eli mulla on toi cyberduck ohjelma, jolla saan yhteyden oman koulun koneen oppilas asemaan missä siis kaikki koulutyöt jne... mutta kaikki ei toimi niinkuin pitäisi. Scandien tilalla on vain kysymysmerkki ja sitten kun yrittää ladata sitä tiedostoa niin se ei edes suostu lataamaan sitä sieltä koulun asemalta. jotkin tiedostot tulevat kyllä ihan ongelmitta, mutta nuo ÄÄT ja ÖÖT aiheuttavat vaikeuksia. mikä neuvoksi?
antaa tälläisen virhe raportin:
"SSH virhe: tiedostoatribuuttien haku ei onnistu" ja kyseessä siis macbook pro ja lioni 2011
Viimeksi muokannut kallekilponen, 23.4.2012 klo 23.29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuulostaa encoding ongelmalta, joita itsekin ko. ohjelman kanssa kohtasin. Minä vaihdoin transmitiin, mutta varmaan cyberduckinkin saa skulaamaan. Kokeile vaihtaa ennen yhdistämistä view valikosta text encoding ISO-8859-1 tai utf-8 ja kokeile toimiiko jommalla kummalla.
Lainataan tätä ketjua kun itselläkin on ongelmia cyberducking kans.
Eli kaverin luona on mun Qnap NAS levy ja kaverin oma samanlainen levy.
Itse en ole mikään nero tässä FTP hommassa ja kaverini on WIN käyttäjä, joten apua ei tule sieltä. Ohjeet sain että mun pitää cyberduckista valita SFTP yhteys, laittaa ip osoite ja valita portti 22 jotta pääsen omalle NAS levylle tekeen back uppeja.
Jotain ohjeita jo netistä löysin, en tiedä onko ne tarpeellisia juuri tähän, mutta neuvottiin että pitää olla BSD subsystem asennettuna, ja se asennus ei tunnu nyt onnistuvan itsellä (13"MPB ja OSX 10.7.5) ja nyt kun yritän avata yhteyden, SFTP valittu ja portti 22, niin tulee vain herjaus että ei onnistu :Cannot read full block, EOF reached.
Olisko neuvoa mitä pitää tehdä. Koitin nyt kuvailla asian niin hyvin kuin osaan.
Kiitoksia
Edit: vaihdoin transmit ohjlemaan ja nyt pelittää
Viimeksi muokannut Jaskak, 6.10.2012 klo 3.44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.