![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Ohjelman poisto koneelta
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
13 viestiä
• Sivu 1/1
-
Ohjelman poisto koneelta
Viesti Kirjoittaja lillaluppa »
Miten poistan macistani lataamiani ilmaisia ohjelmia? en halua niitä sinne pyörimään, vaan koska olen useimmille löytänyt jo paremman version, haluaisin tämän huonomman pois kokonaan koneelta. Ja ohjeet sitten step by step, kiittää ja kumartaa! ![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Re: Ohjelman poisto koneelta
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Viimeksi muokannut kallekilponen, 11.1.2011 klo 23.13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
Viesti Kirjoittaja kari.patila »
Suurimmassa osassa tapauksia riittää, että otat sen ohjelman kuvakkeen sieltä mihin sen olet asentanut, eli Ohjelmat tai Applications-kansiosta Finderistä, ja raahaat roskikseen. Ja valmista tuli.lillaluppa kirjoitti:Miten poistan macistani lataamiani ilmaisia ohjelmia? en halua niitä sinne pyörimään, vaan koska olen useimmille löytänyt jo paremman version, haluaisin tämän huonomman pois kokonaan koneelta. Ja ohjeet sitten step by step, kiittää ja kumartaa!
Muissa tapauksissa ohjelman kansiosta löytyy joku uninstalleri, mutta se on erittäin harvinaista.
-
Onko Macissa joku Etsi ohjelmia tai tiedostoja- toiminto, koska latasin suhteellisen ison ohjelman, jonka haluan nyt pois, mutten löydä sitä mistään. Ei ole ohjelmissa, eikä lisäohjelmissakaan, saati työpöydällä. Minne ihmeeseen se hävisi...
Ohjelma on koneella, koska vasta käytin sitä. Taisin painaa LOPETA painiketta ja koko pikakuvake hävisi. Mutta itse ohjelmahan ei ole poistunut koneelta.
Ohjelma on koneella, koska vasta käytin sitä. Taisin painaa LOPETA painiketta ja koko pikakuvake hävisi. Mutta itse ohjelmahan ei ole poistunut koneelta.
-
ohjelma näkyy omenavalikon alla olevassa Äskeiset kohteet, mutta kun siitä painaa, mitään ei tapahdu, saati, että saisin tietää missä tiedosto on.
-
Jokaisessa Finder-ikkunassahan on hakukenttä oikeassa ylänurkassa. Samoin työpöydän oikeassa ylänurkassa on Spotlight-haku suurennuslasikuvakkeen takana.
-
joo kirjoitinkin jo suurennuslasiin haun, ei tulosta. Myös koneen oma Ohjeet-palsta antoi saman ohjeen, että raahata se Äskeiset-kohteesta roskakoriin, mutta raahautumista ei tapahdu lainkaan. Sinänsä ei ole maailman loppu, jos se kyseinen ohjelma jää koneeseen, mutta olisi kiva oppia tämäkin asia, koska kuitenkin yksi perusasioista koneitten kanssa.
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Oletko varma ettei se ole jo roskakorissa? Oletko tyhjentänyt roskakorin?
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
Oletko varma että se ohjelma tuli asennettua? Ettet vain tuplaklikannut sitä lataamaasi .dmg-tiedostoa ja avannut ohjelmaa esiin tulleesta ikkunasta? Sitten myöhemmin kun tämä .dmg-tiedosto, eli levykuva vai mikä se nyt suomeksi lieneekään on sitten hävinnyt itsekseen. Jos näin on käynyt, niin sitten sinulla on se ohjelma vain Lataukset- tai Downloads-kansiossa, mistä sen poistaminen käy kuin minkä tahansa muunkin tiedoston.lillaluppa kirjoitti:joo kirjoitinkin jo suurennuslasiin haun, ei tulosta. Myös koneen oma Ohjeet-palsta antoi saman ohjeen, että raahata se Äskeiset-kohteesta roskakoriin, mutta raahautumista ei tapahdu lainkaan. Sinänsä ei ole maailman loppu, jos se kyseinen ohjelma jää koneeseen, mutta olisi kiva oppia tämäkin asia, koska kuitenkin yksi perusasioista koneitten kanssa.
-
Roskakorissa se ei ollut, toinen ohjelma jonka ensin latasin ja pikakuvakkeesta raahasin roskiin, löytyi sieltä.
Latasin tämän ohjelman jonka nyt haluan poistaa, ja en muista mitä painoin, uskon, että kun ohjelman latasi, se avautui sitten itsekseen, mitään painamatta ja ohjelmaa kokeilin käyttää ja kun totesin epämiellyttäväksi, klikkasin varmaan joko ruksia tai hiiren oikealla näppäimellä poistu-komentua. Poista-komentoa ei ollut, joten siksi olen siinä uskossa, että poistin vain pikakuvakkeen näytöltä. Kuitenkin omituista ettei ohjelmaa löydy nimellä mistään, edes roskakorista.
Myös tämä toinen ohjelma joka löytyy roskakorista, ilmoitetaan Äskeiset-valikossa ja kun siitä klikkaa, ilmoittaa kone ettei voi avata koska kohde on roskakorissa (niinku pitääkin), mutta kun tätä toista ohjelmaa klikkaa (jota nyt metsästän) tässä Äskeiset valikossa, ei tapahdu mitään, eli kone ei ilmoita sen olevan roskiksessa.
Latasin tämän ohjelman jonka nyt haluan poistaa, ja en muista mitä painoin, uskon, että kun ohjelman latasi, se avautui sitten itsekseen, mitään painamatta ja ohjelmaa kokeilin käyttää ja kun totesin epämiellyttäväksi, klikkasin varmaan joko ruksia tai hiiren oikealla näppäimellä poistu-komentua. Poista-komentoa ei ollut, joten siksi olen siinä uskossa, että poistin vain pikakuvakkeen näytöltä. Kuitenkin omituista ettei ohjelmaa löydy nimellä mistään, edes roskakorista.
Myös tämä toinen ohjelma joka löytyy roskakorista, ilmoitetaan Äskeiset-valikossa ja kun siitä klikkaa, ilmoittaa kone ettei voi avata koska kohde on roskakorissa (niinku pitääkin), mutta kun tätä toista ohjelmaa klikkaa (jota nyt metsästän) tässä Äskeiset valikossa, ei tapahdu mitään, eli kone ei ilmoita sen olevan roskiksessa.
-
Kävin Tsekkaamassa lataukset kansion, ja siellä ohjelmaa ei ole (mutta muistan poistaneeni sieltä juttuja, eli se on voinut olla siellä). Oisko se nyt niin, että ohjelma ei ole koneellani enää. Olen onnistuut sen osaamattomana ja epähuomiossa poistamaan, tai sitten sitä ei ole koskaan ollutkaan, olen vain
Samapa tuo on miten se on poistunut koneelta kun se oli tarkoituskin, ja nyt tiedän, että raahaamalla kuvakkeen roskikseen, poistan koko ohjelman, ei vain pikakuvaketta. Tai että se löytyy ainakin ohjelmat kaniosta, jos minulla on se.
Kiitos, taas kerran.
Huomasin myös, että ohjelma jota olen yrittänyt koko ajan poistaa, oli DEMO!!! eli eikös ne tietynajan kuluessa häivy itsekseen? siksi en varmaankaan löydä sitä enää koneeltani, koska sen "demo aika" on ohi. Oppia ikäkaikki.
tehnyt juurikin nuin.kari.patila kirjoitti:Oletko varma että se ohjelma tuli asennettua? Ettet vain tuplaklikannut sitä lataamaasi .dmg-tiedostoa ja avannut ohjelmaa esiin tulleesta ikkunasta? Sitten myöhemmin kun tämä .dmg-tiedosto, eli levykuva vai mikä se nyt suomeksi lieneekään on sitten hävinnyt itsekseen.
Samapa tuo on miten se on poistunut koneelta kun se oli tarkoituskin, ja nyt tiedän, että raahaamalla kuvakkeen roskikseen, poistan koko ohjelman, ei vain pikakuvaketta. Tai että se löytyy ainakin ohjelmat kaniosta, jos minulla on se.
Kiitos, taas kerran.
Huomasin myös, että ohjelma jota olen yrittänyt koko ajan poistaa, oli DEMO!!! eli eikös ne tietynajan kuluessa häivy itsekseen? siksi en varmaankaan löydä sitä enää koneeltani, koska sen "demo aika" on ohi. Oppia ikäkaikki.
Viimeksi muokannut kallekilponen, 12.1.2011 klo 22.27. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Syy: eipäs laiteta sanoja suuhuni, lainauksen nimi oikein
Syy: eipäs laiteta sanoja suuhuni, lainauksen nimi oikein
-
Viesti Kirjoittaja harri »
Eivät häivy. Korkeintaan lakkaavat toimimasta. Mutta kyllä ne erikseen pitää poistaa tai ostaa täysversio.lillaluppa kirjoitti:Huomasin myös, että ohjelma jota olen yrittänyt koko ajan poistaa, oli DEMO!!! eli eikös ne tietynajan kuluessa häivy itsekseen?
-Harri
-
ahaa, no jospa se joskus tulisi minulle vastaan kun tätä konetta opin paremmin käyttämään ja klikkailen kansioita auki. Monesti on käynyt niin, että olen kuukausien päästä hoksimatta löytänyt jonkun kansion/tiedoton, jota olen joskus kuumeisesti hakenut. Tiedän poistaa, kun tulee vastaan.
13 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka