Otin iTunesin käyttöön iPhonen myötä ja nyt mulla on ongelmia saada kappaleet näkymään siellä fiksusti. Aiemmin olen käyttänyt Winampia ja kun olen kaapannut biisit koneelle CD:ltä, on niiden nimet olleet muotoa artisti - albumi - numero - kappale. Winampissa olen aina inaktivoinut id tagit, jolloin kappaleet näkyvät winampissa juuri kappaleiden nimien mukaan ja järjestyvät fiksusti.
iTunesissa ilman näitä id tageja kappaleet eivät järjesty oikein. Ne kyllä menevät aakkosjärjestykseen samalla tavalla kuin winampissa, mutta iTunes ei tietenkään tunnista niitä eri albumeiksi, koska id tagit ovat poissa pelistä. Tällöin taas en saa mm. ladattua albumien kuvitusta.
Nyt siis iTunesissa näkyy vain Nimi -kohdalla esim:
Absoluuttinen Nollapiste - Suljettu - 01 - Kasvatus
ja kaikki muut sarakkeet on tyhjiä. Tarkoitus olisi siis saada artistin kohdalle artistin nimi, albumin kohdalle albumin nimi jne.
Kysymys kuuluukin, että voiko id tageja saada jotenkin automaattisesti ladattua jälkeenpäin käyttöön. Manuaalisesti se on mahdollista, mutta siinä menisi ikä ja terveys, jos joutuisin naputtelemaan kaikki käsin.
ID-tagit mp3:iin iTunesissa
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
5 viestiä
• Sivu 1/1
-
ID-tagit mp3:iin iTunesissa
Viesti Kirjoittaja timesby »
-
Re: id tagit mp3:iin iTunesissa
Viesti Kirjoittaja atheos »
Esim. Media Rage osaa luoda tagit tiedostonimen perusteella hyvin monipuolisesti, kertoo vain missä muodossa kansiot ovat. Muutenkin loistava apuväline MP3-kirjaston valmisteluun iTunes-siirtoa varten. Homma kannattaa tosiaan tehdä siis niin että ensin tekee tagit kuntoon ja vasta sitten siirtää biisit iTunesiin ja fiksailee iTunesissa sitten loppuja tageja jos tykkää. Ja niin että iTunes kopioi kaiken omaan kirjastoonsa sekä pitää kirjaston järjestyksessä - kyseessä on kuitenkin musiikkikirjastosofta, ei MP3-soitin. Ja sitten unohtaa sen tiedostopohjaisen käpistelyn kokonaan ja kuuntelee vain sitä musiikkia 

Mac mini • MBA 11" • iPhone 5s • iPad (3rd gen)
http://irc.fi/atheos • http://www.mikseri.net/user/atheos
http://irc.fi/atheos • http://www.mikseri.net/user/atheos
-
Re: ID-tagit mp3:iin iTunesissa
Kuulostaa hyvältä, mutta mulla on PC ja tuo ohjelma näyttäisi olevan vain macille 

-
Löysin lopultakin PC:llä toimivan ohjelman, joka ajaa saman tehtävän. Ohjelma on ID3-TagIT
Homma on hoidossa
Homma on hoidossa

-
Viesti Kirjoittaja mikaju »
Vaihteleeko muilla iTunes noita tagejaan automaattisesti? Olen koittanut pitää nuo genret englanninkielisinä, siis esimerkkinä electronic eikä elektroninen. Kun vaihdan genretagin ja kuuntelen biisin on tagi muuttunun jälleen suomenkieliseksi. Jotkut biisit siirtyvät kuuntelun jälkeen other genreen. Hieman ärsyttää sillä olen käyttänyt aika paljon aikaa saadakseni vihdoin tuon kirjastoni järjestykseen. Tagit siis pysyvät oikeana vain siihen asti kunnes kappaleita kuuntelee, eli iTunes ilmeisesti ottaa id3 tiedot jostain joka on eri mieltä genreistä kuin minä. iTunes on uusin ja oikeukset korjattu.
5 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka