Todettakoon aluksi, että olen aktiivisesti koettanut googlettaa ratkaisua ongelmaani, ja löytänyt tältäkin sivulta pari viestiketjua aiheesta, mutta mikään ei ole toistaiseksi auttanut, eli päädyin perustamaan oman ketjun.
Homman nimi on lyhykäisyydessään se, että tekstit eivät näy. Eivät siis näy ollenkaan. Elokuvan tiedostomuoto on jokin minulle tuntematon .m2ts, mutta itse elokuva toki pyörii ihan moitteitta. Tekstityksien kohdalla olen yrittänyt seuraavia vaihtoehtoja (yrittäkää saada selvää):
-koetin "vetää" tekstitiedostoa VLC:n päälle leffan pyöriessä, tiedosto ikään kuin kimpoaa takaisin kansioon
-menin VLC:n valinnoista Toisto --> Toista --> Lataa tekstitystiedosto ja valitsin ihan normaalisti haluamani tekstitystiedoston ja leffan, leffa oli muotoa tuo mainittu .m2ts ja tekstitystiedosto .srt.
-menin VLC:n valinnoista VLC --> Asetukset --> All --> Tekstitys ja OSD --> Käytä tekstitystiedosta, ja tuohon valitsin mainitun .srt-tiedoston ja valitsin vielä varmuudeksi tuon "Havaitse tekstitystiedostot automaattisesti"
Kahdella viimeksimainitulla leffa ei lähde edes pyörimään. Kun käynnistän uudestaan, leffa lähtee pyörimään ilman tekstejä, ja VLC heittää virheilmoituksen, ettei tekstitystiedostoa tunnistettu/voitu lukea (en muista enää sanatarkasti kuinka tuo meni). Samaa olen kokeillut kahden tekstitystiedoston kanssa, eikä auttanut. Mikä hauskinta, tämä sama .srt-tiedosto toimii hyvin toisen leffan kanssa, joka on tosin tuota .mkv-muotoa. VLC player on uusin versio, 1.0.5. Minulta alkavat valitettavasti keinot loppumaan, joten toivon, että joku osaisi auttaa.
Ja vielä tekstityksiin liittymätön kysymys. Miksi tuo VLC 1.0.5 heittää tuonne työpöydälle aina käynnistettäessä tuon valkoisen kuvakkeen, ikään kuin se olisi koneeseen liitetty levy. Hiiren oikealla näppäimellä sen voi toki poistaa näkyvistä, ja levytyökalussa käydä "poistamassa" ihan kokonaan, mutta aina VLC:n käynnistyessä se tuon tuonne heittää.
Tällaisiin kaipaisin ratkaisua. Kiitokset jo etukäteen, mikäli joku viitsii nähdä tämän eteen vaivaa