X-Lite
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
6 viestiä
• Sivu 1/1
-
X-Lite
Viesti Kirjoittaja Kähy »
MInulla on kaksi Mac:a OS X 10.5.8 ja OS X 10.6.6. Haluaisin soittaa Suomeen kiinteisiin ja kourapuhelimiin, mutta tuli ongelma. Aikaisemmin operaattori oli Telefonica, joka toi laajakaista kiinteällä linjalla ja soittaminen onnistui hyvin. Vaihdoin operaattorin OLE-nimiseen. Tämä tuo yhteyden(3 M) antennin välityksellä, siis ilman kiinteää puhelinlinjaa. Talon katolla on vastaanotin ja sieltä piuha routeriin, joka on TENDA-merkkinen, model W311R. Toisessa koneessa on X-Lite 3.0 ja toisessa 4 4.0. Soittaessani puhelimeen vastaaja ei kuule minua sen sijaan minä kyllä kuulen mitä puhelimeen puhutaan.Mikähän mahtaa olla ongelmana. Skypellä soitettaessa ongelmia ei ole. 

-
Re: X-Lite
Viesti Kirjoittaja Marbo »
Koitat siis soittaa SIP puheluita? Itelläni on saunalahdelta nettipuhelinliittymä ja Macissä käytän Telephone nimistä ohjelmaa http://code.google.com/p/telephone/ Löytyy myös Mac App Storesta
EDIT: Oletko kattonu asetukset tuosta X-Lite ohjelmasta? Varmasti on mikki päällä?
EDIT: Oletko kattonu asetukset tuosta X-Lite ohjelmasta? Varmasti on mikki päällä?
Viimeksi muokannut Marbo, 17.2.2011 klo 18.14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Monta juttuu
-
Tota noin. Tuo Saunalahti ei ehkä yllä tänne välimeren rannalle. Juu kyllä olen monia kertoja tarkistanut että mikrofoni on päällä. Eräs Mac-kaveri arveli, että saattaa johtua tuosta uudesta reuterista. Jostakin syystä sen palomuuri ei päästä dataa läpi. Minä vaan en osaa mennä sen sisään. Asentaja tuodessaan routerin muutti ilmeisesti salasanan, joten osaajakaan ei päässyt näkemään routerin sisuksiin.
-
Kyllä yltää
Jos olisit tutkinut tuota saunalahden nettipuhelinliittymää niin tietäsit mistä puhun.
Eli tota noin. Siis tuo nettipuhelin on sellanen, että saat saunalahdelta suomalaisen numeron ja voit soitta NETIN yli sillä suomeen . Eli sillä on kaikista halvinta varmaan soittaa Espanjasta suomeen. Ymmärsin tämän heti, että olet Espanjassa, nettiliittymän perusteella, vai olenko väärässä?
Linkki saunalahden nettipuhelimeen jos kiinnostaa http://saunalahti.fi/nettipuhelin/
EDIT: Mitä liitymää tällä hetkellä käytät X-Lite ohjelman kanssa?

Eli tota noin. Siis tuo nettipuhelin on sellanen, että saat saunalahdelta suomalaisen numeron ja voit soitta NETIN yli sillä suomeen . Eli sillä on kaikista halvinta varmaan soittaa Espanjasta suomeen. Ymmärsin tämän heti, että olet Espanjassa, nettiliittymän perusteella, vai olenko väärässä?
Linkki saunalahden nettipuhelimeen jos kiinnostaa http://saunalahti.fi/nettipuhelin/
EDIT: Mitä liitymää tällä hetkellä käytät X-Lite ohjelman kanssa?
Viimeksi muokannut Marbo, 17.2.2011 klo 20.07. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Monta juttuu
-
Luin tarkemmin Saunalahden nettipuhelimesta ja todellakin kyllähän sen yltää tänne välimerellekin. Ryhdyin oitis tilaamaan puhelinliittymää, mutta enpä saanut numeroa. Annoin kaikki tarvittavat tiedot, suomalaisen kännykän numero mukaanlukien, vaan ei antanut valita numeroa. Homma tyssäsi siihen.
Tällä hetkellä käytässä on voipbuster.com. Maksut siihen on maksettu normaalisti luottokortilla.
Vaikuttakohan tähän numeronsaantiin, se että olen kirjoilla Espanjassa?
Tällä hetkellä käytässä on voipbuster.com. Maksut siihen on maksettu normaalisti luottokortilla.
Vaikuttakohan tähän numeronsaantiin, se että olen kirjoilla Espanjassa?
-
Espanja.ORG foorumilta olen lukenut, että moni käyttää tuota Saunalahden nettipuhelinta ja asuu joko vakituisesti Espanjassa tai väliaikaisesti. En usko, että se on este. Voi toki olla. Tiedä häntä. Helpoiten saisit sen selville, että soittaisit Saunalahdelle ja kysyisit. Laskun kun saa myös sähköisesti niin ei tarvitse niitä postitella.
EDIT: Enpä löytänyt tuota keskustelua näin äkkiseltään. Ehkä se oli joku muu Espanja foorumi.
EDIT: Enpä löytänyt tuota keskustelua näin äkkiseltään. Ehkä se oli joku muu Espanja foorumi.
Viimeksi muokannut Marbo, 18.2.2011 klo 10.43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Monta juttuu
6 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka