Mail - sähköpostiviestit salasanan taakse?
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
3 viestiä
• Sivu 1/1
-
Mail - sähköpostiviestit salasanan taakse?
Viesti Kirjoittaja Kubismi »
Mailissa on joitain viestejä joita en tahtoisi ihan kaikkien töllistelevän, ja tietokonettani käyttää satunnaisesti siskoni (vierastiliä tai omaa tiliä siskolleni en halua tehdä), joten ajattelin onko mahdollista laittaa viestit piiloon niin että tulevat näkyviin vasta kun syöttää salasanan? Räpläsin ja selasin Mailin asetuksia mutta en ainakaan itse löytynyt... Kyseessä on Snow Leopardin versio Mailista.
-
Re: Mail - sähköpostiviestit salasanan taakse?
Viesti Kirjoittaja homenamsi »
Erilliset käyttäjätunnukset ovat ainoa tiedossani oleva vaihtoehto. Mailissa voi toki määritellä postilaatikon päivityksen salasanaa vaativaksi mutta se ei estä jo ladattujen postien lukemista. Jos et halua siskollesi vierastiliä, niin joutunet tekemään itsellesi sähköpostin lukua varten oman tunnuksen. Tai sitten luet postin jollain Webmail-liittymällä.Kubismi kirjoitti:Mailissa on joitain viestejä joita en tahtoisi ihan kaikkien töllistelevän, ja tietokonettani käyttää satunnaisesti siskoni (vierastiliä tai omaa tiliä siskolleni en halua tehdä), joten ajattelin onko mahdollista laittaa viestit piiloon niin että tulevat näkyviin vasta kun syöttää salasanan? Räpläsin ja selasin Mailin asetuksia mutta en ainakaan itse löytynyt... Kyseessä on Snow Leopardin versio Mailista.
Itse olen hoitanut perheessä asian siten, että jokaisella perheenjäsenellä on oma käyttäjätunnus ja sitä kautta oma kotihakemisto vakiokansioineen. Minulla on kuitenkin luku- ja kirjoitusoikeudet kaikkien kansioihin, Finder-ikkunan vasemmassa reunassa näkyy kaikkien kotihakemisto omalla nimellään. Koneen käynnisty tapahtuu ilman salasanaa minun tunnukselleni.
Sähköpostin osalta 'hygienian' olen hoitanut siten, että omat sähköpostitunnukseni (4 kpl) olen määritellyt Mailiin, vaimon 2 tunnusta ovat Thunderbirdissä ja tyttären 2 tunnusta SeaMonkeyssa. Tällöin pystyy myön nuo postihakemistot asettamaan kunkin kotihakemistoon.
Yksityisyyden suoja perustuu siis luottamukseen, järjestely vain vähentää kiusausta kurkisteluun, kun muut kuin omat tunnukset eivät ole näkyvissä.
Joku muu sähköpostiliittymä kuin Mail (tai palvelutarjoajan Webmail) voi olla ratkaisu kysymykseesi.
.
.,
-
Re: Mail - sähköpostiviestit salasanan taakse?
Viesti Kirjoittaja masa »
Tottahan jokaisella käyttäjällä on omassa kotikansiossaan Mailissakin omat laatikkonsa. Ei sitä ohjelmaa tarvitse vaihtaa...
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.
3 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka