Kuten on tullut jo muualla mainittua, hankin viime viikonloppuna Macbookin kaveriksi käytetyn Mac Pron. Siirsin siihen Macbookin kovalevyn sisällön sellaisenaan, ohjelmineen kaikkineen. Homma onnistui hienosti ja helposti lukuun ottamatta Photoshoppia, joka haluaa uudelleen aktivoinnin. Ajattelin, että kyseessä on läpihuutojuttu ja soitin Adobelle. Hämmästys oli suuri, kun siellä kertoivat, että minun ohjelmani on rekisteröity jonkun britin nimiin. Siis minun lisäkseni. Ja tietenkään minulle ei voi antaa tunnusta uudelleen aktivointiin ennen kuin ovat selvittäneet, miten tuollainen päällekkäin rekisteröinti on voinut tapahtua. Nyt asiasta on kuulemma lähetetty kysely tälle toiselle "omistajalle" Englantiin.
Mikään ei tietenkään etene, ennen kuin englannista on saatu vastaus ja tilanne selvitetty. Tähän taas voi mennä aikaa vaikka miten paljon, mistäs sen tietää, vastaako tuo kyseinen henkilö mitään milloinkaan.
Minusta homma ei nyt mene aivan oikein. Minä en saa suomalaisesta kaupasta ostamaani ja oikein rekisteröityä ohjelmaa käyttööni, koska Adobe selvittelee jonkun muun mokaa joko heidän omassa systeemissään tai sitten jossain muualla. Mutta näin kai se nykymaailmassa aina menee. Isolle yritykselle yksi asiakas ja tämän murheet ovat mitätön juttu, vaikka ne olisikin itse aiheutettu tälle asiakkaalle.
Onkos muille osunut mitään vastaavaa omalle kohdalle Adoben kanssa?
Photoshop ja Adoben palvelu
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
3 viestiä
• Sivu 1/1
-
Photoshop ja Adoben palvelu
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Tämän foorumin Mikael K. ja häntä hännystelevä Kunkku ovat eräänlaisia nykyajan käärmeöljykauppiaita tällä "torilla". Heidän sanomisiaan on kaikilla oikeus kommentoida - Hanttapuli
-
Re: Photoshop ja Adoben palvelu
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
Työelämässä on Adobe tullut vastaan ja aina ollut yhtä koppava ja luvannut sellaista mitä eivät pysty toimittamaan. Vapaa-aikana saan "nauttia" heidän surkesti koodastusta Flashplayeristä. Ei mielestäni ole reilua laittaa sinut odottamaan. Jos haluasivat palvella asiakkaitaan (en usko että heitä kiinnostaa) niin olisivat vaikka antaneet uuden lisenssin sinulle.
-
Re: Photoshop ja Adoben palvelu
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Tuosta kunniasta varmaan suuri osa myös kuuluu Macromedialle, tai sen menneelle johdolle (kyllä koodaajat hyvää tekee, jossei idiootit pomot pilaa tuotetta painopisteyttämällä joitain asioita)...Sherukka kirjoitti:T Vapaa-aikana saan "nauttia" heidän surkesti koodastusta Flashplayeristä.
Alihankintana printtipuolen graafista materiaalia!
3 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka