Uusi Office 2011 helpottaa jonkin verran työtä Windows ympäristössä. pst-tiedostot toimivat uuden Outlookin kanssa ja tämä on ollut ainakin itselleni yksi suurimmista haasteista Office 2008:n kanssa.
Sen sijaan Live Meeting puolelle ei ilmeisesti mitään isompaa helpotusta ole tulossa tai ainakaan minä en siitä juuri uusia ominaisuuksia verrattuna Messengeriin löytänyt.
Onko jotain muuta tapaa saada Live Meetingin desktop sharing toimimaan Mac:llä?
Kyselee
Torppari
Office 2011 + Live Meeting
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
9 viestiä
• Sivu 1/1
-
Office 2011 + Live Meeting
Viesti Kirjoittaja Torppari »
-
Re: Office 2011 + Live Meeting
Viesti Kirjoittaja muumipeikko »
Virtuaalinen Windows Macissa? - Paralles, Virtualbox (ilmainen) ja Vmware. Tai sitten siirryt käyttämään iChattia.Torppari kirjoitti:Uusi Office 2011 helpottaa jonkin verran työtä Windows ympäristössä. pst-tiedostot toimivat uuden Outlookin kanssa ja tämä on ollut ainakin itselleni yksi suurimmista haasteista Office 2008:n kanssa.
Sen sijaan Live Meeting puolelle ei ilmeisesti mitään isompaa helpotusta ole tulossa tai ainakaan minä en siitä juuri uusia ominaisuuksia verrattuna Messengeriin löytänyt.
Onko jotain muuta tapaa saada Live Meetingin desktop sharing toimimaan Mac:llä?
Kyselee
Torppari
-
Viesti Kirjoittaja tyttone »
ei jaksa avata uutta aihetta
mitä mieltä ootte muute tästä uudesta officesta? musta tuntuu jopa paremmalta kuin iwork09, mikä on aika hirveää sillä oon vannoutunu applefani ja pitänyt iworkeista aina. Toivottavasti iwork11 tulis nopeesti ja pääsisin taas sanomaan että iwork on parempi ku office
silti jossain tilanteissa ei tunnu löytyvän sitä oikeaa painiketta officessa ja toivois että olis alkanu käyttämää alunperin pagesia wordin sijasta.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
silti jossain tilanteissa ei tunnu löytyvän sitä oikeaa painiketta officessa ja toivois että olis alkanu käyttämää alunperin pagesia wordin sijasta.
-
Viesti Kirjoittaja Jasca »
Jatketaanpa tätä keskustelua (hieman offtopic).
Microsoftilla on kamppis, jossa Office 2011:sen (päivityksen) saa veloituksetta ostamalla Office 2008:n tämän kuun loppuun mennessä. 2008 Home & Student -version saa päivitetty 2011 Home & Student -versioon, muut Home & Business -versioon. Erikseen ostettuna 2011 Home & Business näyttää maksavan 379,00 euroa.
Ei oikein pienen miehen päähän mahdu tuo markkinointitaktiikka. Täysi 2011 Home & Business -versio näet maksaa vähemmän kuin esim. Office 2008 Business Edition (esim. Verkkokauppa.com 498,90 eur). Miksi siis tarttuisin kampanjaa?
Ainoa järkevä syy voisi olla se, että minulla ei olisi Leopard tai Snow Leopard käyttistä – enkä sen takia pystyisi asentamaan 2011 -versiota, mutta olisin sellaisen (tai Lionin) hankkimassa lähiaikoina.
Toinen mikä herättää pientä hämmennystä on se, että 2011:stä ei tarjota päivitysversiota 2008 lisenssin omistajille! Äkkiseltään en sellaista onnistunut Microsoftin verkkokaupasta löytämään... Eli jos omistaa allekirjoittaneen tavoin esim. Office 2008 Special Media Edition -lisenssin, on ainoa tapa edetä 2011 versioon ostaa se täytenä versiona? Siis häh?!?![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Pitänee odotella ja ihmetellä, josko upgrade tulisi tarjolle. Ellei tule, taidan tyytyä tuohon Home & Student versioon. 240 euroa Outlookista ja 275 päivää pidemmästä tuesta tuntuu kovalta hinnalta, varsinkin kun Mail riittää minulle ihan hyvin...
Microsoftilla on kamppis, jossa Office 2011:sen (päivityksen) saa veloituksetta ostamalla Office 2008:n tämän kuun loppuun mennessä. 2008 Home & Student -version saa päivitetty 2011 Home & Student -versioon, muut Home & Business -versioon. Erikseen ostettuna 2011 Home & Business näyttää maksavan 379,00 euroa.
Ei oikein pienen miehen päähän mahdu tuo markkinointitaktiikka. Täysi 2011 Home & Business -versio näet maksaa vähemmän kuin esim. Office 2008 Business Edition (esim. Verkkokauppa.com 498,90 eur). Miksi siis tarttuisin kampanjaa?
Ainoa järkevä syy voisi olla se, että minulla ei olisi Leopard tai Snow Leopard käyttistä – enkä sen takia pystyisi asentamaan 2011 -versiota, mutta olisin sellaisen (tai Lionin) hankkimassa lähiaikoina.
Toinen mikä herättää pientä hämmennystä on se, että 2011:stä ei tarjota päivitysversiota 2008 lisenssin omistajille! Äkkiseltään en sellaista onnistunut Microsoftin verkkokaupasta löytämään... Eli jos omistaa allekirjoittaneen tavoin esim. Office 2008 Special Media Edition -lisenssin, on ainoa tapa edetä 2011 versioon ostaa se täytenä versiona? Siis häh?!?
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Pitänee odotella ja ihmetellä, josko upgrade tulisi tarjolle. Ellei tule, taidan tyytyä tuohon Home & Student versioon. 240 euroa Outlookista ja 275 päivää pidemmästä tuesta tuntuu kovalta hinnalta, varsinkin kun Mail riittää minulle ihan hyvin...
• iMac Retina 5K 27" 4.0 GHz i7 | 32 GB | FD | SD | macOS Big Sur
• MBP 15" 2.7 GHz i7 | 16 GB | Radeon Pro 4 GB | SSD | macOS Monterey
• iMac 27" 2.7 GHz i5 | 8 GB | HDD | SD | MacOS X El Capitan
• MBP 15" 2.7 GHz i7 | 16 GB | Radeon Pro 4 GB | SSD | macOS Monterey
• iMac 27" 2.7 GHz i5 | 8 GB | HDD | SD | MacOS X El Capitan
-
Viesti Kirjoittaja mtorma »
En ole vielä keksinyt oikein mitään toimivaa tapaa hoitaa Live Meeting / OCS palavereja OS X:n puolelta. Kyllä se on jäänyt tuon virtuaalisen Windowsin puolelta hoidettavaksi. Jonkin aikaisemman LM version web access clienttiin pystyi Safarilla tyydyttävästi osallistumaan. Kiusallista...
-
Viesti Kirjoittaja jam1 »
Nyt en ole varma, että auttaisiko Office Communicator 2011 for Mac?
Itse olen sen asentanut viime viikolla, mutta kiireistä johtuen en ole ehtinyt vielä conffannut toimimaan. Firmassa meillä on tuo tulossa laajalti käyttöön ja pitäisi olla ihan näppärä. Se selviää aikanaan oliko vai ei...
Muutama linkki softasta, joka on tosiaan julkaistu toissa viikolla:
http://windowslive.com/Connect/Post/d7f ... 896c4d5cd9
http://hosting.intermedia.net/support/k ... sp?id=1458
http://mac2.microsoft.com/help/office/1 ... mmunicator
Itse olen sen asentanut viime viikolla, mutta kiireistä johtuen en ole ehtinyt vielä conffannut toimimaan. Firmassa meillä on tuo tulossa laajalti käyttöön ja pitäisi olla ihan näppärä. Se selviää aikanaan oliko vai ei...

Muutama linkki softasta, joka on tosiaan julkaistu toissa viikolla:
http://windowslive.com/Connect/Post/d7f ... 896c4d5cd9
http://hosting.intermedia.net/support/k ... sp?id=1458
http://mac2.microsoft.com/help/office/1 ... mmunicator
iMac 27" (mid'11 i7 ja Late 2009) | MBP (2018)
-
Viesti Kirjoittaja Vmatti »
Kyllä itse oon osallistunut Live Meetingiin Macilla Safarin kautta ja sharettanutkin desktopia ja/tai framea.
Täytyy vaan osallistua suoraan presenter oikeuksilla niin homma pelaa.
Vai olikos kysymyksen takana jotakin suurempaa?
MacBook 13"
iPad 64GB WiFi+3G
MacBook Air 11" 128GB
+ työläppäri MacBook Pro 13"
iPad 64GB WiFi+3G
MacBook Air 11" 128GB
+ työläppäri MacBook Pro 13"
-
Viesti Kirjoittaja heilei »
Hetkinen, kerro lisää. Miten Live Meetingiin osallistutaan Safarilla?Vmatti kirjoitti:Kyllä itse oon osallistunut Live Meetingiin Macilla Safarin kautta ja sharettanutkin desktopia ja/tai framea.
t. nimim. maccikäyttäjä isossa PC-talossa
-
Viesti Kirjoittaja mtorma »
Tänään pamahti mulle auto updaten kauttaa Office 2011 päivitystä jossa Communicator sai desktop sharen. Olen nyt pikaisesti testannut tuota ja todennut, että Mac käyttäjä pystyy jakamaan oman työpöydän näkösälle usealle Win käyttäjälle, myös äänen saa kulkemaan tuossa osallistujien kesken (ns. conference call). Mac käyttäjä pystyy myös näkemään Win käyttäjän Communicatorissa luoman työpöydän jaon, eli molempiin suuntiin tuntuisi pelaavan. Tämä testi siis OCS ympäristössä, Live Meetingiä tässä ei käytetty.
Pientä kosmeettista näppylää tuntui tulevan siinä, että F-Secure varoitteli Win käyttäjiä "Fin scan" skannausyrityksestä, mutta tämä ei kuitenkaan estänyt yhteyden muodostamista.
Pientä kosmeettista näppylää tuntui tulevan siinä, että F-Secure varoitteli Win käyttäjiä "Fin scan" skannausyrityksestä, mutta tämä ei kuitenkaan estänyt yhteyden muodostamista.
9 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka