Keynote ja muistiinpanot
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
11 viestiä
• Sivu 1/1
-
Keynote ja muistiinpanot
Viesti Kirjoittaja zoom04 »
Kuinhan saan esityksen ajaksi muistiinpanot näkyviin itselleni muttei diashowhun?
-
Re: Keynote ja muistiinpanot
Viesti Kirjoittaja kaimaani »
Eikös niiden pitäisi löytyä, kun laitat ne asetuksista päälle, eli Toisto -> Muokkaa esityksenpitäjän näyttöä -> Ja sitten siitä avautuvasta asetuspaneelista voit muokata haluamasi näkymän ja laittaa ruksin Muistiinpanot -kohtaan..
-
Viesti Kirjoittaja skip »
Kysyn nyt tässä, kun en jaksa uuttakaan aihetta aloittaa:
Pitääkö keynoten kanssa tietää etukäteen käytettävän näytön/tykin resoluutio? Itse kun testailin tuota omalla koneellani, niin slaidien ympärille jäi kauheat mustat rajat, ei mielestäni kovin kätevää. PowerPointilla ei ainakaan tarvitse tehdä mitään ihme temppuja, että saa slaidin koko näytölle. Jos ei tarvitse tietää, niin miten esityksen saa koko näytölle/tykille ilman mustia reunoja?
Pitääkö keynoten kanssa tietää etukäteen käytettävän näytön/tykin resoluutio? Itse kun testailin tuota omalla koneellani, niin slaidien ympärille jäi kauheat mustat rajat, ei mielestäni kovin kätevää. PowerPointilla ei ainakaan tarvitse tehdä mitään ihme temppuja, että saa slaidin koko näytölle. Jos ei tarvitse tietää, niin miten esityksen saa koko näytölle/tykille ilman mustia reunoja?

Haluatko Dropboxin ja puoli gigaa bonus-tilaa ilmaiseksi? Klikkaa tästä:
https://www.dropbox.com/referrals/NTU0MTcwODg5
-
Viesti Kirjoittaja tsjlehti »
Keynote on tosta tosiaan vähän tyhmä, et resoluutio pitää valita alkuunsa. Jos tulee valinneeksi liian pienen, niin nopsana ensiapuna se osaa sentään esitystilassa skaalata esityksen suuremmaksi. Mie olen sen kanssa leikkinyt vain 5 minuuttia, joten en osaa sanoa, osaako se tarvittaessa muuttaa olemassa olevan kalvosulkeisen resoluutiota.
Muistiinpanot sai näkyviin esitystä kirjoittaessa view-napin takaa ja esitystilaan ne piti kai veivata asetuksien kautta näkyville.
Olikos tolla jonkin sortin yhteensopivuutta powerpointilla tehtyjen esityskalvojen kanssa?
Muistiinpanot sai näkyviin esitystä kirjoittaessa view-napin takaa ja esitystilaan ne piti kai veivata asetuksien kautta näkyville.
Olikos tolla jonkin sortin yhteensopivuutta powerpointilla tehtyjen esityskalvojen kanssa?
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Mistä sä puhut? Mä olen käyttänyt Keynotea ekasta versiosta lähtien enkä ole koskaan joutunut säätämään minkään kalvon resoluution kanssa. Kaikki esitykseni teen 1024x768 kokoisina tai suurempina ja projektorin nyt on mitä sattuu, viimeksi 800x600. Windows PowerPointit näyttää olevan jotain ihan muuta, 720x540. Niiden kanssa saa sitten skaalailla.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Sun pitää huolehtia, ettei läppärin ja tykin ole peilattuna. Eli sulla näkyy se esittäjän näyttö ja itse kalvot ovat sitten siellä tykillä. Ei ainakaan mulla ole koskaan ollut tosta ongelmaa.skip kirjoitti:Kysyn nyt tässä, kun en jaksa uuttakaan aihetta aloittaa:
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
No, pitää testailla lisää kunhan ehdin, mutta eilen ainakin yhdellä näytöllä käyttäessä oli ympärillä suuret mustat reunat.MacFinn kirjoitti:Sun pitää huolehtia, ettei läppärin ja tykin ole peilattuna. Eli sulla näkyy se esittäjän näyttö ja itse kalvot ovat sitten siellä tykillä. Ei ainakaan mulla ole koskaan ollut tosta ongelmaa.skip kirjoitti:Kysyn nyt tässä, kun en jaksa uuttakaan aihetta aloittaa:
-
Näköjään asetuksia tviikkaamalla sai Keynoten skaalaamaan slaidit ruudun/tykin natiiviresoon. Vaikka en nyt iWorkiä black friday tarjouksesta hankkinut, niin ehkä seuraavan koneen mukaan se tulee otettua.
-
Viesti Kirjoittaja tsjlehti »
Siellä oli sellanen nappi, josta sai reson valita. En jaksa nyt laittaa sulle kuvakaappauksia siitä. Eti itte. Kyllä ne kalvot 'väärilläkin' resoilla toimivat ja jostain asetuksien takaa sai valittua skaalauksen päälle. En tiiä, koskeeko kaikkia kalvopohjia. Pointti oli vain ihmetellä, että tällä ohjelmalla on jotain resoluutiosidonnaisuuksia, mihin en ole törmännyt openofficen tai powerpointin kanssa.MacFinn kirjoitti:Mistä sä puhut? Mä olen käyttänyt Keynotea ekasta versiosta lähtien enkä ole koskaan joutunut säätämään minkään kalvon resoluution kanssa.
-
Viesti Kirjoittaja silakka6 »
Voisiko joku kiltti vastata, en löydä tietoa muualta.
miten keynoten ja indesignin yhteistyö onnistuu, onnistuuko?
haluan taittaa esitykseni entiseen tapaan indesignilla ( tavallisesti teen niistä vain pdft ja esitän niinä), voinko jossain muodossa siirtää keynoteen ja lisäillä efektejä vai pitääkö valita joku keynoten "teemoista" ja taittaa esitys kokonaan keynotella?
kiitos
haluan taittaa esitykseni entiseen tapaan indesignilla ( tavallisesti teen niistä vain pdft ja esitän niinä), voinko jossain muodossa siirtää keynoteen ja lisäillä efektejä vai pitääkö valita joku keynoten "teemoista" ja taittaa esitys kokonaan keynotella?
kiitos
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Kyllähän sinä saat ne Keynoteen tuotua, sen kun vain raahailet blankoon esitykseen ja skaalaat sopivaksi. Hienoimmat siirtymät kyllä menetät, kun noin toimitsilakka6 kirjoitti:Voisiko joku kiltti vastata, en löydä tietoa muualta.

Applen sivuiltahan saat demon, jotta voit itse testata.
Kyllä se PP:kin ne slaidit tiettyyn resoon tekee. Ei vain vaivaudu sitä käyttäjälle päin kertomaan. Skaalautuvaa tavaraahan se on, kun vektorina ja sen sellaisena se sinne tallentuu. Sinänsä en kyllä oikein muuta ymmärrä kuin kuvasuhteen valinnan. Kaipa se noiden kuvien käsittelyyn se resoluutio jollain lailla vaikuttaa.tsjlehti kirjoitti:Siellä oli sellanen nappi, josta sai reson valita. En jaksa nyt laittaa sulle kuvakaappauksia siitä. Eti itte. Kyllä ne kalvot 'väärilläkin' resoilla toimivat ja jostain asetuksien takaa sai valittua skaalauksen päälle. En tiiä, koskeeko kaikkia kalvopohjia. Pointti oli vain ihmetellä, että tällä ohjelmalla on jotain resoluutiosidonnaisuuksia, mihin en ole törmännyt openofficen tai powerpointin kanssa.
11 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka