Löytyisiköhän täältä avuliaita ihmisiä neuvomaan minua, teenkö jotain väärin?
Päivitin eilen MBP:ni Lionin uusimpaan versioon, ja kun menen System Preferenceihin tarkoituksenani ottaa iCloud käyttöön ei Apple ID:ni tunnu kelpaavaan millään. Samainen Apple ID on toiminut ja toimii edelleen asioidessani sekä iTunesissa että App Storessa. iCloud ilmoittaa vain tylysti, että 'Unrecognized Apple ID or password'. Olen varma, että ne ovat kuitenkin oikeat.
Tiedoksi vielä: minun Apple ID:ni käyttäjätunnus on Gmail-osoitteeni. Pitäisiköhän sen olla jokin muu?
iCloud:iin kirjautumisongelma
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
10 viestiä
• Sivu 1/1
-
iCloud:iin kirjautumisongelma
Viesti Kirjoittaja tsehov »
-
Re: iCloud:iin kirjautumisongelma
Viesti Kirjoittaja jomppeli »
Täällä gmail osoite toimii. Että en usko että se siitä johtuu.tsehov kirjoitti:Löytyisiköhän täältä avuliaita ihmisiä neuvomaan minua, teenkö jotain väärin?
Päivitin eilen MBP:ni Lionin uusimpaan versioon, ja kun menen System Preferenceihin tarkoituksenani ottaa iCloud käyttöön ei Apple ID:ni tunnu kelpaavaan millään. Samainen Apple ID on toiminut ja toimii edelleen asioidessani sekä iTunesissa että App Storessa. iCloud ilmoittaa vain tylysti, että 'Unrecognized Apple ID or password'. Olen varma, että ne ovat kuitenkin oikeat.
Tiedoksi vielä: minun Apple ID:ni käyttäjätunnus on Gmail-osoitteeni. Pitäisiköhän sen olla jokin muu?
-
Viesti Kirjoittaja joonahe »
Mulla on sama ongelma ja testasin, että tunnarit toimivat iTunes Storessa. Eli ongelma on iCloudissa – tuskin voi tehdä muuta kuin odotella.
-
Viesti Kirjoittaja Setä »
Testasin äsken ja iCloud ilmoitti, että salasana tai kt väärin, mutta päästi silti sisään
- testasin myös väärällä salasanalla, mutta sillä ei päästänyt sisään
- testasin myös väärällä salasanalla, mutta sillä ei päästänyt sisään
Viimeksi muokannut Setä, 13.10.2011 klo 16.20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja ER »
Itselläni valitti myös väärästä salasanasta ja tuo iCloud-ikkuna jumiutui. Mutta paljon myöhemmin boottauksen tai parin jälkeen vilkaisin Järjestelmäasetuksia ja olinkin yhtäkkiä kirjautunena ihan oikein.
-
Viesti Kirjoittaja Hunssi »
Minulla on myös ongelmia iCloudin kanssa. Kirjautuminen toimii http://www.icloud.com -sivulle, mutta siellä ei saa luettua sähköposteja, eikä myöskään Mail onnistu kirjautumaan IMAP-palvelimelle. Ongelma näyttää olevan tiedossa: http://www.apple.com/fi/support/icloud/systemstatus/
Päivitys 20.40: Nyt toimii taas normaalisti.
Päivitys 20.40: Nyt toimii taas normaalisti.
Viimeksi muokannut Hunssi, 13.10.2011 klo 20.44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
(Late 1975)
-
Viesti Kirjoittaja Simeoni27 »
Minulla tuli sähköposti gmailiin, jossa linkkiä klikkaamalla piti varmistaa tuo gmail sähköpostiosoite. sen jälkeen alkoi toimia.
-
Viesti Kirjoittaja tsehov »
Minulla lähti pelaamaan kun menin ensin tuonne: https://appleid.apple.com/cgi-bin/WebOb ... pleId.woa/ ja sieltä 'Manage Your Account' sieltä sitten kirjauduttuani sisään oli optiona 'Verify You E-mail'. Verifiointiruljanssin jälkeen pääsin lopulta käyttämään iCloudia.
-
Viesti Kirjoittaja pasimus »
Täällä ei toimi myöskään. Minkään edellämainitun proseduurinkaan jälkeen. Onko tähän tullut jotain uusia ohjeita? iOS laitteilla kyllä pelittää, mutta macbook prolla ei. Hieman ärsyttää koska ajattelin siirtä google cal syncin tuonne applepilveen kun lion päivityksen myötä koneella lakkasi sekin toimimasta... Ei pitäs päivittää jos vanha toimii, mutkun oon niin malttamaton. Nyt sitä sitten kärvistellään kun joutuu taiteilemaan toimimattomien ohjelmien ja yhteensopivuuksien kanssa.
-
Viesti Kirjoittaja pasimus »
Rupeaa tämä ongelma ja raivostuttamaan. Oli pakko ottaa paperikalenteri käyttöön kun synccaus ei vaan enää pelitä googlella eikä icloudiin pääse koneella käsiksi. Ei siis anna kirjautua sisään. Onko kukaan kuullut mitään ohjeita miten tuosta ongelmasta pääsisi? Pitääkö palata takas lumileopardiin ja unohtaa koko icloudi?
10 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka