Moro!
Taloudessa kaksi mäkkiä, minun MBP (S-Leo, iPhoto -09) ja tyttiksen MB (Leo, iPhoto -08). Nyt olisi tarve saada synkattua molempien koneiden kuvakirjastot jotta kuvia ei aina tarttisi saakutti tuoda molempiin erikseen. Sekin riittäisi, että saisi synkattua vain yhteen suuntaan. Käytössä myös MobileMe.
Kuinka tämä hoituu?
Kahden iPhoto -kirjaston synkkaus?
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
8 viestiä
• Sivu 1/1
-
Kahden iPhoto -kirjaston synkkaus?
Viesti Kirjoittaja mmmvuori »
-
Re: Kahden iPhoto -kirjaston synkkaus?
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Eikös se onnistu tuomalla toisen kuvat ensin toiseen ja sitten korvaamalla kokonaan toisen library sen toisen libraryllä?
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
varmasti onnistuu (ellei sitten iPhotojen versioiden erolla ole merkitystä). Mutta koska kuvia tulee koko ajan lisää, niin tuo ei ole minusta mielekäs ratkaisu - sehän pitäisi tehdä aina uudestaan ja uudestaan. Ajan nyt takaa sitä, että uudet kuvat tarvitsisi tuoda vain toiselle koneelle, josta ne automaagsesti synkkautuisivat myös sille toiselle.kallekilponen kirjoitti:Eikös se onnistu tuomalla toisen kuvat ensin toiseen ja sitten korvaamalla kokonaan toisen library sen toisen libraryllä?
-
Viesti Kirjoittaja kaimaani »
Eikös tässä haeta sellaista ratkaisua, että kirjastot synkkautuu joka kerta, kun kuvia lisätään jompaan kumpaan? Itse olen hoitanut tämän siten, että kuvakirjasto sijaitsee Dropboxissa ja synkkautuu sitä kautta.
-
Toimiiko homma tuon Dropboxin kanssa siten, että kirjastot säilyvät myös molemmilla koneilla? Eli että niitä kuvia voisi katsella myös, kun koneet eivät ole verkossa?kaimaani kirjoitti:Eikös tässä haeta sellaista ratkaisua, että kirjastot synkkautuu joka kerta, kun kuvia lisätään jompaan kumpaan? Itse olen hoitanut tämän siten, että kuvakirjasto sijaitsee Dropboxissa ja synkkautuu sitä kautta.
-
Kyllä, eli molemmat koneet käyttää "samaa" kirjastoa, jonka DB aina päivittää toiselle koneelle kuvien lisäämisen/poistamisen/muokkaamisen jälkeen. Se kirjastohan on vain tiedosto, joka on fyysisesti sun koneella, aivan kuten tälläkin hetkellä.mmmvuori kirjoitti:Toimiiko homma tuon Dropboxin kanssa siten, että kirjastot säilyvät myös molemmilla koneilla? Eli että niitä kuvia voisi katsella myös, kun koneet eivät ole verkossa?kaimaani kirjoitti:Eikös tässä haeta sellaista ratkaisua, että kirjastot synkkautuu joka kerta, kun kuvia lisätään jompaan kumpaan? Itse olen hoitanut tämän siten, että kuvakirjasto sijaitsee Dropboxissa ja synkkautuu sitä kautta.
Itselläni kyseinen viritelmä on toiminut moitteettomasti jo yli vuoden. Aikaahan se tietysti tällä hetkellä vähän vie, kun muutokset latautuu DB palvelimelle ja sieltä toiselle koneelle. (Tähänkin on tulossa DB uuden version myötä muutos, eli uutena ominaisuutena DB:ssa on LAN-synkkaus, jossa samassa verkossa olevien koneiden tiedostojen/muutosten ei tarvi kiertää ulkomaailman kautta)
-
Silmäilin noita DropBox -sivuja, ja tämähän alkaa tosiaan vaikuttaa varteenotettavalta ratkaisulta! Luuletko että seuraa ongelmia, jos iPhotot on eri versioita?kaimaani kirjoitti:Kyllä, eli molemmat koneet käyttää "samaa" kirjastoa, jonka DB aina päivittää toiselle koneelle kuvien lisäämisen/poistamisen/muokkaamisen jälkeen. Se kirjastohan on vain tiedosto, joka on fyysisesti sun koneella, aivan kuten tälläkin hetkellä.mmmvuori kirjoitti:Toimiiko homma tuon Dropboxin kanssa siten, että kirjastot säilyvät myös molemmilla koneilla? Eli että niitä kuvia voisi katsella myös, kun koneet eivät ole verkossa?kaimaani kirjoitti:Eikös tässä haeta sellaista ratkaisua, että kirjastot synkkautuu joka kerta, kun kuvia lisätään jompaan kumpaan? Itse olen hoitanut tämän siten, että kuvakirjasto sijaitsee Dropboxissa ja synkkautuu sitä kautta.
Itselläni kyseinen viritelmä on toiminut moitteettomasti jo yli vuoden. Aikaahan se tietysti tällä hetkellä vähän vie, kun muutokset latautuu DB palvelimelle ja sieltä toiselle koneelle. (Tähänkin on tulossa DB uuden version myötä muutos, eli uutena ominaisuutena DB:ssa on LAN-synkkaus, jossa samassa verkossa olevien koneiden tiedostojen/muutosten ei tarvi kiertää ulkomaailman kautta)
Entäs sitten kun sivuilla sanottiin DropBoxin tekevän automaattisesti "backupin" omille servereilleen. Koko kirjasto olisi silloin siis myös tuolla serverillä? Kuvakansio on tällä hetkellä jo melkein 30 gigainen, ja eikös tuolta saanut ainoastaan 2 gigaa ilmaista tilaa?
-
Tuohon eri versioiden mahdollisiin ongelmiin en uskalla sanoa mitään, itselläni on molemmissa '09.mmmvuori kirjoitti:SLuuletko että seuraa ongelmia, jos iPhotot on eri versioita?
Entäs sitten kun sivuilla sanottiin DropBoxin tekevän automaattisesti "backupin" omille servereilleen. Koko kirjasto olisi silloin siis myös tuolla serverillä? Kuvakansio on tällä hetkellä jo melkein 30 gigainen, ja eikös tuolta saanut ainoastaan 2 gigaa ilmaista tilaa?
DB säilyttää tosiaan kopion tiedoston edellisistä versioista palvelimella (joko 30pv:n ajan tai aina) eli sieltä pystyy palauttamaan vaikka sen pari tallennusta aikaisemman version kirjoitelmasta, jos on käynyt köpösti.
Mun kirjastolla ei ole kokoa kuin n.15 gigaa, joten ilmaisversiolla ei tosiaan pärjää, 50 gigan tila maksaa (liikaa?), mutta henk.koht. koen saavani DB:sta riittävästi hyötyä myös tämän iPhoto-kirjaston synkkauksen lisäksi, joten näin hyvää palvelua tuen mieluusti.
8 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka