Työtunnit muistiin?
-
Työtunnit muistiin?
Viesti Kirjoittaja Marbo »
-
-
Re: Työtunnit muistiin?
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Marbo »

-
Viesti Kirjoittaja Nyrkki »
Itse lähestyin samaa asiaa tarpeella: "Pitäis pistää työtunnit muistiin". Ratkaisin asian pitämällä kaikista yli 2h projekteista "x tunnit" openoffice-laskentataulukkoa, johon merkkaan työpäivän päätteeksi ko projektiin käyttämäni tunnit. Mua ei tässä kohtaa paljon kökköys kiinnosta, jos vaihtoehtona on laskuttamattomia TYÖtunteja.
11" MBA
iPhone 5 16 GB
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Missä sanotaan, että tarvitaan laskentataulukkoa? Minä ainakin luen, että tarvitaa softaa työtuntien kirjaamiseen ja ihan sitä varten tehtyjä jotain pikkusoftia kyllä on.Nyrkki kirjoitti:Tarvit laskentataulukkoa, mutta laskentataulukko on liian kökkö.
En nyt vain nimeä tähän hätään muista.
-
Viesti Kirjoittaja atheos »
Anteeksi sivuraide mutta Excel (eli Office 2008) maksaa oikeasti melkein tuplasti enemmän kuin Numbers (iWork)...Marbo kirjoitti:Excel on jotenki liian kökkö ja numbers maksaa.Eipä taida olla mitää ilmasta toimivaa vaihtoehtoa.

http://irc.fi/atheos • http://www.mikseri.net/user/atheos
-
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
No mikä vika on post-it -lapussa näytön kyljessä?morbusg kirjoitti:Öh, mikä vika tekstitiedostossa on?

Eiköhän tässä haeta jotain systeemiä, joka osaa vähän vääntää statistiikkaa noista luvuista ulos, ilman taskulaskinta.
-
-
Viesti Kirjoittaja Nyrkki »
Edit: Aika hyvä, tolla pystyy näköjään luomaan projekteja ja lisäämään kommentteja tuntikirjauksiin, sekä exportoimaan matskut tekstinä tai exceliin...Nyrkki kirjoitti:http://time.onrails.org/
Mites tuo? Äkkiseltään vaikuttaa simppeliltä ja ilmaiselta.
Edit2: http://mac.softpedia.com/get/Business/ZB-Timecard.shtml ehkä?
Edit3: http://www.macupdate.com/info.php/id/26 ... ime-widget ehkä?
11" MBA
iPhone 5 16 GB
-
Viesti Kirjoittaja morbusg »
tekstitiedosto + awkTheKraken kirjoitti:Eiköhän tässä haeta jotain systeemiä, joka osaa vähän vääntää statistiikkaa noista luvuista ulos, ilman taskulaskinta.
-
Viesti Kirjoittaja niemisensami »
-
Viesti Kirjoittaja HulluKoodari »
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
-
Viesti Kirjoittaja HulluKoodari »
-
Viesti Kirjoittaja pebapeba »
-
Viesti Kirjoittaja pyrjola »
Komppaan MacFinniä. Jos en HulluKoodari väärin ole ymmärtänyt, teet duuniasi tiimissä jonkun muun palkkalistoilla ja tällä ei ole tarjota muuta kuin paperia ja kynää ?MacFinn kirjoitti:Hetkinen, puhutaan siis työtunneista ja silti joku alle 32 euron softa on liian kallis. Hmmm, taidan itse olla sittenkin enemmän oikealla alalla koska tuota ei tarttis edes harkita.
Itse taipuisin pienemmässä tiimissä joko tuohon iBiz -kuvioon tai sitten vieläkin paremmin Harvestiin. Jälkimmäisen etu on käyttöliittymän "riippumattomuus" ja integrointimahdollisuudet Googleen (jos siitä tykkää). Myöskin mahdollisuus heittää työtunnit Twitterillä kuulostaa jotenkin hauskalta

Edellisessä konsernissa tämä tuntiraportointi oli tehty niin raskaaksi, että se oli yksi suurimpia syitä tiimin hajoamiseen. Kaverit eivät vain jaksaneet Excel+ERP hässäkkää. Tuo Harvesti olisi varmasti kelvannut pojille ja tytöille...
-
Viesti Kirjoittaja Touho »
Haet siis jotain ilmaista ajastinohjelmaa vais kuis? Kannattaa toki noteerata nuo pyrjölän ja mäknäppylän kommentit, mutta suorana vastauksena suoraan kysymykseen, että oletko koskaan kokeillut etsiä moista itse, esim. googlettamalla tai vaikka apple.comin downloads -sivuja selailemalla?HulluKoodari kirjoitti:Upataan tätä. Ibiz on ok mutta maksaa demoajan jälkeen. Onko freewarea kellään tiedossa millä tosiaan nuo duunitunnit ylös? Tai esim openoffice.org:iin pohjaa?
Tai no, tuohan on oikeastaan vastakysymys, eikä suora vastaus, mutta enivei, muutaman minuutin muikistelu vaikka tuon saitin productivity tools -osiossa tuonee jo useampiakin hittejä aiheesta. Siellä(kin) on erilaisia ajastimia ja projektinhallintasoftia ihan valita asti.
Itse olen kokeillut noista ilmaisista ajastimista mm. Luminaa, joka on "purkissa" luvatun kaltainen, eli varsin simppeli ajastin, johon voi lisätä erilaisia projekteja, ja jättää ajastin taustalle päälle keräämään tunteja erikseen määrätyille projekteille ja asiakkaille. Ohjelman hyödyllisyys on itse kunkin itse testattava, ja muita vastaavia mutta hiukan erityylisiä lienee reilu kourallinen. Jollekin tuollainenkin voi toimia, yhdessä jonkun toisen, esim. iWorkin kanssa.
Kuten noista aiemmista kommenteista käy ilmi, rahalla saa sitten enemmän toimivuutta, mutta mikä nyt itse kunkin bisneksiin parhaiten sopii (tai riittää) selvinnee vain käytännössä kokeilemalla. Eli painuhan softametsälle intermetsään siitä.
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka