Reggasin taas tuon mobilemen tarkoituksena tällä kertaa jättää sen käyttöön ja maksaa vaadittu summa (kumma juttu, että se tarjosi sen kahden kuuauden kokeilun väkisin uudelleen, vaikka jo keväällä sitä kertaalleen kokeilin). No se asiani oli sellainen, että olin keväällä tajunnut sen iDiskin käytön visiin ihan päälaelleen. Eli idea siis on, että iDiskiä käytetään verkossa siis sielä verkkolevyltä ajetaan niitä tiedostoja ja sitten halutessa voi tehdä kopion omalle koneelle offline käyttöä varten käsitinkö oikein? miten te muut olette tämän kanssa toimineet? oletteko esimerkiksi siirtäneet kotihakemison dokumentit iDiskiin ja käytätte niitä sieltä? liittyykö siihen ongelmia tietoturvan kannalta? säilyykö tiedostot siellä omalla koneella olevalla kopiolla jos MobileMe:n tilauksen päättää, vai meneteäänkö ne tiedot?
Entä "takaisin omaan maciin" toiminne, voiko sitä käyttää huoletta? käsitin että sen avulla voi vaikka reissunpäältä käyttää kotona olevaa konettaan. Käsitinkö oikein?
Pari kyssäriä MobileMe:sta
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
7 viestiä
• Sivu 1/1
-
Pari kyssäriä MobileMe:sta
Viesti Kirjoittaja mikaha »
-
Re: Pari kyssäriä MobileMe:sta
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Nopeushan iDiskillä lähinnä on rajoituksena. Paikallinen kopio toki hommaa nopeuttaa, mutta silti en välttämättä isoja tiedostoja käsittelisi iDiskillä vaan siirtäisin sinne vasta kun on tarvetta.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
Niin no se mun tarve liittyy lähinnä synkkaukseen. Haluaisin käyttää tidesotoja sekä läppäriltä että pöytäkoneelta ja olen miettinyt jouhevaa tapaa siihen. Öööö... tiedostot olisivat lähinnä tekstitiedostoja. En oikein keksi miksi iDiskiin pitäisi laittaa yhtään mitään jos niitä ei sieltä aio käyttää? vai onko kyse pelkästään välineestä jolla tiedostoja jaetaan ulkopuolisille?kallekilponen kirjoitti:Nopeushan iDiskillä lähinnä on rajoituksena. Paikallinen kopio toki hommaa nopeuttaa, mutta silti en välttämättä isoja tiedostoja käsittelisi iDiskillä vaan siirtäisin sinne vasta kun on tarvetta.
No minä kokeilen toimiiko tuo tarkoituksessani ja päätän sitten miten teen. Onko kuitekin turvallista luottaa Appleen näin tärkeässä asiassa (sehän on iso korporaatia, joka voi vaikka myydä salaisuuteni enkä ainakaan itse jaksanut kahlata järjettömän pitkää käyttöehtopumaskaa läpi, jossa luultavasti luovutin koko omaisuuteni applelle).
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Itse käytän kahden koneen väliseen synkkaukseen verkkolevyä johon ja josta synkkaan tiedostoni SilverKeeperillä.
iDisk on tosiaan tarkoitettu paikaksi johon voi sijoittaa tiedostoja, johon haluaa päästä käsiksi mistä tahansa nettiyhteyden päästä. Kyllä se voisi tekstitiedostojen synkkauksessakin toimia.
iDisk on tosiaan tarkoitettu paikaksi johon voi sijoittaa tiedostoja, johon haluaa päästä käsiksi mistä tahansa nettiyhteyden päästä. Kyllä se voisi tekstitiedostojen synkkauksessakin toimia.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
Okay, kiitos vastauksistasi. Jään tutkimaan asiaa. Periaatteessahan voi käyttää myös usb-levyä jonka vaan tökkää aina kulloin käyttämäänsä koneeseen (silleen mä käytän aperturea).kallekilponen kirjoitti:Itse käytän kahden koneen väliseen synkkaukseen verkkolevyä johon ja josta synkkaan tiedostoni SilverKeeperillä.
-
Viesti Kirjoittaja harriba »
Itse pidän kaikkia säilytettäviä dokkareita iDiskillä. Etuina off-site backuppaus ja se että samoja faileja voi käsitellä sekä työ- että kotikoneella (+lukea iPhonella). Haittana lähinnä vuosimaksu -- itse synkkaus tapahtuu riittävän kätevästi ilman mitään häslinkejä. Failien käpistely iDiskillä on riittävän nopeaa, pari kertaluokkaa sutjakkaampaa kuin millään verkkolevyllä.mikaha kirjoitti:Niin no se mun tarve liittyy lähinnä synkkaukseen. Haluaisin käyttää tidesotoja sekä läppäriltä että pöytäkoneelta ja olen miettinyt jouhevaa tapaa siihen. Öööö... tiedostot olisivat lähinnä tekstitiedostoja. En oikein keksi miksi iDiskiin pitäisi laittaa yhtään mitään jos niitä ei sieltä aio käyttää? vai onko kyse pelkästään välineestä jolla tiedostoja jaetaan ulkopuolisille?kallekilponen kirjoitti:Nopeushan iDiskillä lähinnä on rajoituksena. Paikallinen kopio toki hommaa nopeuttaa, mutta silti en välttämättä isoja tiedostoja käsittelisi iDiskillä vaan siirtäisin sinne vasta kun on tarvetta.
No minä kokeilen toimiiko tuo tarkoituksessani ja päätän sitten miten teen. Onko kuitekin turvallista luottaa Appleen näin tärkeässä asiassa (sehän on iso korporaatia, joka voi vaikka myydä salaisuuteni enkä ainakaan itse jaksanut kahlata järjettömän pitkää käyttöehtopumaskaa läpi, jossa luultavasti luovutin koko omaisuuteni applelle).
iPhone 3GS 32G 3.1 (taskussa)
iPhone 3G 16G 3.1 (vaimolla)
Air 1.86GHz 128G SSD (töissä)
iMac 24'' Core Duo 3.06GHz 4G 8800GS (kotona)
AppleTV (olkkarissa)
iPhone 3G 16G 3.1 (vaimolla)
Air 1.86GHz 128G SSD (töissä)
iMac 24'' Core Duo 3.06GHz 4G 8800GS (kotona)
AppleTV (olkkarissa)
-
Viesti Kirjoittaja musamäkki »
Mulla myös lähinnä dokumentit iDiskillä ja samat systeemit, eli kotikoneella iDisk levykuvake työpöydällä ja sinne isken tiedostot. Duunikoneella avaan ne sieltä, muokkaan ja isken takaisin. Ja suurena plussana, että pääsen myös iPhonella samoihin tiedostoihin käsiks.harriba kirjoitti:Itse pidän kaikkia säilytettäviä dokkareita iDiskillä. Etuina off-site backuppaus ja se että samoja faileja voi käsitellä sekä työ- että kotikoneella (+lukea iPhonella). Haittana lähinnä vuosimaksu -- itse synkkaus tapahtuu riittävän kätevästi ilman mitään häslinkejä. Failien käpistely iDiskillä on riittävän nopeaa, pari kertaluokkaa sutjakkaampaa kuin millään verkkolevyllä.mikaha kirjoitti:Niin no se mun tarve liittyy lähinnä synkkaukseen. Haluaisin käyttää tidesotoja sekä läppäriltä että pöytäkoneelta ja olen miettinyt jouhevaa tapaa siihen. Öööö... tiedostot olisivat lähinnä tekstitiedostoja. En oikein keksi miksi iDiskiin pitäisi laittaa yhtään mitään jos niitä ei sieltä aio käyttää? vai onko kyse pelkästään välineestä jolla tiedostoja jaetaan ulkopuolisille?kallekilponen kirjoitti:Nopeushan iDiskillä lähinnä on rajoituksena. Paikallinen kopio toki hommaa nopeuttaa, mutta silti en välttämättä isoja tiedostoja käsittelisi iDiskillä vaan siirtäisin sinne vasta kun on tarvetta.
| MBP 14" | iPhone 13 Pro | iPad Pro 12,9" | AirPods Pro 2 | Apple Watch SE | ATV 4K | HomePods |
7 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka