iTunes ja huono ääni päivityksen jälkeen - eipä ollut iTunes
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
6 viestiä
• Sivu 1/1
-
iTunes ja huono ääni päivityksen jälkeen - eipä ollut iTunes
Viesti Kirjoittaja nalle76 »
Onko muilla ongelmia äänenlaadun kanssa äskettettäisen iTunesin päivityksen jälkeen? Äänilaatu on häiritsen huono ja "aaltoilee" minulla....
Viimeksi muokannut nalle76, 10.2.2010 klo 1.55. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-give me death punk, baby-
-
Re: iTunes ja huono ääni päivityksen jälkeen
Viesti Kirjoittaja codex »
Tarkoitatko "aaltoilulla" biisin äänenvoimakkuuden yllättävää nousua? Itse olen huomannut välillä iMacillani tällaista pientä "voimistumista" mikä kestää alle sekunnin verran. En ole kyllä osannut yhdistää sitä tuohon päivitykseen... ![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
iPhone 6s | iPad Air 2 | MacBook Pro Retina 15" | PowerMac G4 | PowerMac G3 | iBook G3 12"
-
Olispa vaan sekunnin verran, mutta mulla se on jatkuvaa. muutenkin ääni on muuttunut suttuisaksi ja hyvin bassopainotteiksi. pitää tukailla lisää ja toivoa että omassa päässä vaan vika
.
Eikä se välttämättä liity päivitykseen lainkaan, ajankohta muutokselle vaan heti sen jälkeen. Mutta toisaalta niin sama huono ääni on myös Youtube musavideoissa. Ensin luulin että vaan tosi huonolaatuisia pätkiä kattelin (tämän huomasin siis ennen iTunes kuuntelua(, mutta kun iTunesin musiikki myös kuullostaa huonolle. Mielessä on myös käynnny että voihan se olla että joko genet rikki, tai Apogee. Toisaalta myös pelkillä kuullokkeillakin suoraan MBPstä sama efekti. Ja MBP peruskaiuttimistä vaikia saada selville onko siinä ääni muuttunut, kun muutenkin ovat aika vaatimattomat.

Eikä se välttämättä liity päivitykseen lainkaan, ajankohta muutokselle vaan heti sen jälkeen. Mutta toisaalta niin sama huono ääni on myös Youtube musavideoissa. Ensin luulin että vaan tosi huonolaatuisia pätkiä kattelin (tämän huomasin siis ennen iTunes kuuntelua(, mutta kun iTunesin musiikki myös kuullostaa huonolle. Mielessä on myös käynnny että voihan se olla että joko genet rikki, tai Apogee. Toisaalta myös pelkillä kuullokkeillakin suoraan MBPstä sama efekti. Ja MBP peruskaiuttimistä vaikia saada selville onko siinä ääni muuttunut, kun muutenkin ovat aika vaatimattomat.
-
Viesti Kirjoittaja Jiiel »
Tuo vihjaisi, että taajuuskorjain olisi mahdollisesti mennyt päälle tai sen asetukset vaihtuneet.
Minulle tapahtui vuosia sitten, että asetukset muuttuivat jonkin päivityksen yhteydessä. Todennäköisintä oli, että tein huomaamattani jotain esim. menettämällä otteen hiirestä.
Minulle tapahtui vuosia sitten, että asetukset muuttuivat jonkin päivityksen yhteydessä. Todennäköisintä oli, että tein huomaamattani jotain esim. menettämällä otteen hiirestä.
-
Toivottavasti näin helposti. Poistin jotain .plist tiedostoja jo jotka viittasivat ääneen (Apogee / Audidio device ym.). Miten nollaan kaiken parhaiten? Leikin jo System Preferensissä ja Midi Setupissa ilman tulosta?Jiiel kirjoitti:Tuo vihjaisi, että taajuuskorjain olisi mahdollisesti mennyt päälle tai sen asetukset vaihtuneet.
E: lontoon kielellä mielellään

E2: Otsikon muokkauksen jatko=> ongelma oli Hear softassa josta latasin demon. Kyseisen ohjeman poisto jätti säädöt sekasin. Korjaantui latamaalla demo uusiks ja palauttaa asetukset sitä kautta. Varmaan joku hear.plist poisto olis tehny saman.
-
Re: iTunes ja huono ääni päivityksen jälkeen - eipä ollut iTunes
Jotta kiitokset ei häviä "vanhaan" topicciin niin nostetaan ja kiitos Jiiel vinkistä...sen avulla ratkaisu löytyi.
6 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka