Noniin, täältä pesee taas sellainen soppa, että kiitos vaan potentiaalisille paremman tiedon jakajille!
Päivitin iMacciin Lionin. Olin käyttänyt Entourage sähköposti-ohjelmaa, jossa kaksi tiliä. Joku aika ennen päivitystä olin ottanut TimeMachinelle varmuuskopion koneen sisällöstä. Päivityksen jälkeen Entouragen vanhempi versio 2004 ei enää toiminut (sitä ei tueta enää), ja jostain syystä 2008:ssa avautui vaan toinen käyttämistäni tileistä, toinen siis puuttui tyystin, ja valtaosa osoitteiston sisällöstä oli kadonnut ml. kaikki postituslistat. Kaikki kadotettu data oli tietysti sitä työmeili-osastoa. Siinä on myös sellainen ongelma, että olen jossain pöllöyksissäni säätänyt sen welhon asetuksissa niin, että viestit latautuu pääosin vain sille pääohjelmalle eli ne ei näy edes webmailissa. Tietysti tämä olisi pitänyt korjata jo aikapäiviä sitten, mutten ole osannut, enkä ole saanut aikaiseksi kysyä jostain neuvonnasta. Nyt multa siis puuttuu valtaosa mun asiakkaiden, kollegojen (varmaan myös valtaosa ystävien) sähköpostiosotteista. Ja listat, jotka olen heistä luonut. Onneksi jotain tiedoista on sentään kannettavalla koneella, mutta tämän yhteen paikkaan latautumisen takia ei kuin murto-osa:
Kysymys A) miksi nämä tiedot eivät siirtyneet uudempaan Entourage-versioon ja onko mitään saumaa jotain kautta saada niitä takaisin? Voisiko Time Machinesta olla tässä mitään apua? (Otin sen käyttöön vasta nyt, enkä tunne sitä vielä lainkaan). Mulla on itse asiassa myös yks rojukone, iBook, jossa on joku ikivanhan käyttöjärjestelmä, jos siitä on mitään hyötyä.. meinaan, et kun toi Lion ei enää tue noita vanhoja ohjelmia..
Kysymys B) mikä sähköpostiohjelma oikeasti olisi hyvä, jotta tälläisiltäkin ongelmilta saatettaisiin mahdollisesti välttyä tulevaisuudessa. Käytän sekä kotikonetta että kannettavaa (iMac ja Air -kombo) aktiivisesti. Esimerkiksi osoitteiston järkevä hallinnointi pidemmällä tähtäimellä olisi varsin hyvä idea. Onko macin osoitekirja esim ollenkaan käytettävissä muiden ohjelmien kanssa? Jos haluaisin vaihtaa Entouragesta johonkin toiseen ohjelmaan, vaikka mailiin, niin voisiko tietoja siirtää jotenkin? Olisi se suositeltavaa, Mail siis?
Kiitos paljon, jos joku osaa auttaa! Kamalaa ajanhaaskausta tämmöinen on.
Entourage ja Lion-päivitys -> datan kadotus..
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
1 viesti
• Sivu 1/1
-
Entourage ja Lion-päivitys -> datan kadotus..
Viesti Kirjoittaja luula »
1 viesti
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka