Millä auki Ms-Works-tietokanta?
-
Millä auki Ms-Works-tietokanta?
Viesti Kirjoittaja labrador »
-
Re: Millä auki Ms-Works-tietokanta?
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
-
Viesti Kirjoittaja homenamsi »
Yksi mahdollisuus olisi löytää ystävällinen (homppu?)sielu, jolla olisi mahdollisimman uusi versio MacLink Plus -konvertteripaketista. Viimeinen versio oli V16 jostain kolmen vuoden takaa. Tuote on lopetettu ja se toimi vain PowerPC-pohjaisissa Maceissä. [Oma uusin versioni on paljon vanhempi, V11].labrador kirjoitti:Minulla on pc:llä tehty tietokanta, joka pitäisi nyt saada avattua mäkillä. Ps laukesi, mutta onneksi tiedot ovat tikulla. Onnistuukohan se mitenkään? Selkokielisistä neuvoista kehräisin kissan lailla.
-
Mulla on versio 14 ja se toimii kyllä mun intel MBP:ssä. Tosin en tiedä osaako se tuota versiota tuosta kannasta. Voishan totakin kokeilla, jos se ei ole iso ja arkaluonteinen. Iso siksi, että olen enimmäkseen mökillä 3G yhteyden varassa ja siinä on se 1 GB datakatto.homenamsi kirjoitti:Yksi mahdollisuus olisi löytää ystävällinen (homppu?)sielu, jolla olisi mahdollisimman uusi versio MacLink Plus -konvertteripaketista. Viimeinen versio oli V16 jostain kolmen vuoden takaa. Tuote on lopetettu ja se toimi vain PowerPC-pohjaisissa Maceissä. [Oma uusin versioni on paljon vanhempi, V11].labrador kirjoitti:Minulla on pc:llä tehty tietokanta, joka pitäisi nyt saada avattua mäkillä. Ps laukesi, mutta onneksi tiedot ovat tikulla. Onnistuukohan se mitenkään? Selkokielisistä neuvoista kehräisin kissan lailla.
-
Anteeksi epätarkkuuteni, tuotteesta on ollut saatavilla vain PowerPC-binäärit, ei Intel-prosessorille käännettyä Universal Binarya tai pelkkää Intel-binääriä. Toki ohjelma toimii IntelMacissa Rosetta-järjestelmän avulla. Tuo oma MLP V11 lupaa konvertoida MS Works versioiden 2, 3 ja 4 tietokantoja. Millä MS Works versiolla kanta on laadittu?MacFinn kirjoitti:Mulla on versio 14 ja se toimii kyllä mun intel MBP:ssä. Tosin en tiedä osaako se tuota versiota tuosta kannasta. Voishan totakin kokeilla, jos se ei ole iso ja arkaluonteinen. Iso siksi, että olen enimmäkseen mökillä 3G yhteyden varassa ja siinä on se 1 GB datakatto.homenamsi kirjoitti:Yksi mahdollisuus olisi löytää ystävällinen (homppu?)sielu, jolla olisi mahdollisimman uusi versio MacLink Plus -konvertteripaketista. Viimeinen versio oli V16 jostain kolmen vuoden takaa. Tuote on lopetettu ja se toimi vain PowerPC-pohjaisissa Maceissä. [Oma uusin versioni on paljon vanhempi, V11].labrador kirjoitti:Minulla on pc:llä tehty tietokanta, joka pitäisi nyt saada avattua mäkillä. Ps laukesi, mutta onneksi tiedot ovat tikulla. Onnistuukohan se mitenkään? Selkokielisistä neuvoista kehräisin kissan lailla.
-
OO:n työkaluista ei ainakaan tuollaisia vaihtoehtoja löytynyt??? Kohta alkaa keittää!!!
Voisiko joku ystävällisesti neuvoa, miten kannattaa toimia, jotta pääsen käyttämään OO:n tietokantaa. Ja hei, nuo PowerPC-binäärtit ja MLP V11 -termit eivät sano minulle mitään. Eli siis, kiitos suomeksi.
-
Tuohon OO/JRE - ongelmaan en osaa vastata, mutta kun olen syyllinen tuohon muuhun munkkilatinaan niin todettakoon, että tuo 'PowerPC-binääri' oli tarkoitettu enemmän MacFinnille. 'MLP':llä tarkoitin pelkästään MacLink Plussaa.labrador kirjoitti:...
Voisiko joku ystävällisesti neuvoa, miten kannattaa toimia, jotta pääsen käyttämään OO:n tietokantaa. Ja hei, nuo PowerPC-binäärtit ja MLP V11 -termit eivät sano minulle mitään. Eli siis, kiitos suomeksi.
Aiemmassa viestissäni kerroin oman MacLink Plussani olevan versiota 11 ja se lupaa konvertoida MS Works versioiden 2, 3 ja 4 tietokantoja.
Avainkysymys on, millä MS Works versiolla kantasi on laadittu? MacFinnillä on jonkun verran uudempi versio MacLink Plussasta ja se todennäköisesti hallitsee myös joitain myöhempiä MS Works -versioita.
Yhteinen kieli on tärkeä, pahoittelut liian suoraviivaisesta erikoistermi- ja lyhennekielestä.
-
Viesti Kirjoittaja OmenaOnPunainen »
Pitää ostaa FileMaker Pro. No, luultavasti Bentokin tekee sen, mitä OpenOffice.labrador kirjoitti:Kohta alkaa keittää!!!
Voisiko joku ystävällisesti neuvoa, miten kannattaa toimia
-
Luultavasti Bento ei tue MS Worksia, ei ainakaan minun Bento 3-versioni tue mitään MS Works versiota.OmenaOnPunainen kirjoitti:Pitää ostaa FileMaker Pro. No, luultavasti Bentokin tekee sen, mitä OpenOffice.labrador kirjoitti:Kohta alkaa keittää!!!
-
Jokohan nyt löytyy ratkaisu??? Kiitän taas jo etukäteen!
Nyt siis riittää jo sekin, että joku neuvoisi, miten saan Open Officen tietokantaohjelman toimimaan. Ongelma siinä on se Java?!
-
Viesti Kirjoittaja OmenaOnPunainen »
Ei varmaankaan, mutta ystävämme Labrador onkin siirtänyt maalitolpat OpenOfficen toimivuuteen sinänsä...MacFinn kirjoitti:Luultavasti Bento ei tue MS Worksia, ei ainakaan minun Bento 3-versioni tue mitään MS Works versiota.OmenaOnPunainen kirjoitti:Pitää ostaa FileMaker Pro. No, luultavasti Bentokin tekee sen, mitä OpenOffice.labrador kirjoitti:Kohta alkaa keittää!!!
-
Tuo viittaisi MS Worksin versioon 8, pikasilmäys netin dokumentteihin näyttää siltä, että viimeisimmän MacLink Plus DeLuxe version 16 tuki MS Worksin Databaselle olisi vain versioon 4.5 asti. Tältä MacLink -polulta ei siis apua ongelmaasi näyttäisi löytyvän.labrador kirjoitti:Vastaus "avainkysymykseen": Tietokanta on luotu MS Works versiolla 08.04.0504.
Jokohan nyt löytyy ratkaisu??? Kiitän taas jo etukäteen!
...
-
Viesti Kirjoittaja ER »
http://user.services.openoffice.org/en/ ... =5&t=39669
-
Re:Works-tietokanta Macille?
Nyt haluan luopua koko Worksin käytöstä, koska se ei toimi Windows seiskalla, eikä Macissä ja Worksia olen tarvinut ainoastaan yhden jäsenrekisteritietokannan ylläpitämiseen.
Käytän toimisto-ohjelmistona OpenOfficea ja olen ollut siihen tyytyväinen. Saan auki kaikki minulle tulevat asiakirjat yms. ja muut saavat lähettämäni asiakirjat avattua ongelmitta.
Olen valmis naputtelemaan vaikka kaikki tiedot (n. 100 henkilöä) OpenOfficen tietokantaan, mutta kun...
se herjaa sitä JRE -Javaongelmaa. Nyt tarvitsen ainoastaan jonkun empaattisen kaverin, joka ymmärtää sellaisia ihmisiä, jotka tekevät töitä tietsikalla, mutta eivät harrasta niitä. Ajanhan autoakin, mutta en pura sitä päivittäin - huolto tekee sen, jos tarvitsee.
Siis mitä pitäisi nyt tehdä, että saisin tuon OpenOfficen tietokantaohjelman toimimaan???
Kiitos!
-
Viesti Kirjoittaja samnyrhi »
Mahtaisiko tästä viestiketjusta löytyä apua?
http://www.hopeinenomena.net/viewtopic. ... 9&t=154213
--
Sami
-
http://itunes.apple.com/fi/app/bento/id413293930?mt=12
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka