Itse olen vanhan liiton miehiä ja käytän vielä Messengeriä. Eli siis Windows Live Messengeriä oikein täsmällisesti. Tällä hetkellä Macilla on Microsoftin virallinen 8.0.1 versio kyseisestä ohjelmasta ja tämä on mielestäni kaikessa yksinkertaisuudessaan monilta osin jopa parempi, kuin Messengerin uusin versio Windowsille.
Yhtä asiaa olen kuitenkin jäänyt kaipaamaan. Nimittäin kuvien liittäminen viestiin. Eli vielä täsmennettynä tarkoitan siis sitä, että voin juttukaverini kanssa jakaa kuvia suoraan Messengerin keskusteluruudussa ilman, että tarvitsee käyttää Lähetä tiedosto -toimintoa. Jos kaverini, joka käyttää Windows-versiota yrittää jakaa kuvan, kuva lähtee minulle juurikin tuon Lähetä tiedosto -toiminnon kautta. Tämä on on huomattavan paljon hitaampaa verrattuna siihen, että tuon Jaa kuva -toiminnon avulla kuva näkyisi sekunnissa myös minulle. Muutenkin pitäisin tätä ratkaisua toimivampana, että voisin tarkastella kuvia suoraan Messengerin ikkunassa. Toisinaan on ilmennyt myös ongelma, että kuvaa ei saa minulle asti edes lähettämällä. Minulle ei siis itselleni edes ilmesty ruudulle mahdollisuutta, josta voisin hyväksyä tai hylätä tiedonsiirron.
Saanko tuota toimintoa mitenkään käyttöön OSX:n puolella? Onnistuuko minkään eri ohjelman kautta tai jotain asetuksia muuttamalla?
Käytössäni on tällä hetkellä Mountain Lion.
OS X ja Windows Messenger - Kuvien jakaminen
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
3 viestiä
• Sivu 1/1
-
OS X ja Windows Messenger - Kuvien jakaminen
Viesti Kirjoittaja Irwin »
-
Re: OS X ja Windows Messenger - Kuvien jakaminen
Viesti Kirjoittaja ukkelimies »
Näkyykö teillä oma profiilikuva toiselle keskustelijalle? Itsellä ei näy..
-
Re: OS X ja Windows Messenger - Kuvien jakaminen
Viesti Kirjoittaja Irwin »
Ei ole tosiaan vieläkään löytynyt ratkaisua tähän ongelmaan. Koko Messenger ohjelma OSX:lle muutenkin niin surkea, että päädyin käyttämään Windows softaa virtualisoinnin kautta. Ei se vielä mitään, että tämmöiset hienoudet eivät toimi, mutta todella usein jää myös viestit menemättä perille ja vartin päästä ilmestyy virheilmoitus, että viestiä ei voitu toimittaa. Todella ärsyttävää, sillä jos juttukaverilta ei ala kuulua vastausta hetkeen, niin ei ikinä tiedä, että eikö hän ole vaan ehtinyt vastaamaan vai bugittaako softa. Harmi sinällään, mutta onpa nyt tosiaan virtualisoinnin kautta ainakin kaikkia ominaisuuksia hyödyntävä ohjelma.
3 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka