Olen eilen asentanut koneeseen Adobe Photoshop CS5:n – voiko se vaikuttaa jotenkin? Sähköpostiohjelman avaamiseen ei minusta yksinkertaisesti saa kulua tuntia aikaa.
Mail-ohjelmaa en voi sietää, Entourage on tuhannesti parempi.
Mitä voin tehdä? Olen siirtynyt Mac-käyttäjäksi siksi, koska en todellakaan ole mikään tietokoneihminen, ja tietokone on minulle pelkästään ja yksinomaan väline ja työkalu. Windows-koneet tökkivät, hidastelivat ja kaatuilivat, ja olen muuten ollut nyt reilun vuoden ajan tyytyväinen Maciini. En tunne koneen sielunelämää yhtään enempää kuin autonkaan tekniikkaa. Minulle tärkeintä on, että konetta on helppo käyttää ja että se toimii niin kuin pitää. Näistä lähtökohdista pyydän ystävällisesti ja mitä nöyrimmin apua: voinko vaikuttaa Entouragen avaamiseen millään lailla? Mikä nyt on pielessä?
Vielä yksi tieto: hankin Mac Office 2011:n, koska 2008:n Word oli suoraan sanottuna surkea ohjelma (kun sitä vertasi Windowsin Word 2007 -ohjelmaan). Hankin Home&Student-paketin, jossa ei ole Outlookia, mutta halusin säästää ja säästin Entouragen, joka on minusta oikein kelpo sähköpostiohjelma. Voiko Office 2011:n asennus vaikuttaa tähän myös? Uuden Officen asennuksesta on jo viikko aikaa, ja Entourage-ongelma ilmaantui tänään. Siksi epäilykseni kohdistuvat eilen asentamaani Photoshopiin.
Kiitokset etukäteen, jos tiedät ratkaisun.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)