Excelin joulukuu
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
8 viestiä
• Sivu 1/1
-
Excelin joulukuu
Viesti Kirjoittaja hpk »
Miten lisätä excelin kuukausiluetteloon puuttuva joulukuu? Minulla on Mac Office 2008
-
Re: Excelin joulukuu
Viesti Kirjoittaja Miklu »
Öh, kirjoita tyhjään soluun joulukuu.
Tyhmä vastaus, mutta ei oikein aukea tuo kysymyskään, ainakaan minulle. Mitä tarkemmin ottaen tarkoitat?
Tyhmä vastaus, mutta ei oikein aukea tuo kysymyskään, ainakaan minulle. Mitä tarkemmin ottaen tarkoitat?
Prkl! Päivämäärämerkintään kuuluu piste (.) myös kuukausinumeron perään. Vuoden ensimmäistä päivää ei merkitä 1.1 vaan 1.1.
-
Viesti Kirjoittaja Touho »
Jatketaan tyhmillä vastauksilla, osittain samasta syystä. Oisko mikkisoftalla siirrytty jo omaan ajanlaskuunkin, eli Officessa olis otettu 12-kuukautisen gregoriaanisen kalenterin sijaan käyttöön ballmeriaaninen 11-kuukautinen kalenteri?Miklu kirjoitti:Öh, kirjoita tyhjään soluun joulukuu.
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Viesti Kirjoittaja hpk »
Juu sorry vähän niukka informaatio.
Kun kirjoitan soluun jonkun joulukuun päiväyksen ja yritän muotoa 12.joulukuuta, niin soluun tulee 12.ta. Katsoin asetusten kautta luetteloita ja siellä todellakin kuukaudet loppuivat marraskuuhun, mutta luettelo on harmaana enkä pääse siihen lisäämään joulukuuta tai poistamaan ja tekeen tilalle uutta. Tein sinne toki oman luettelon, jossa on kaikki kuukaudet, mutta päiväys ei osaa hakea sitä.
Kun kirjoitan soluun jonkun joulukuun päiväyksen ja yritän muotoa 12.joulukuuta, niin soluun tulee 12.ta. Katsoin asetusten kautta luetteloita ja siellä todellakin kuukaudet loppuivat marraskuuhun, mutta luettelo on harmaana enkä pääse siihen lisäämään joulukuuta tai poistamaan ja tekeen tilalle uutta. Tein sinne toki oman luettelon, jossa on kaikki kuukaudet, mutta päiväys ei osaa hakea sitä.
Viimeksi muokannut hpk, 17.12.2010 klo 16.46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja samnyrhi »
Jos et tarvi mitään automaatiota niin kirjoita solu näin
'12.Joulukuuta
Tuo mikälie yläpilkku solun alussa tekee sen, että Office ei käytä mitään automatiikkaa ko. soluun. Toimii useissa muissakin taulukkolaskenta ohjelmissa.
--
Sami
'12.Joulukuuta
Tuo mikälie yläpilkku solun alussa tekee sen, että Office ei käytä mitään automatiikkaa ko. soluun. Toimii useissa muissakin taulukkolaskenta ohjelmissa.
--
Sami
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
kokeilin tossa aamupäivällä, mun v.X täytti sarakkeeet tammikuusta jatkaen kyllä kaikki kuut automaattisesti, mutta nyt en jaksa tolla tavalla kokeilla.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Viesti Kirjoittaja hpk »
Joo, etupilkku määrittää solumuotoilun tekstikentäksi ja silloinhan voi kirjoittaa mitä hyvänsä. Pidän kuitenkin vähäistä rahaliikennettäni excelin talukossa ja käytän sitä käytännössä päivittäin eli automaatio mukavoittaisi elämää sopivasti.
Pengoin Microsoftin sivuja ja sieltä löytyi tieto, että näitä vakioluetteloja ei pääse muuttamaan. Eli mulla on vaan viallinen ohjelma. Täytyy olla yhteyksissä ms-tukeen tai jonnekin ja pyytää viaton ohjelma ;-)
Kiitti kuitenkin kanssapähkäilystä.
Pengoin Microsoftin sivuja ja sieltä löytyi tieto, että näitä vakioluetteloja ei pääse muuttamaan. Eli mulla on vaan viallinen ohjelma. Täytyy olla yhteyksissä ms-tukeen tai jonnekin ja pyytää viaton ohjelma ;-)
Kiitti kuitenkin kanssapähkäilystä.
-
Viesti Kirjoittaja ptkmac »
Olen huomannut saman ongelman Excel 2008:ssa, eli joulukuuta ei saa näkymään oikein.
Ongelma on ollut jo jonkin aikaa ja syytä en ole jaksanut selvittää, kun ohjelma bugittaa muutenkin aivan sairaasti. Eurot vaihtuu taaloiksi itsestään jne.
Tilanne onneksi on korjaantunut uuden Office-paketin myötä.
Ongelma on ollut jo jonkin aikaa ja syytä en ole jaksanut selvittää, kun ohjelma bugittaa muutenkin aivan sairaasti. Eurot vaihtuu taaloiksi itsestään jne.
Tilanne onneksi on korjaantunut uuden Office-paketin myötä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut ptkmac, 18.12.2010 klo 20.58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
8 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka