Aperture-ongelma
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
4 viestiä
• Sivu 1/1
-
Aperture-ongelma
Viesti Kirjoittaja Haltzu »
Rupesin vasta käyttämään aperturea ja kohtasin ikävän, ongelman varmasti on ratkaistavissa... Mulla siinä niitä projekteja, joihin yhteen keräilen erilaisia kuvia. Kun importtaan kuvia, niin se tekee automaattisesti uuden projektin. Kun siirrän uudestan projektista kuvat vanhaan projektiini ja poistan sen uuden projektin, niin ne kuvat katoavat (varoittaa siitä kyllä). Haluaisin siis importata kuvat suoraan haluamaani projektiin. Hetken pähkäilin itse ja pinnapaloi, kuin ei mitään yksinkertaista nappia löytynyt,tai mitään. Eli miten teen tuon mahdollisimman ykisnkertaisesti ja nopeasti? (ei, en halua luoda apuprojektia, joihin säilön kaikki kuvat ja sieltä siirtelen muihin projekteihin, se olisi typerää). Muteenkin tuo kuvien säilytyssysteemi vaikuttaa erittäin alkeelliselta ja epäkäyttännölliseltä verrattuna iPhotoon, jossa kuvia voi vapaasti siirrellä ympäriinsä ja poistaa projekteja vaikuttamatta kuvien olemassaoloon.
-
Re: Aperture ongelma
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
Suosittelen ohjekirjan lukemista, onhan se pitkä mutta säästää loppupelissä aikaa ja hermoja. Import vaiheessa voi suoraan valita mihin projektiin kuvat viedään, ei siis aina ole pakko luoda uutta projektia. Ihan hiirellä valitset sen projektin.
-
Viesti Kirjoittaja Haltzu »
Miten mä hiirellä sen projektin valitsen? Oon käsittääkseni kaikkea mikä omaan päähäni tulee, niin koittanut jo kokeilla....Sherukka kirjoitti:Suosittelen ohjekirjan lukemista, onhan se pitkä mutta säästää loppupelissä aikaa ja hermoja. Import vaiheessa voi suoraan valita mihin projektiin kuvat viedään, ei siis aina ole pakko luoda uutta projektia. Ihan hiirellä valitset sen projektin.
Ohjekirjoja en oo koskaan jaksanu lukea..
-
Viesti Kirjoittaja mikian »
Mikäli nyt käsitin ongelman oikein, niin siinä Import ruudussa klikkaat haluamaasi projektia hiirellä, import ruudun nuoli siirtyy osoittamaan haluamaasi projektia/albumia ja uudet kuvat menevät kyseiseen projektiin ja albumiin (mikäli siis albumi valittuna). Tuota en kyllä tiedä mitä tarkoitat että luo uuden projektin aina automaattisesti, itsellä kun ei moista tee enkä ole edes löytänyt mistään asetusta että tuollaisen toiminnallisuuden saisin.Haltzu kirjoitti:Miten mä hiirellä sen projektin valitsen? Oon käsittääkseni kaikkea mikä omaan päähäni tulee, niin koittanut jo kokeilla....Sherukka kirjoitti:Suosittelen ohjekirjan lukemista, onhan se pitkä mutta säästää loppupelissä aikaa ja hermoja. Import vaiheessa voi suoraan valita mihin projektiin kuvat viedään, ei siis aina ole pakko luoda uutta projektia. Ihan hiirellä valitset sen projektin.
Ohjekirjoja en oo koskaan jaksanu lukea..
Mitä ohjekirjan lukemiseen tulee, lue se. Katso tutoriaali- ja opetusvideot. Aperture on ammattilaisten ohjelma ja learning curve on sen mukainen. Se on kaukana helposta ohjelmasta alkuun, sen käyttäminen vaatii oikeasti sitä että lueskelee ja opiskelee materiaaleista, kun pelkän ohjelman opettelun lisäksi pitää miettiä myös oma workflow toimimaan ohjelman kanssa yhteen.
4 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka