iWebin kanssa ongelmia
-
iWebin kanssa ongelmia
Viesti Kirjoittaja äNPee »
Nyt kuitenkin sattumoisin päätin, että vaihdan sivuston nimen, jolloin näköjään joutuu päivittämään jokaisen sivun samalla uudestaan.
Vaihdoin nimen, jonka jälkeen laitoin että "julkaise MobileMessa". Siinä se sitten sitä toista tuntia pyöritti ilmoittaen lopuksi Julkaisuvirheestä:
"Julkaistaessa tiedostoa ”/Web/.Temporary Web Resources/60BC9874-2FB3-4AAD-AA44-5F32D1B19A96” tapahtui virhe. Yritä myöhemmin uudelleen."
Muutaman päivän ajan olen kokeillut tota samaa ja noin käy joka kerta.
Mikä neuvoksi, ettei minun vaan tarvitsisi laittaa yli satasivusta sivustoa uusiksi?
-
- Ylläpitäjä
Re: iWebin kanssa ongelmia
Viesti Kirjoittaja egoste »
Kokeileppa julkaista kansioon ja sitten ftp:llä palvelimelle.äNPee kirjoitti:Olen käyttänyt kyseistä 08 vuoden ohjelmaa melkein pari vuotta ongelmitta.
Nyt kuitenkin sattumoisin päätin, että vaihdan sivuston nimen, jolloin näköjään joutuu päivittämään jokaisen sivun samalla uudestaan.
Vaihdoin nimen, jonka jälkeen laitoin että "julkaise MobileMessa". Siinä se sitten sitä toista tuntia pyöritti ilmoittaen lopuksi Julkaisuvirheestä:
"Julkaistaessa tiedostoa ”/Web/.Temporary Web Resources/60BC9874-2FB3-4AAD-AA44-5F32D1B19A96” tapahtui virhe. Yritä myöhemmin uudelleen."
Mikä neuvoksi, ettei minun vaan tarvitsisi laittaa yli satasivusta sivustoa uusiksi?
Toinen vaihtoehto, että ftp:llä yhteys palvelimelle ja poista sillä tuo vanha - ennen iWebillä latausta.
VARMISTUKSET kunnossa koneella?
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Viesti Kirjoittaja äNPee »
Kiitos neuvoista!egoste kirjoitti:Kokeileppa julkaista kansioon ja sitten ftp:llä palvelimelle.äNPee kirjoitti:Olen käyttänyt kyseistä 08 vuoden ohjelmaa melkein pari vuotta ongelmitta.
Toinen vaihtoehto, että ftp:llä yhteys palvelimelle ja poista sillä tuo vanha - ennen iWebillä latausta.
VARMISTUKSET kunnossa koneella?
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Julkaisin kansioon ja sitten normaalisti MobileMe:hin niin julkaisu onnistu mutkitta.
-
Viesti Kirjoittaja kuutamolla »
Minulla on sata vuotta sitten hankittu domain, jossa on ollut vain aloitussivu = yhteystiedot. Olen saanut aikanaan FTP-päivitystunnuksen.
Nyt -uuden vuosikymmenen alkaessa- innostuin tekemään asialle jotain. Uusi mac tietenkin innoittajana.
Tein iWebilla uuden aloitussivun ja siirsin sen annettujen ohjeiden mukaisesti palvelimelle, mutta ei se nyt vaan toimi.
Palveluntarjoajan ohjeen mukaan sivut tulee laittaa public_html -hakemiston alle ja ensimmäisen tiedoston tulee olla nimetty index.html.
iWebissa olen nimennyt sivuston vaikkapa sanoilla: yritys tai yritys.com. Ja tehty sivu on nimeltään index.html.
Sivuston julkaisuasetuksissa sivuston nimenä olen kokeillut tietysti sanoja: yritys tai yritys.com. Ftp-palvelimen osoite on oikein, käyttäjätunnus oikein, salasana oikein. Hakemisto / polku kohtaan olen kirjoittanut public_html. Ja protokolla on FTP. Verkkosivuston osoitteena on http://www.yritys.com.
Siirtoprotokolla sujuu onnistuneesti. Mutta yrityksen sivulla näkyy hienon iWebilla tehdyn teoksen sijasta:
Parse error: syntax error, unexpected T_STRING in /httpd/www.yritys/public_html/index.html on line 1
Osaisiko joku ystävällinen sielu kertoa, mikä menee pieleen?
Edit: yritys / yritys.com oli vain esimerkki, mutta sellainenkin sivu näyttää oikeasti olevan. Tämä ongelma ei liity mitenkään siihen sivustoon.
-
Viesti Kirjoittaja tekerolant »
Katsoitko FTP -ohjelmalla, mitä tiedostoja siellä public_html -kansiossa on?
-
Muutin index.html -tiedoston nimeksi: etusivu. Ei vaikutusta ongelmaan.tekerolant kirjoitti:iWeb tekee kyllä itse sen index.html -tiedoston. Jos olet jonkun muun tiedoston nimennyt noin itse, voi vika olla siinä.
Public_html -kansiossa on kansio Yritys ja index.html -tiedosto. Kansiossa Yritys on taas kansiot: etusivu_files, media, scripts. Lisäksi erikseen tiedostot: etusivu.html, index.html ja feed.xml.
Edit: Pitäisikö täältä siivota turhat tiedostot pois? Mitkä? Ja aloittaa puhtaalta pöydältä.
-
Ilmeisesti <br /> on väärin(?). Miten tähän pääsee käsiksi ja mitä sille tehdään?kuutamolla kirjoitti:Muutin index.html -tiedoston nimeksi: etusivu. Ei vaikutusta ongelmaan.tekerolant kirjoitti:iWeb tekee kyllä itse sen index.html -tiedoston. Jos olet jonkun muun tiedoston nimennyt noin itse, voi vika olla siinä.
Public_html -kansiossa on kansio Yritys ja index.html -tiedosto. Kansiossa Yritys on taas kansiot: etusivu_files, media, scripts. Lisäksi erikseen tiedostot: etusivu.html, index.html ja feed.xml.
Edit: Pitäisikö täältä siivota turhat tiedostot pois? Mitkä? Ja aloittaa puhtaalta pöydältä.
-
Jos komennat iWebin julkaisemaan kansioon koneellesi, niin voit sitten sieltä katsoa, mitä pakettiin kuuluu.
-
- Ylläpitäjä
iWeb tekee sivun nimen mukaiset kansiot ja tekee itse tuon index.html tiedoston sivuston juureen joka ohjaa ensimmäiselle sivulle. Anna iWebin tehdä kaikki valmiiksi ja nimeä ne sivut aivan kuin haluat (kunhan et käytä index nimeä!)kuutamolla kirjoitti:Laitanpa tähän samaan ketjuun....
Minulla on sata vuotta sitten hankittu domain, jossa on ollut vain aloitussivu = yhteystiedot. Olen saanut aikanaan FTP-päivitystunnuksen.
Nyt -uuden vuosikymmenen alkaessa- innostuin tekemään asialle jotain. Uusi mac tietenkin innoittajana.
Tein iWebilla uuden aloitussivun ja siirsin sen annettujen ohjeiden mukaisesti palvelimelle, mutta ei se nyt vaan toimi.
Palveluntarjoajan ohjeen mukaan sivut tulee laittaa public_html -hakemiston alle ja ensimmäisen tiedoston tulee olla nimetty index.html.
iWebissa olen nimennyt sivuston vaikkapa sanoilla: yritys tai yritys.com. Ja tehty sivu on nimeltään index.html.
Sivuston julkaisuasetuksissa sivuston nimenä olen kokeillut tietysti sanoja: yritys tai yritys.com. Ftp-palvelimen osoite on oikein, käyttäjätunnus oikein, salasana oikein. Hakemisto / polku kohtaan olen kirjoittanut public_html. Ja protokolla on FTP. Verkkosivuston osoitteena on http://www.yritys.com.
Siirtoprotokolla sujuu onnistuneesti. Mutta yrityksen sivulla näkyy hienon iWebilla tehdyn teoksen sijasta:
Parse error: syntax error, unexpected T_STRING in /httpd/www.yritys/public_html/index.html on line 1
Osaisiko joku ystävällinen sielu kertoa, mikä menee pieleen?
Edit: yritys / yritys.com oli vain esimerkki, mutta sellainenkin sivu näyttää oikeasti olevan. Tämä ongelma ei liity mitenkään siihen sivustoon.
Tää on ehkä liian yksinkertainen käyttää !
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)

-
Kiitos neuvoista. Poistan siis palvelimelta kaikki entiset kamat ja täytetään se sitten iWebin tuotoksilla. Menin ftp:lla sisään ja sieltä löytyy muutamia kansioita ja yksittäisiä tiedostoja. Ne ovat katsottavissa Finderissa kohdassa Jaettu. En vain keksi, miten saan kansiot ja tiedostot poistettua palvelimelta. Kuvakkeiden roskakoriin vienti antaa virheilmoituksen 'toimintoa ei voitu suorittaa loppuun, koska tapahtui odottamaton virhe (virhe -61)'.tekerolant kirjoitti:Poista vain kaikki ja julkaise uudelleen koko sivusto. Se usein auttaa.
Jos komennat iWebin julkaisemaan kansioon koneellesi, niin voit sitten sieltä katsoa, mitä pakettiin kuuluu.
-
-
- Ylläpitäjä
Tuossa menee pieleen, kun teet sivun nimellä index ! Se iWeb tekee itse index sivun...kuutamolla kirjoitti: Tein iWebilla uuden aloitussivun ja siirsin sen annettujen ohjeiden mukaisesti palvelimelle, mutta ei se nyt vaan toimi.
-
Akuuttiongelma on siinä, että en edelleenkään saa poistettua palvelimelta vanhaa 'roskaa'. Kirjoitan Safariin FTP-osoitteeni (ftp.xxxx.com), hakemisto avautuu Finderiin. 'Hammasrattaan' alta nyt löydy poista-komentoa, vaikka jokin file on aktivoituna. Myöskään Delete ei auta.tekerolant kirjoitti:Itse hoitelen näitä asioita Cyberduckilla. Poista-komento löytyy "hammasrattaan" takaa pudotusvalikosta. Poistettavan fileen tai kansion on oltava aktivoituna.
-
-
Haettu. Toimii. Voiko palvelimella olevan tilan vetää täysin tyhjäksi? Vai onko siellä jotain elintärkeää?tekerolant kirjoitti:Lataa Cyberduck-ohjelma netistä: http://www.apple.com/downloads/macosx/i ... rduck.html
Tällaisia löytyy: mail, media, scripts, public_html. Jos poistan kaikki, tekeekö iWeb kaiken tarpeellisen uudestaan?
-
- Ylläpitäjä
iWeb tekee kaikein tarpeellisen, jos sillä nuo sivut kokonaan teet.kuutamolla kirjoitti:Haettu. Toimii. Voiko palvelimella olevan tilan vetää täysin tyhjäksi? Vai onko siellä jotain elintärkeää?tekerolant kirjoitti:Lataa Cyberduck-ohjelma netistä: http://www.apple.com/downloads/macosx/i ... rduck.html
Tällaisia löytyy: mail, media, scripts, public_html. Jos poistan kaikki, tekeekö iWeb kaiken tarpeellisen uudestaan?
Eikös se palveluntarjoajan sinulle antama "kotikansio" ole tuo public_html vai olitko tehnyt iWebsissä toisen samannimisen sen alle.
Tyhjennä se palveluntarjoajan public_html ja siirrä Cyberduckilla tai suoraan iWebillä nuo tekemäsi sivut siihen.
Sinun ei tarvitse kertoa iWebille, että tiedostot jne. ovat tuossa public_html kansiossa, kun se on sinun ns. koti/juurikansio.
-
Tutustu myös hyvin oman kotisivutilan/nettiliittymän toimittajan tms. asiaan liittyvän palveluntarjoajasi ohjeisiin! Valitettavasti ne vain ovat melkein aina Win-käyttäjille tehtyjä, joten pitää soveltaa ja järkeillä itsekin.
[...nämä nyt ovat sitten vain amatöörin ohjeita...]
-
Kiitos, tekerolant ja egoste. Jätin public_html:n, kaikki muut poistin. Siirsin iWebilla uuden etusivuni. iWebissa olen nimennyt sivuston nimeksi xxxx ja sen alla on 'etusivu'.tekerolant kirjoitti:Poista vain Public.html -kansion sisältä kaikki kokonaan. Ainakin Saunalahdella siellä omassa lootassa on pohjana vain kansiot cgi-bin ja public_html.
Tutustu myös hyvin oman kotisivutilan/nettiliittymän toimittajan tms. asiaan liittyvän palveluntarjoajasi ohjeisiin! Valitettavasti ne vain ovat melkein aina Win-käyttäjille tehtyjä, joten pitää soveltaa ja järkeillä itsekin.
[...nämä nyt ovat sitten vain amatöörin ohjeita...]
Nyt public_html on yläkansio, sen sisällä on kansio xxxx (nimeämäni sivusto) ja index.htlm. Xxxx-kansiossa on erilaisia Etusivu-tiedostoja (.css, .js, .htlm).
Sivusto herjaa nyt:
Parse error: syntax error, unexpected T_STRING in /httpd/www.yritys/public_html/xxxx/index.html on line 1
-
- Ylläpitäjä
Nyt on jotain vikaa ihan siinä sun sivuston aloitustiedoissa. Tarkista ja korjaa tiedot oikeaksi...kuutamolla kirjoitti: Sivusto herjaa nyt:
Parse error: syntax error, unexpected T_STRING in /httpd/www.yritys/public_html/xxxx/index.html on line 1
Ei voi olla httpd/www.yritys/...
-
En ole tietoisesti tehnyt mitään muutoksia. iWebilla olen siirtänyt tiedostoja. Mistä sitä voisi tarkistaa? Menipä monimutkaiseksi.egoste kirjoitti:Nyt on jotain vikaa ihan siinä sun sivuston aloitustiedoissa. Tarkista ja korjaa tiedot oikeaksi...kuutamolla kirjoitti: Sivusto herjaa nyt:
-
- Ylläpitäjä
Tai sitten liian yksinkertaistakuutamolla kirjoitti:En ole tietoisesti tehnyt mitään muutoksia. iWebilla olen siirtänyt tiedostoja. Mistä sitä voisi tarkistaa? Menipä monimutkaiseksi.egoste kirjoitti:Nyt on jotain vikaa ihan siinä sun sivuston aloitustiedoissa. Tarkista ja korjaa tiedot oikeaksi...kuutamolla kirjoitti: Sivusto herjaa nyt:

iWebissä se vas. ylänurkassa oleva sivuston "juuri" ja tarkasta:
- FTP asetukset - Hakemisto/polku
- Verkkosivuston osoite (www.yritys.fi vaiko www.palveluntarjoajanosoite.fi/yritys/? vaiko ?)
-
- Cyberduckilla siivoat ftp-palvelimen public_html -kansiosta kaikki tiedostot ja kansiot pois
- iWebissä julkaise sivustosi paikalliseen kansioon = ohjelma tallettaa kaikki seuraavaa siirtoa varten tarvittavat tiedostot koneellesi
- siirrä Cyberduckilla kaikki tuon kansion sisältö (index.html ja kansio jonka nimi on sivustollesi antama nimi) sinne public_html -kansioon.
-
- Ylläpitäjä
Verkkosivuston osoite pitää tässäkin olla oikeintekerolant kirjoitti:Joko toimit näin:
- Cyberduckilla siivoat ftp-palvelimen public_html -kansiosta kaikki tiedostot ja kansiot pois
- iWebissä julkaise sivustosi paikalliseen kansioon = ohjelma tallettaa kaikki seuraavaa siirtoa varten tarvittavat tiedostot koneellesi
- siirrä Cyberduckilla kaikki tuon kansion sisältö (index.html ja kansio jonka nimi on sivustollesi antama nimi) sinne public_html -kansioon.
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
iWebin kanssa ongelmia
Viesti Kirjoittaja tunturi »
1. miksi iWebillä tekemillä sivuilla EI Windouspuolella näy albummien kuvia eikä niitä ole valokuva sivuillakaan.
Safari näyttää kaikki kylläkin aivan niinkuin pitää.
2 miten yhdistän kaksikieliset sivut. Englanninkieliset tein kun muutin käytöjärjestelmän Lontooseen.
siis esim, kaksi samanlaista sivua toinen suomeksi ja toinen englanniksi albummisivulla pitää lukea bac ja suomalaisella takaisin.
Laittakaapa neuvoja
-
Osoite on oikein, muotoa http://www.yritys.com.egoste kirjoitti:Verkkosivuston osoite pitää tässäkin olla oikeintekerolant kirjoitti:Joko toimit näin:
FTP-palvelin on siivottu (monta kertaa :-)) Cyberduckilla. Siellä on vain tyhjä public_html -kansio.
Onko iWebin sivustonimellä merkitystä? Kun siirrän sivuston 'testi' iWebilla FTP-palvelimelle, niin 'Sivusto on julkaistu osoitteessa: http://www.yritys.com/testi.
Tekerolant: kuinka voin julkaista sivuston paikalliseen kansioon = ohjelma tallettaa ....
Edit: Sain julkaistua sivuston paikalliseen kansioon ja siirsin Cyberduckilla kaiken public_html -kansioon. Ei toimi.
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka