Miten saan Safarin fontin koon suuremmaksi?
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
10 viestiä
• Sivu 1/1
-
Miten saan Safarin fontin koon suuremmaksi?
Viesti Kirjoittaja ferre185 »
MINULLA ON MAC MINI UUSIN VERSIO. Miten saan safarin tai google grome ikkunan mahdollisimman isommaksi. Niin että sitä ei tarvite erikseen suurentaa. Olen kokeillut muuttaa pix 1022x768 . se auttaa mutta onko muuta mahdollisuutta. voiko joku auttaa . olen todella uusi ja tietämätön näissä asioissa. Kiitos etukäteen
Viimeksi muokannut kallekilponen, 25.3.2010 klo 8.03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: HUUTO pois otsikosta
Syy: HUUTO pois otsikosta
-
Re: Miten saan Safarin fontin koon suuremmaksi?
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Ohjelman ikkunan voi suurentaa oikeasta alareunasta vetämällä. Ja ainakin Safari muistaa mihin kokoon se on viimeksi jätetty. Tietysti riippuu minin näytöstä kannattaako se pitää koko ruudun kokoisena. Mulla on minissä 24 tuuman näyttö ja koko ruudun kokoinen Safarin ikkuna lähinnä häiritsee.
Fontin kokoa muuttaa cmd+plus-näppäinyhdistelmällä.
Suosittelen, että luet jonkun verran noita Ohjeet-valikon antamia vihjeitä. Se helpottaa miniin tottumista.
Suosittelen, että luet jonkun verran noita Ohjeet-valikon antamia vihjeitä. Se helpottaa miniin tottumista.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Safari/Asetukset/Ulkoasu/
Saat säädettyä vakiofonttikoot.
Ja jos haluat estää liian pienien kokojen näkymisen, on se mahdollista Safari/Asetukset/Lisäasetukset/ kohdassa.
Saat säädettyä vakiofonttikoot.
Ja jos haluat estää liian pienien kokojen näkymisen, on se mahdollista Safari/Asetukset/Lisäasetukset/ kohdassa.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
ei valitetettavasti onnistu. Koon suurentaminen onnistuu niin kaun kun käytät konetta mutta muuttuu pieneksi takas lopetettua koneen käytön. Toiseksi tuo CDM tarkoittaa ??? wind nåppntä ja + . Mulla on logitech näppäimistö. ainoa jolla suurenee on kun muuttaa result. mutta se ei oikein kiva jutuu. nimimerkki väh'än pihallaMacFinn kirjoitti:Ohjelman ikkunan voi suurentaa oikeasta alareunasta vetämällä. Ja ainakin Safari muistaa mihin kokoon se on viimeksi jätetty. Tietysti riippuu minin näytöstä kannattaako se pitää koko ruudun kokoisena. Mulla on minissä 24 tuuman näyttö ja koko ruudun kokoinen Safarin ikkuna lähinnä häiritsee.
-
cmd on tosiaan PC näppiksessä se windows merkki.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
mä haluaisin että koko olisi ja fonttikoko olisi pysyvä . En halua että sitä jou tuu jatkuvasti muuttamaan. Onko mitään pysyvää ratakaisu fonttikoon suurentamiseksi niin että ei travitse resultaatiota muuttaa?????kallekilponen kirjoitti:cmd on tosiaan PC näppiksessä se windows merkki.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Koititko noita mainitsemiani säätöjä?
-
kiitos joo kokeilin mutta se ei pelaa täällä eikä muilla sivuilla - ainoastaan sähköposti. Mistä johtuu. kiitos kovasti avustakallekilponen kirjoitti:Koititko noita mainitsemiani säätöjä?
-
Viesti Kirjoittaja Juhani L »
1) Avaa Safari;ferre185 kirjoitti:kiitos joo kokeilin mutta se ei pelaa täällä eikä muilla sivuilla - ainoastaan sähköposti. Mistä johtuu. kiitos kovasti avustakallekilponen kirjoitti:Koititko noita mainitsemiani säätöjä?
2) Mene Safari-valikon kohtaan "Asetukset";
3) Asetusten välilehdellä "Ulkoasu" määritä sopiva vakiokirjasimen ja tasavälisen kirjasimen fontti ja koko. Tämä vaikuttaa yleensä vain sivuihin, joilla ei ole erikseen määritelty tekstin kokoa ja fonttia.
4) Asetusten välilehdellä "Lisävalinnat" on kohta, jossa voit määritellä, ettei sivuilla käytetä pienempiä kirjasinkokoja kuin haluat.
5) Sulje Safari, kirjaudu Macistä ulos tai käynnistä kone uudestaan. Tämän jälkeen uudet asetukset ovat voimassa.
Safarissa määritelty pistekoko ei toimi kaikilla nettisivuilla: joillakin tekstin koko on tehty ihan poskelleen ja joillakin sivuilla osa tai kaikkikin teksti on kuvana. Sivuntekijöiden hölmöydelle ei voida muutenkaan yleensä mitään.
-
Kiitos kovasti. auttoi todella . Nyt minulla on pieni ongelma.Juhani L kirjoitti:1) Avaa Safari;ferre185 kirjoitti:kiitos joo kokeilin mutta se ei pelaa täällä eikä muilla sivuilla - ainoastaan sähköposti. Mistä johtuu. kiitos kovasti avustakallekilponen kirjoitti:Koititko noita mainitsemiani säätöjä?
2) Mene Safari-valikon kohtaan "Asetukset";
3) Asetusten välilehdellä "Ulkoasu" määritä sopiva vakiokirjasimen ja tasavälisen kirjasimen fontti ja koko. Tämä vaikuttaa yleensä vain sivuihin, joilla ei ole erikseen määritelty tekstin kokoa ja fonttia.
4) Asetusten välilehdellä "Lisävalinnat" on kohta, jossa voit määritellä, ettei sivuilla käytetä pienempiä kirjasinkokoja kuin haluat.
5) Sulje Safari, kirjaudu Macistä ulos tai käynnistä kone uudestaan. Tämän jälkeen uudet asetukset ovat voimassa.
Safarissa määritelty pistekoko ei toimi kaikilla nettisivuilla: joillakin tekstin koko on tehty ihan poskelleen ja joillakin sivuilla osa tai kaikkikin teksti on kuvana. Sivuntekijöiden hölmöydelle ei voida muutenkaan yleensä mitään.
1. Miten kun youtube alakirjaisimet ei näy jos teksti menee alle niin siitä ei näy kun puolet. Tämä on pääikkunassa ja kun siinä on esittely vidoeiota ja tekstiä niin osa ala rivistä näkyy vain puolet. Minä ansenssin vakiokirjasin: arial black 18 . tasavälinen kirjasin 16. älä käytä pienempiä kirjasinkokoa kuin 18.
2. Mitä tarkoittaa tasavälisin kirjaisin.
3. Voinko muuttaa resul ilman että kirjasin koko ja malli muutuu tai se vaikuttaa näyttöön ???. ps. mä olen todella tietämätön tässä jäjrestälmästä. 1280x960,60. Näyttö on tyyppia
10 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka