Moi,
onko kellään tietoa/taitoa, saako iCalille jotenkin ajastetun varmuuskopioinnin kalentereilleen? Itse ohjelmasta en ainakaan löytänyt ja käsittääkseni Time Machine (joka mulla varmuuskopio) ei myöskään tee varmuuskopioita noista kalentereista samoin kun iCalista tehtynä. Pystyykö Automatorilla tekemään tällaisen ja jos, niin miten?
Musamäkki
iCal automaattinen varmuuskopio
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
8 viestiä
• Sivu 1/1
-
iCal automaattinen varmuuskopio
Viesti Kirjoittaja musamäkki »
| MBP 14" | iPhone 13 Pro | iPad Pro 12,9" | AirPods Pro 2 | Apple Watch SE | ATV 4K | HomePods |
-
Re: iCal automaattinen varmuuskopio
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
Miksi ei riitä että TM tekee varmuuskopion, etkö luota tähän kopioon?musamäkki kirjoitti:Moi,
onko kellään tietoa/taitoa, saako iCalille jotenkin ajastetun varmuuskopioinnin kalentereilleen? Itse ohjelmasta en ainakaan löytänyt ja käsittääkseni Time Machine (joka mulla varmuuskopio) ei myöskään tee varmuuskopioita noista kalentereista samoin kun iCalista tehtynä. Pystyykö Automatorilla tekemään tällaisen ja jos, niin miten?
Musamäkki
-
Viesti Kirjoittaja musamäkki »
Yritin kerran palauttaa TM varmuuskopiosta kalenteria ja se ei onnistunut. Jos iCalista ottaa "vie kalenteriarkisto" toiminnon, siitä tulee yksi tiedosto, joka sisältää kaikki kalenterimerkintäni. TM ei tee tällaista samanlaista varmuuskopiota, jota pystyisi palauttamaan "tuo" komennolla. Tai itse en ainakaan ole onnistunut siinä.Sherukka kirjoitti:Miksi ei riitä että TM tekee varmuuskopion, etkö luota tähän kopioon?musamäkki kirjoitti:Moi,
Musamäkki
| MBP 14" | iPhone 13 Pro | iPad Pro 12,9" | AirPods Pro 2 | Apple Watch SE | ATV 4K | HomePods |
-
Viesti Kirjoittaja Cathi777 »
No etkös voi sitten tehdä sen noin, että käytät tuota "vie kalenteriarkisto" ja heität sen vaan jonnekin palvelimelle tai muistitikulle? Kaikista kätevin olisi kyllä mobileme-tili, mutta sellaista tässä ei varmaan nyt haeta.musamäkki kirjoitti:Yritin kerran palauttaa TM varmuuskopiosta kalenteria ja se ei onnistunut. Jos iCalista ottaa "vie kalenteriarkisto" toiminnon, siitä tulee yksi tiedosto, joka sisältää kaikki kalenterimerkintäni. TM ei tee tällaista samanlaista varmuuskopiota, jota pystyisi palauttamaan "tuo" komennolla. Tai itse en ainakaan ole onnistunut siinä.Sherukka kirjoitti:Miksi ei riitä että TM tekee varmuuskopion, etkö luota tähän kopioon?musamäkki kirjoitti:Moi,
Musamäkki
Macbook Air M1
-
Viesti Kirjoittaja harri »
Kiinnitä huomio viestiketjun nimen toiseen, a:lla alkavaan sanaan :-)Cathi777 kirjoitti:No etkös voi sitten tehdä sen noin, että käytät tuota "vie kalenteriarkisto" ja heität sen vaan jonnekin palvelimelle tai muistitikulle?
-Harri
-
Viesti Kirjoittaja Cathi777 »
Mut eihän se automaattorikaan automaattisesti mitään tee, mutta mobileme tekeeharri kirjoitti:Kiinnitä huomio viestiketjun nimen toiseen, a:lla alkavaan sanaan :-)Cathi777 kirjoitti:No etkös voi sitten tehdä sen noin, että käytät tuota "vie kalenteriarkisto" ja heität sen vaan jonnekin palvelimelle tai muistitikulle?
-Harri

Macbook Air M1
-
Viesti Kirjoittaja Infant »
Tekeehän se jos laittaa kalenteriin automaattor-taskinCathi777 kirjoitti:Mut eihän se automaattorikaan automaattisesti mitään tee, mutta mobileme tekeeharri kirjoitti:Kiinnitä huomio viestiketjun nimen toiseen, a:lla alkavaan sanaan :-)Cathi777 kirjoitti:No etkös voi sitten tehdä sen noin, että käytät tuota "vie kalenteriarkisto" ja heität sen vaan jonnekin palvelimelle tai muistitikulle?
-Harri
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
plop
-
Viesti Kirjoittaja Miklu »
Kyselin tätä samaa aikoinaan. Lopputulos oli, ettei se onnistu. Pitää tyytyä TimeMachinen tuottamaan varmuuskopioon. Itse tykkäisin myös kovasti tuosta iCalin omasta varmuuskopiosta, mitä se tekee.musamäkki kirjoitti:Moi,
Musamäkki
edit: Tässä ketjussa tuota aikoinaan kyselin.
8 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka