iPhoton kuvien jakaminen koneen toiselle käyttäjälle
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
13 viestiä
• Sivu 1/1
-
iPhoton kuvien jakaminen koneen toiselle käyttäjälle
Viesti Kirjoittaja ojav »
Haluaisin jakaa osan iPhotossa olevista kuvistani niin, että saman koneen toinen käyttäjä pääsisi niihin käsiksi oman iPhotonsa kautta. Onnistuuko tämä? En löytänyt ohjeista mitään mainintaa.
-
Re: iPhoton kuvien jakaminen koneen toiselle käyttäjälle
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
iPhoto/Asetukset.../Jakaminen/
Sieltä löytyy valinnat siitä, mitä jaetaan ja kenelle.
Sieltä löytyy valinnat siitä, mitä jaetaan ja kenelle.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
Minusta näyttää, etä jakaminen tapahtuu vain samassa aliverkossa olevien koneiden kesken. Tämmöisestä ohjeissa puhutaan. Ja nyt on siis kyseessä saman koneen toinen käyttäjä. Kun asetin omat kuvani jakoon, ruksasin neliön "jaa omat kuvat" ja valitsin vaihtoehdon "Jaa koko kirjasto". Laatikkoon "Jaa nimellä" tuli automaattisesti teksti "Käyttäjän -minun nimeni- kirjasto". Mutta eipä vain toisen käyttäjän lähdeluettelossa(siis iPhoto-ikkunan vasemmassa laidassa: Albumit, Äskeiset, Kirjasto) näkynyt minun kirjastoani, vaikka tämän toisen käyttäjän "jakaminen" -ikkunassa onkin ruksattuna "Etsi valittuja kuvia".
Mitähän minä olen käsittänyt väärin?
Tähän mennessä ainoa keino, jolla olen saanut (sähköpostin lisäksi!) jonkun dokumentin siirrettyä koneen toisen käyttäjän nähtäväksi, on Käyttäjät -kansiossa oleva Jaettu -kansio (/Users/Shared). Kotikansiossa oleva Julkinen tai Julkinen/Pudotuslaatikko ei myöskään näytä sisältöään koneen toiselle käyttäjälle.
Mitähän minä olen käsittänyt väärin?
Tähän mennessä ainoa keino, jolla olen saanut (sähköpostin lisäksi!) jonkun dokumentin siirrettyä koneen toisen käyttäjän nähtäväksi, on Käyttäjät -kansiossa oleva Jaettu -kansio (/Users/Shared). Kotikansiossa oleva Julkinen tai Julkinen/Pudotuslaatikko ei myöskään näytä sisältöään koneen toiselle käyttäjälle.
-
Viesti Kirjoittaja karjalankarhu »
mikäs iPhoto versio ?
Neljä perus elementtiä - maa, ilma, tuli ja vesi.
-
Viesti Kirjoittaja kermit »
Olihan se ymmärretty, että tuolla tavalla myös jakajan iPhoto pitää olla käynnissä samaan aikaan?
-
Ohjeissa toki sanottiin, että jakajan iPhoto pitää olla käynnissä silloin kun aliverkon kautta jaetaan toiselle koneelle. Mutta kuinka jakajan iPhoto voisi olla päällä kun kyseessä on samalla koneella oleva toinen käyttäjä. Kaksi käyttäjää kun eivät voi yhtä aikaa käyttää samaa konetta!!!kermit kirjoitti:Olihan se ymmärretty, että tuolla tavalla myös jakajan iPhoto pitää olla käynnissä samaan aikaan?
Photon versio on 8.1.2
-
Viesti Kirjoittaja kermit »
Kyllä samaan aikaan voi olla kirjautuneena useampikin käyttäjä. Mene järjestelmän Accounts-asetuksiin. Siinä vasemmalla alhaalla on mökin kuva (Login Options). Sen takaa löytyy fast user switching -asetus (nopea käyttäjän vaihto tjms.). Se valittuna, menupalkkiin ilmestyy lista käyttäjätunnuksista.
-
Viesti Kirjoittaja HorstiH »
En tiedä, pystyykö jakamaan vain osan kirjastosta. Itse olen ratkonut ongelman siten, että tein kansion Jaettu, johon käyttöoikeudet kummallekin käyttäjälle. IPhoton kirjasto majailee siellä ja kumpikin pystyy omalta tililtään käyttämään sitä. Samalla tavalla on tehty iTunes-kirjastonkin kanssa.
Toimii ainakin meillä, koska koko kirjasto on jaossa. Voi myös tehdä useamman kirjaston, esim. kummallekin käyttäjälle omat ja yksi yhteinen. Käytössä oleva kirjasto voi olla käytössä vain yhdellä käyttäjällä kerrallaan.
Toimii ainakin meillä, koska koko kirjasto on jaossa. Voi myös tehdä useamman kirjaston, esim. kummallekin käyttäjälle omat ja yksi yhteinen. Käytössä oleva kirjasto voi olla käytössä vain yhdellä käyttäjällä kerrallaan.
-
Kiitos! Nyt alkoi toimia!
-
Viesti Kirjoittaja Gladys »
Mikä unohtuu, kun en saa jakamista toimimaan. Omaan(pääkäyttäjä) Julkiseen kansioon on nyt vaimollakin luku- ja kirjoitusoikeudet ja sinne siirsin kuvakirjaston. Kun avaan vaimon alueen, vain testausmielessä, ja menen iPhotoon, niin enpä pääse tuohon Julkiseen kansioon kuvia valitsemaan. ![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
-
Kuvat + musiikit usealla käyttäjällä. SL
Viesti Kirjoittaja Panitzer »
Termos. Semmonen rupes mietityttämään, kun hommasin iMacin ja koneella on kaks käyttäjää. Onko, ja jos niin miten, mahdollista, että molemmat kättäjät pääsevät käsiksi samaan tavaraan itunesissa ja iphotossa? Jos esim. vaimo haluaa näyttää kuvia ystäville niin minä joudun kirjautumaan koneelle, kun kuvat on omilla tunnuksilla laitettu iphotoon. Saako eri käyttäjän jotenkin linkitettyä minun tunnuksilla olevaan kirjastoon? Molemmissa tapauksissa?
Vai pitääkö täs ostaa Lion? Onko siitäkään apua? Ei huvittais siirtää kirjastoja ulkoiselle kovolle (en kyllä tiedä onnistuuko sittenkään), kun se on lähinnä varmuuskopioita varten.
Vai pitääkö täs ostaa Lion? Onko siitäkään apua? Ei huvittais siirtää kirjastoja ulkoiselle kovolle (en kyllä tiedä onnistuuko sittenkään), kun se on lähinnä varmuuskopioita varten.
iMac 24" 2,8/4GB/300GB early 2008
Macmini early 2009
iPhone 4 16G White
Airport Extreme
Macmini early 2009
iPhone 4 16G White
Airport Extreme
-
Jo kerran kysynyt, mutta toimivaa neuvoa en saanut
Viesti Kirjoittaja -eksu- »
Kysyn, että millä keinoilla voin jakaa kuvatiedostoni vaimoni ja lasteni kanssa niin, että heidänkin käyttäjätunnuksilla (ei pelkästään minun) voi mennä katsomaan valokuviamme iPhotossa? Olen yrittänyt toimia saamieni ohjeiden mukaan, mutta ei tepsi. Osaako joku vääntää rautalangasta ei-niin-taitavalle-tietokoneen-käyttäjälle??
-
Viesti Kirjoittaja -eksu- »
Siis kyse on siitä, että meillä on yksi iMac, jossa olevia kuvatiedostoja en ole osaanut jakaa monen käyttäjän kesken. Jaettu kirjasto kuulostaa loogiselta ratkaisulta, mutta miten se tehdään?
13 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka