset eivät jostain syystä päivity avainsanoihin...
-
Kas kun ei tulekaan! Tulee semmonen kansio, missä on kuvia joissa olen minä tai Chuck Norris, mutta haluaisin katsella vain niitä kuvia joissa minä ja Chuck Norris YHDESSÄ operoimme.TheKraken kirjoitti:Valkkaa ihmiset ja vedä ne sivupalkkiin. Siihen tulee älykäs kansio silloin.mmmvuori kirjoitti:– Kuinka voin tehdä kuvaesityksen, joissa näkyisivät vain semmoiset kuvat, joissa esiintyy kaksi tai useampia määrittämiäni kasvoja? Tyyliin "Minä ja Chuck Norris"? Nimeämäni ihmiset eivät jostain syystä päivity avainsanoihin...
Ei siis taida onnistua mitenkään? Entä nuo muut kysymykseni? Taitaa siis olla niin, että on vähän puolitiehen jäänyt tuo ominaisuus. Sääli.
-
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
Smart Albumilla ja muokkaa ehtoa siten että molemmat pitää olla mukana? Match = All.mmmvuori kirjoitti:Ja vielä kysymys:
-
Aaaah, okei tosiaan noinhan sen saa. Mutta entäpä nuo aiemmat kysymykset?Sherukka kirjoitti:Smart Albumilla ja muokkaa ehtoa siten että molemmat pitää olla mukana? Match = All.mmmvuori kirjoitti:Ja vielä kysymys:
-
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
En tiedä miten tämän saisi tehtyä ja en googlauksellakaan löytänyt muuta kun että muutkaan eivät ole keksineet. Sitähän voisi ajatella että Smart Albumissa Face is Unnamed toimisi mutta kun ei.mmmvuori kirjoitti:– Voinko jotenkin saada kerralla näkyviin kasvot, joille en ole tägännyt ketään?

-
Viesti Kirjoittaja jomppa »
Eikö toimi? Ehkä ymmärsin kysymyksen väärin, mutta ainakin minulla tuo Unnamed (tai nimetön) tuottaa Smart Albumin, jossa on kaikki ne kuvat, joissa on joku nimetön (tai useampi) naama. Eikös tämä ollut juuri sitä, mitä haluttiin?Sherukka kirjoitti:En tiedä miten tämän saisi tehtyä ja en googlauksellakaan löytänyt muuta kun että muutkaan eivät ole keksineet. Sitähän voisi ajatella että Smart Albumissa Face is Unnamed toimisi mutta kun ei.mmmvuori kirjoitti:– Voinko jotenkin saada kerralla näkyviin kasvot, joille en ole tägännyt ketään?
iPad Pro 10.5"/256GB
6xiPod +iPhone 15 Pro
AppleTV
Apple Watch S10
6xiPod +iPhone 15 Pro
AppleTV
Apple Watch S10
-
Jesh! Tätä haettiin kiitos!jomppa kirjoitti:Eikö toimi? Ehkä ymmärsin kysymyksen väärin, mutta ainakin minulla tuo Unnamed (tai nimetön) tuottaa Smart Albumin, jossa on kaikki ne kuvat, joissa on joku nimetön (tai useampi) naama. Eikös tämä ollut juuri sitä, mitä haluttiin?Sherukka kirjoitti:En tiedä miten tämän saisi tehtyä ja en googlauksellakaan löytänyt muuta kun että muutkaan eivät ole keksineet. Sitähän voisi ajatella että Smart Albumissa Face is Unnamed toimisi mutta kun ei.mmmvuori kirjoitti:– Voinko jotenkin saada kerralla näkyviin kasvot, joille en ole tägännyt ketään?
Nyt kun vielä voisi poistaa helposti kuvista ne naamat joille en nimeä ikinä haluakaan. Tuostahan niitä voi napsia hiivattiin, mutta on aika työlästä käydä kuva kuvalta kaikki läpi ja osua touchpadilla pikkuruksiin joka kuvassa. helpompi olisi, jos jotenkin voisi sanoa iPhotolle kerralla että näissä kuvissa ei ole ketään kenet minä tuntisin.
Mutta näillä mennään, kiitos kaunis vaan!
-
Viesti Kirjoittaja Limonadi »
Siirtelin juuri kaikki kuvani (noin 8000) vanhemmasta iphotosta uusimpaan ja nyt toi naamat/faces vähä askarruttaa.
Latausrinkula näyttää pyörivän tos naamat valiokon kohdalla ja sitä on jatkunut jo parisen tuntia. Onko toimenpide todella näin hidas vai mikä mättää ?
Olen 20 kuvaan merkinnyt suhteellisen selviä kuvia "naamoista" mut silti ohjelma ei tunnu mitään automaattisesti tunnistava tai edes ehdottavan.
Eli alkaako kyseinen ominaisuus toimia vasta ku se on käyny noi mun kaikki kuvat läpi ?
Latausrinkula näyttää pyörivän tos naamat valiokon kohdalla ja sitä on jatkunut jo parisen tuntia. Onko toimenpide todella näin hidas vai mikä mättää ?
Olen 20 kuvaan merkinnyt suhteellisen selviä kuvia "naamoista" mut silti ohjelma ei tunnu mitään automaattisesti tunnistava tai edes ehdottavan.
Eli alkaako kyseinen ominaisuus toimia vasta ku se on käyny noi mun kaikki kuvat läpi ?
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Jep, näinhän se tekee. Käy ensin kuvat läpi ja alkaa vasta sitten ehdotella.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
12 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka