Miten poistan/uninstalloin Skypen?
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
4 viestiä
• Sivu 1/1
-
Miten poistan/uninstalloin Skypen?
Viesti Kirjoittaja SaijaMK »
Osaako joku kertoa, miten saan Skypen tuhottua Maciltani? Olen joutunut lataamaan ohjelman koneelleni joskus aikoinaan tiettyyn tarpeeseen, mutta nyt haluaisin hävittää sen kokonaan. Ehkä asennus ei aikoinaan mennyt ihan kunnolla, koska Skype ikoni tiulee näkyviin työpöydälleni (ei siis alaosan dociin). Siirto roskakoriin ei onnistu ja ohjelma ilmestyy aina uudelleen työpöydälleni... Mitä teen?
-
Re: Miten poistan/uninstalloin Skypen?
Viesti Kirjoittaja Touho »
Kylläpä sen skaipinkin pitäisi poistua koneelta ihan normaalikonstein, siis olettaen että se kone on siellä normaalitilassa ja -kunnossa, etkä käytä konetta jollain tavallista rajoitetummilla oikeuksilla.
Itse ohjelma(paketti) roskiin, ja samalla kannattaa poistaa vielä ~/Library/ -kansiosta kaikki Skypeen viittaavat ryönät roskikseen myös. Varmuuden vuoksi kannattaisi varmaan vielä tarkistaa järjestelmätiedostoista, ettei se Skype ole siellä käynnistyksen yhteydessä avattavien ohjelmien joukossa. Eli jos siellä skaipin ikoni löytyy, eikun pois vaan. Sitten roskis tyhjäksi, tarvittaessa alt-näppäin pohjassa, ja koneelle uudelleenkäynnistys.
Ei pitäisi olla enää mikkiskaippia koneella.
PS.
Skypen normaali paikka ei ole työpöydällä vaan Ohjelmat (Applications) -kansiossa, ja työpöydälle ei normaalisti ilmesty edes sen pikakuvaketta (kuten Windows-puolella), jos et sellaista varta vasten sinne itse tällää. Vaikuttaisi siis siltä, että se Skype on mahdollisesti jo alunperin hiukan epäortodoksisesti asennettu.
Itse ohjelma(paketti) roskiin, ja samalla kannattaa poistaa vielä ~/Library/ -kansiosta kaikki Skypeen viittaavat ryönät roskikseen myös. Varmuuden vuoksi kannattaisi varmaan vielä tarkistaa järjestelmätiedostoista, ettei se Skype ole siellä käynnistyksen yhteydessä avattavien ohjelmien joukossa. Eli jos siellä skaipin ikoni löytyy, eikun pois vaan. Sitten roskis tyhjäksi, tarvittaessa alt-näppäin pohjassa, ja koneelle uudelleenkäynnistys.
Ei pitäisi olla enää mikkiskaippia koneella.
PS.
Skypen normaali paikka ei ole työpöydällä vaan Ohjelmat (Applications) -kansiossa, ja työpöydälle ei normaalisti ilmesty edes sen pikakuvaketta (kuten Windows-puolella), jos et sellaista varta vasten sinne itse tällää. Vaikuttaisi siis siltä, että se Skype on mahdollisesti jo alunperin hiukan epäortodoksisesti asennettu.
Viimeksi muokannut Touho, 18.9.2011 klo 11.44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja ER »
AppCleaner on ilmainen ja hyvä ohjelma, joka osaa poistaa softat kaikkinen hiluineen. Käytän itse sitä jatkuvasti. Mutta jos se Skype on väkisin työpöydällä, niin onko sitä varsinaisesti edes asennettu vai oletko avannut vain sen .dmg:n ja suorittanut ohjelmaa sieltä? Näyttääkö Finder sen Skypen sivupalkissa avattuna/mountattuna levynä (eli siinä ikonin vieressä se "Eject-nappula")?
-
Viesti Kirjoittaja SaijaMK »
Pahoitteluni, että vasta nyt ehdin takaisin tähän asiaan. Mutta KIITOS siis viesteistä, nyt onnistuin (toivottavasti) poistamaan skypen kaikista mahdollista kansioista. En ainakaan enää näe ikonia eikä kone myöskään löydä ohjelmaa (tai mitään siitä muistuttavaa) enää, kun koitan etsiä spotlightin avulla. Kiitos vinkeistä siis :-)
4 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka