Eli taloudesta löytyy jo 6 kpl tietokoneita ja levykokoelmakin jatkaa kasvamistaan. Nyt pitäis saada levyt näkyviin kaikille koneille. Haulla ei oikein kokonaisvaltaista ratkaisua asiaan löytynyt ja lähitulevaisuudessa asia lienee usealla edessä.
-Minulla on kaikissa koneissa windows xp, mutta Itunes valikoitui silti ohjelmaksi ipodien ja coverflown takia. Itseasiassa "tavallisella" mp3 ohjelmalla (esim. Foobar) ongelmaa ei ole kun niillä haetaan kappaleet "resurssienhallinasta" ja se on aina ajantasalla. Itunes on ilmeisesti juuri kehittyneiden ominaisuuksiensa takia hieman vaativampi ohjelma.
- Pähkäilin aluksi asian niin, että kun kaikki musiikki on Buffalon linkstation live 2:lla niin homma toimisi itsestään, mutta?
1. Pitääkö Itunesin antaa tehdä oma "itunes musiikki" kansio? Minulla on nyt kaikki levyt Music kansiossa nimettynä artisti-levy. Näin tämän mielelläni myös pitäisin kun ajoittain tarvitsee muillakin ohjelmilla kuunnella.
2. Ajattelin siis, että pistän kaikilta koneilta vaan " lisää kansio (Music) kirjastoon" . Tästä tulee kuitenkin se ongelma että kun lisään levyjä tuonne kansioon, pitäisi kansio tuoda aina uudestaan. Tajuaako itunes ettei tuo samoja aina uudestaan? Saako jostain asetuksista niin, että itunes skannaisi tuon music kansion aina käynnistyessän ja toisi uudet kappaleet automaattisesti? Nyt minulla olisi siis jokaisella koneella oma kirjasto.
3. Voinko hyödyntää jotenkin tuota omiin tiedostoihin tallentuvaa itunes kirjasto.xml tiedostoa? Mikä se on? Sisältää tiedostopolut kirjastossa olevista kappaleista? Saisinko "ykkös" koneen xml filen menemään verkkolevylle, ja muut 5 konetta voisivat sitä käyttää sieltä? Biisejä lisätään vain yhdeltä koneelta, muut ovat vain toistajia.
iTunes-levykokoelma useaan koneeseen
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
7 viestiä
• Sivu 1/1
-
iTunes-levykokoelma useaan koneeseen
Viesti Kirjoittaja Pasco »
-
Re: iTunes-levykokoelma useaan koneeseen
Viesti Kirjoittaja Touho »
En tiedä tarkalleen, miten iTunesin Windows-versio eroaa mäkkiversiosta, mutta noin yleensä iTunesin kanssa pelatessa homma toimii parhaiten siten, että annat sen tosiaan tehdä sen iTunes Music -kansion, (jonka siis iTunes tekee oletuksena eka käynnistyksessä joka tapauksessa), ja annat sen kopioida ne biisit sinne oman logiikkansa mukaan. Näin kannattaa menetelllä ainakin niiden "orjakoneiden" osalta.
Sitten vaan iTunesissa Home Sharing päälle, ja ne muilla koneilla olevat biisit on kopioitavissa itse kunkin koneen kirjastoon.
iTunes tosiaan pitää kirjastoa ajan tasalla, etsii ja kopioi automaattisesti uudet biisit kansioon, jos sen asetuksissa ja ensimmäisen käynnistyksen yhteydessä on näin määritelty. Se ei tee samoista biiseistä dublikaatteja, kunhan et itse sekoile niiden tuonnin kanssa. iTunes on vähän omanlaisensa musaohjelma, mutta ihan kivasti se toimii, kun siihen ja sen logiikkaan tottuu.
Sitten vaan iTunesissa Home Sharing päälle, ja ne muilla koneilla olevat biisit on kopioitavissa itse kunkin koneen kirjastoon.
iTunes tosiaan pitää kirjastoa ajan tasalla, etsii ja kopioi automaattisesti uudet biisit kansioon, jos sen asetuksissa ja ensimmäisen käynnistyksen yhteydessä on näin määritelty. Se ei tee samoista biiseistä dublikaatteja, kunhan et itse sekoile niiden tuonnin kanssa. iTunes on vähän omanlaisensa musaohjelma, mutta ihan kivasti se toimii, kun siihen ja sen logiikkaan tottuu.
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Jos kerran käytät iTunesia, miksi väkertäisit itse niitä Artisti/albumi kansioitasi? iTunes kun tekee tuon ihan automaattisesti (ellet itse estä sitä). Eli se avaa artistille oman kansion ja sinne kansioon tekee jokaista albumia varten oman kansion. Mikään ei estä esim. Foobaria käyttämästä samoja kansioita.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Viesti Kirjoittaja Cathi777 »
Toimisiko tuossa hommassa sellainen kikka, että iTunesin kirjasto olisi ulkoisella levyllä ja kaikilla koneilla olisi määritelty niin, että se soittaisi sitten suoraan sieltä? Siihen toki tarvitsisi sitten verkkolevyn käyttöön, että kaikki koneet sitä levyä pystyisivät käyttämään.
Macbook Air M1
-
Viesti Kirjoittaja Pasco »
Eli siis minulla on kaikki musiikki verkkokovalevyllä, joka näkyy jokaisen koneen "oma tietokone" näkymässä verkkokovalevynä. Sen takia juuri ajattelin, josko pystyisin juksuttamaan itunesia. Jos annan slave koneiden itunesien järjestää kappaleet, niin eikö minulla silloin ole 6 kertaa samat kappaleet? Ei riitä kovalevytila.
Annoin nyt Itunesin järjestää pääkoneen kirjaston. Ongelmia tuli vaan kokoelmien kanssa, niitä varten se perusti useamman kansion. Täytynee laittaa kokoelmiin aina esittäjäksi various artist niin menevät kaikki siihen kansioon. Itunes kansio on nyt siis verkkolevyllä.
Toisaalta ei olisi ylivoimainen vaiva pistää slavekoneiden itunesista uudestaan kansion tuonti kun on tullut uusia levyjä, kun ei niitä ihan päivittäin tule hommattua. Jotenkin vaan on sellainen olo etten ole tajunnut jotain ja yritän liian vaikeasti..
Annoin nyt Itunesin järjestää pääkoneen kirjaston. Ongelmia tuli vaan kokoelmien kanssa, niitä varten se perusti useamman kansion. Täytynee laittaa kokoelmiin aina esittäjäksi various artist niin menevät kaikki siihen kansioon. Itunes kansio on nyt siis verkkolevyllä.
Toisaalta ei olisi ylivoimainen vaiva pistää slavekoneiden itunesista uudestaan kansion tuonti kun on tullut uusia levyjä, kun ei niitä ihan päivittäin tule hommattua. Jotenkin vaan on sellainen olo etten ole tajunnut jotain ja yritän liian vaikeasti..
-
Viesti Kirjoittaja BlueTide »
Muuten hyvä, mutta jos useamppi kone käyttää sitä kirjastoa yhtään aktiivisemmin samaan aikaan niin koko homma räjähtää käsiin. Ellei sitten jotain ole muuttunut viimeisempien iTunes-päivitysten kanssa, mitä en usko.Pasco kirjoitti:Eli siis minulla on kaikki musiikki verkkokovalevyllä, joka näkyy jokaisen koneen "oma tietokone" näkymässä verkkokovalevynä. Sen takia juuri ajattelin, josko pystyisin juksuttamaan itunesia. Jos annan slave koneiden itunesien järjestää kappaleet, niin eikö minulla silloin ole 6 kertaa samat kappaleet?
Mun maailmassani on hauskempaa.
-
Viesti Kirjoittaja fisherkarma »
Mulla on samankaltainen ongelma. Perheessä on useampi tietsikka: 2xMBP, 2xW7 ja XP. Lisäksi on useita iPodeja. Olen laittanut musan serverille josta kansio jaettu, ja kaikissa koneissa on iTunes, jolla naperot sitten päivittelee iPodejaan.
Ongelma on että iTunes ei päivitä kirjastoja kun lisään musaa kansioon tai korjaan tageja Jaikozilla. Kun käytössä on useita iTuneseja en anna iTunesien pitää kansiota järjestyksessä tai siirtää niitä jonnekin.
Haluaisin että iTunes valvoo kansiota ja lisää uuden musiikin ja päivittää muutetut tiedot joko automaattisesti tai mieluummin pyydettäessä.
Olen yrittänyt etsiä ratkaisua pitkään, mutta en vielä löytänyt. Ehdotuksia?
Tästä on keskusteltu useissa eri foorumeissa mutta ratkaisua en ole nähnyt.
Ongelma on että iTunes ei päivitä kirjastoja kun lisään musaa kansioon tai korjaan tageja Jaikozilla. Kun käytössä on useita iTuneseja en anna iTunesien pitää kansiota järjestyksessä tai siirtää niitä jonnekin.
Haluaisin että iTunes valvoo kansiota ja lisää uuden musiikin ja päivittää muutetut tiedot joko automaattisesti tai mieluummin pyydettäessä.
Olen yrittänyt etsiä ratkaisua pitkään, mutta en vielä löytänyt. Ehdotuksia?
Tästä on keskusteltu useissa eri foorumeissa mutta ratkaisua en ole nähnyt.
7 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka