Ohjelma, jolla pitää treenipäiväkirjaa OS X:lle
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
12 viestiä
• Sivu 1/1
-
Treenipäiväkirjaohjelma?
Viesti Kirjoittaja Wurthur »
Tuli sellainen mieleen onko jollain tiedossa jonkunlaista "treenipäiväkirja" ohjelmaa macille? Joo netistähän löytyy blogeja ja voihan iCalliinkin treenimerkinnät tehdä, mutta tuli nyt vaan mieleen olisko joku väsännyt pelkästään tätä tarkoitusta varten jonkun kätevän pikku ohjelman?
-
Re: Treenipäiväkirja ohjelma?
Viesti Kirjoittaja Cathi777 »
Tämä ei mikään ohjelma ole, mutta mielestäni ihan kätevä nettipalvelu: polarfitnesstrainer.comflntm kirjoitti:Tuli sellainen mieleen onko jollain tiedossa jonkunlaista "treenipäiväkirja" ohjelmaa macille? Joo netistähän löytyy blogeja ja voihan iCalliinkin treenimerkinnät tehdä, mutta tuli nyt vaan mieleen olisko joku väsännyt pelkästään tätä tarkoitusta varten jonkun kätevän pikku ohjelman?
Se pystyy myös luomaan erilaisia harjoitusohjelmia ja sitä kautta voi omaa harrastuneisuuttaan kehittää. Eli jos mitään ohjelmaa ei kukaan ole väsännyt ja tämä ei ole ennestään tuttu niin kannattaa ehdottomasti tsekata.
Macbook Air M1
-
Re: Treenipäiväkirja ohjelma?
Viesti Kirjoittaja Crimson »
Tuo on van hanurista, koska en saa Polar F55 -rannetietokoneesta siirrettyä reenejäni talteen Macilla. No, töissä on Xp-kone, jolla käyn ne silloin tällöin uppaamassa.Cathi777 kirjoitti:Tämä ei mikään ohjelma ole, mutta mielestäni ihan kätevä nettipalvelu: polarfitnesstrainer.com
Se pystyy myös luomaan erilaisia harjoitusohjelmia ja sitä kautta voi omaa harrastuneisuuttaan kehittää. Eli jos mitään ohjelmaa ei kukaan ole väsännyt ja tämä ei ole ennestään tuttu niin kannattaa ehdottomasti tsekata.
Lisäksi käytän ilmasta Lenkkivihko.fi-palvelua, joka hieman sekavasta käyttöliittymästään huolimatta on varsin mainio systeemi. Muutenkin pidän tuohon treenipäiväkirjan pitoon nettipalvelua parempana kuin omalla koneella olevaa ohjelmaa.
Traxmeet.com vaikuttaa ihan asialliselta palvelulta. Varsinkin jos käyttää FRWD:n vehkeitä.
Mac Mini 2 GHz | 4 GB | 500 GB | Lion
MacBook white 2,16 GHz | 2 GB | 120 GB | Lion
iMac G3 400 MHz | 1 GB | 128 GB | Tiger
Apple TV 160 GB
iPhone 4 32 GB
Airport Extreme 802.11n | Airport Express 802.11n
MacBook white 2,16 GHz | 2 GB | 120 GB | Lion
iMac G3 400 MHz | 1 GB | 128 GB | Tiger
Apple TV 160 GB
iPhone 4 32 GB
Airport Extreme 802.11n | Airport Express 802.11n
-
Re: Treenipäiväkirjaohjelma?
Viesti Kirjoittaja Sleepperi »
Mitäs flntm:n treenipäiväkirjaohjelman pitäisi oikeastaan tehdä?
Olen itse pohdiskellut samaa ongelmaa eikä mitään helppoa/selvää ratkaisua ole näköpiirissä. Treenini ovat hyvin vaihtelevia, lähinnä voima- ja kamppailutreenejä, vähän sunnuntaipyöräilyä ja muita sekalaisia.
Iso vihko/kirja ja lyijykynä on taatusti edelleen mukavin vaihtoehto input-vaiheessa ja lyhyellä tähtäimellä. Mieluummin ottaisin kyllä sen sitten jälkeenpäin koneelle talteen, että olisi vähän historiaa ylhäällä ja voisi myös suoraan hakea/lajitella treenejä, niistä tehtyjä muistiinpanoja ja tarkastella kehitystä eri asioissa. Mutta kuinka tämän saisi aikaiseksi? Ihan paljaasta tekstifileestä voi kyllä hakea asioita mutta se ei vielä anna järkevästi filtteröidä mitään tai tehdä koosteita. Olen myös nähnyt jonkun käyttävän Excel-taulukkoa, mutta se on kovin järeä ja käyttis/laiterajoittunut juttu sekin, ei kestä ajan hammasta eikä pelaa kiltisti muiden kanssa.
Moni hyvin samanlainen ongelma koskee päiväkirjaa yleisesti. Päiväkirja olisi mukava saada lohkottua, tai pikemminkin tägättyä, vapaamuotoisiin aihepiireihin. Olisi kiva jos sitä voisi käyttää useammasta eri käyttöjärjestelmästä tai vaikka puhelimesta ilman verkkoyhteyttä. Ja jos vielä saisi käyttää Vim-editoria tekstin muokkaamiseen...
Olen itse pohdiskellut samaa ongelmaa eikä mitään helppoa/selvää ratkaisua ole näköpiirissä. Treenini ovat hyvin vaihtelevia, lähinnä voima- ja kamppailutreenejä, vähän sunnuntaipyöräilyä ja muita sekalaisia.
Iso vihko/kirja ja lyijykynä on taatusti edelleen mukavin vaihtoehto input-vaiheessa ja lyhyellä tähtäimellä. Mieluummin ottaisin kyllä sen sitten jälkeenpäin koneelle talteen, että olisi vähän historiaa ylhäällä ja voisi myös suoraan hakea/lajitella treenejä, niistä tehtyjä muistiinpanoja ja tarkastella kehitystä eri asioissa. Mutta kuinka tämän saisi aikaiseksi? Ihan paljaasta tekstifileestä voi kyllä hakea asioita mutta se ei vielä anna järkevästi filtteröidä mitään tai tehdä koosteita. Olen myös nähnyt jonkun käyttävän Excel-taulukkoa, mutta se on kovin järeä ja käyttis/laiterajoittunut juttu sekin, ei kestä ajan hammasta eikä pelaa kiltisti muiden kanssa.
Moni hyvin samanlainen ongelma koskee päiväkirjaa yleisesti. Päiväkirja olisi mukava saada lohkottua, tai pikemminkin tägättyä, vapaamuotoisiin aihepiireihin. Olisi kiva jos sitä voisi käyttää useammasta eri käyttöjärjestelmästä tai vaikka puhelimesta ilman verkkoyhteyttä. Ja jos vielä saisi käyttää Vim-editoria tekstin muokkaamiseen...
-
Viesti Kirjoittaja Wurthur »
Just selanen helppokäyttöinen pikku ohjelma johon olis helppo lisätä erinlaisia treenejä ja niiden tietoja. Sit sai helposti erinlaisia käyriä ja tilastoja treenimääristä, pituuksista, kulutetuosta kaloreista ja vaikka mistä. Tietysti nettipohjainen sovellus olisi paras niin ei olisi riippuvainen paikasta ja koneesta.Sleepperi kirjoitti:Mitäs flntm:n treenipäiväkirjaohjelman pitäisi oikeastaan tehdä?
-
Viesti Kirjoittaja sebulban »
onko sykemittaria käytössä ? merkki ? malli ?
firstbeatillä
http://www.firstbeattechnologies.com/index.php?page=1
löytyy mahtavia softia suoritusten analysointiin ja harjoitusohjelman tekoon. miinuksena toimivuus ainoastaan windows ympäristössä(nykyään myös mobiiliversio).
polarin parhaimpien mittareiden mukana tulee myös huipputason softa, windows only ;(
firstbeatillä
http://www.firstbeattechnologies.com/index.php?page=1
löytyy mahtavia softia suoritusten analysointiin ja harjoitusohjelman tekoon. miinuksena toimivuus ainoastaan windows ympäristössä(nykyään myös mobiiliversio).
polarin parhaimpien mittareiden mukana tulee myös huipputason softa, windows only ;(
MBA 2011 13/ i7/1.8/4/256 with Thunderbolt dsp -MBP Retina
-
Viesti Kirjoittaja 55295529 »
itse olen käyttänyt jo toista vuotta http://www.treenit.net sivustoa, omiksi tarpeiksi riittävä ja saa ihan kohtuullista tilastoa jos pitää itselleen todistella etten ole kuten nyt parvekkeella tissutteleva sohvaperuna 

Riittävästi...
-
Ohjelma, jolla pitää treenipäiväkirjaa OS X:lle
Viesti Kirjoittaja paavohalo »
En löytänyt haulla ketjua, joka olisi vastannut kysymykseeni, joten teinpäs sitten uuden aiheen.
Eli ostin tuossa toissapäivänä elämäni ensimmäisen macin, ja nyt olen alkanut metsästellä erilaista tarvitsemaani softaa korvaamaan ennen käyttämäni windows ohjelmat. Yksi asia, jonka haluan hoitaa tietokoneellani, on kattavan treeni-, ravinto ja kehityspäiväkirjan pitäminen. Olen pitänyt tälläistä päiväkirjaa tavalliseen vihkoon lyijykynällä tähän asti, mutta nyt aion siirtyä tässäkin suhteessä tälle vuosituhannelle
Haluaisin pystyä seuraamaan tuosta päiväkirjasta kehitystäni todella monipuolisesti ja piirtämään erilaisia kuvaajia kehitykseen liittyen. Windows puolella olin ajatellut esim. access tietokantaa... Haluaisin pystyä luomaan valmiin lomakkeen, johon treenin jälkeen vain laittaisin nopeasti tiedot paikoilleen, ja sitten myöhemmin voisin analysoida noita tietoja, kunhan niitä ensin kertyy. Haen siis ilmeisesti jotain tietokantaohjelmaa. Voisitteko te vanhemmat ja viisaammat macin käyttäjät siis suositella minulle jotain hyvää OS X softaa, jolla tämä onnistuisi?
Mikäli keksitte tuon tietokantaohjelman lisäksi muita hyviä ja käteviä tapoja treenejen seuraamiseen macillä, niin valaiskaa ihmeessä minuakin. Itselleni ei vain ole tullut vielä oikein muuta mieleen.
Eli ostin tuossa toissapäivänä elämäni ensimmäisen macin, ja nyt olen alkanut metsästellä erilaista tarvitsemaani softaa korvaamaan ennen käyttämäni windows ohjelmat. Yksi asia, jonka haluan hoitaa tietokoneellani, on kattavan treeni-, ravinto ja kehityspäiväkirjan pitäminen. Olen pitänyt tälläistä päiväkirjaa tavalliseen vihkoon lyijykynällä tähän asti, mutta nyt aion siirtyä tässäkin suhteessä tälle vuosituhannelle
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Haluaisin pystyä seuraamaan tuosta päiväkirjasta kehitystäni todella monipuolisesti ja piirtämään erilaisia kuvaajia kehitykseen liittyen. Windows puolella olin ajatellut esim. access tietokantaa... Haluaisin pystyä luomaan valmiin lomakkeen, johon treenin jälkeen vain laittaisin nopeasti tiedot paikoilleen, ja sitten myöhemmin voisin analysoida noita tietoja, kunhan niitä ensin kertyy. Haen siis ilmeisesti jotain tietokantaohjelmaa. Voisitteko te vanhemmat ja viisaammat macin käyttäjät siis suositella minulle jotain hyvää OS X softaa, jolla tämä onnistuisi?
Mikäli keksitte tuon tietokantaohjelman lisäksi muita hyviä ja käteviä tapoja treenejen seuraamiseen macillä, niin valaiskaa ihmeessä minuakin. Itselleni ei vain ole tullut vielä oikein muuta mieleen.
Viimeksi muokannut Anniel, 18.8.2009 klo 10.07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Yhdistetty olemassa olevaan ketjuun
Syy: Yhdistetty olemassa olevaan ketjuun
-
Re: Ohjelma, jolla pitää treenipäiväkirjaa OS X:lle
Viesti Kirjoittaja nalle76 »
Tietokanta ohjelmista ehkä Bento, tosin maksullinen http://www.filemaker.com/products/bento/features.html
Access vastaava Open/Neooffice paketista Base. Ilmainen.
Access vastaava Open/Neooffice paketista Base. Ilmainen.
-give me death punk, baby-
-
Viesti Kirjoittaja Jonttufantti »
Tekisin tuon Excelillä. Saat helposti nuo kaikki haluamasi ominaisuudet ja jos haluat niin siitä on helppo siirtää data tietokantaan. Luulisi, että Applen oma taulukkolaskenta taipuu samaan, en tosin ole koskaan käyttänyt.
"We have allways been shameless about stealing great ideas..."
- Steve Jobs
- Steve Jobs
-
Viesti Kirjoittaja mindgame »
Sykemittariin ku yhdistää nokian Sports Trackerin, nii muuta sit ei tarvitakkaan
http://sportstracker.nokia.com/nts/main/index.do. Itsellä ei tuota sykemittaria ole, mutta muuten olen tuohon ollut tyytyväinen juoksu/pyöräily lenkkien seurantaan. Onnistunee jollai laitteella myös sykkeiden lisääminen. Ei mulla muuta, jatkakaa.
http://www.globalmobileawards.com/winne ... nner_cat2a

http://www.globalmobileawards.com/winne ... nner_cat2a
-
- Porttikiellossa
Viesti Kirjoittaja adele »
Kokonaisvaltaisin systeemi jonka näen omin silmin lähes päivittäin toimivan Macissa on Garminin GPS:llä ja sykemittarilla varustettu kello ja Ascentin ohjelma.
Ascent:
http://www.montebellosoftware.com/webpa ... tures.html
Garmin:
http://www.garmin.fi/default.php?cPath= ... eglt3kvif3
Dataa tulee niin että heikompia hirvittää. Eri asia on sitten lopullinen analyysi. Tiedot siirtyy langattomasti kellon ja Macin välillä, jos on sopiva laite. Garminiin kuten muihin vastaaviin saa tietysti lisäpalikoita sisäharjoitteluun ja pyöräilyyn.
Ascent:
http://www.montebellosoftware.com/webpa ... tures.html
Garmin:
http://www.garmin.fi/default.php?cPath= ... eglt3kvif3
Dataa tulee niin että heikompia hirvittää. Eri asia on sitten lopullinen analyysi. Tiedot siirtyy langattomasti kellon ja Macin välillä, jos on sopiva laite. Garminiin kuten muihin vastaaviin saa tietysti lisäpalikoita sisäharjoitteluun ja pyöräilyyn.
Jo vuodesta 2004 - "foorumin käyttäjille pahaa mieltä ja ylimääräistä harmia foorumin henkilökunnallekin"
12 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka