Moi,
koulullemme hankittiin Macbook Pro:ita 5 kpl (late 11) ja kaksi niistä ei nyt kykene päivittämään ohjelmistoja. En tiedä, johtuuko siitä että nämä kaksi olivat oppilaskäytössä aika heppoisella valvonnalla. No, päivitettäessä tulee virheilmo "Päivitystä ei voitu varmistaa. Se on saattanut vioittua lataamisen aikana tai sitä on saatettu peukaloida. Päivitys ladataan ja tarkistetaan uudelleen seuraavan kerran, kun Ohjelmiston päivitys suoritetaan."
Mitä tuolle olisi tehtävissä? Olen kyllä etsiskellyt netistä vaan eipä ollut apuja. Koetin asentaa OSX:n (Lion 10.7.4) uusiksi mutta ei auta.
Kiitos jos joku osaa auttaa.
-K
Ohjelmistopäivitys tökkii
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
10 viestiä
• Sivu 1/1
-
Ohjelmistopäivitys tökkii
Viesti Kirjoittaja Kahi-Mooni »
-
Re: Ohjelmistopäivitys tökkii
Viesti Kirjoittaja Delli »
Ilmeisesti tuo päivitys on iTunes, minulla se teki ainakin samaa.Kahi-Mooni kirjoitti:Moi,
koulullemme hankittiin Macbook Pro:ita 5 kpl (late 11) ja kaksi niistä ei nyt kykene päivittämään ohjelmistoja. En tiedä, johtuuko siitä että nämä kaksi olivat oppilaskäytössä aika heppoisella valvonnalla. No, päivitettäessä tulee virheilmo "Päivitystä ei voitu varmistaa. Se on saattanut vioittua lataamisen aikana tai sitä on saatettu peukaloida. Päivitys ladataan ja tarkistetaan uudelleen seuraavan kerran, kun Ohjelmiston päivitys suoritetaan."
Mitä tuolle olisi tehtävissä? Olen kyllä etsiskellyt netistä vaan eipä ollut apuja. Koetin asentaa OSX:n (Lion 10.7.4) uusiksi mutta ei auta.
Kiitos jos joku osaa auttaa.
-K
Latasin suoraan Applelta ja asensin siitä
http://www.apple.com/fi/itunes/download/
Viimeksi muokannut Delli, 1.10.2012 klo 14.12. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
iPhone 12 64GB
iPad (2024) 64GB Wi-Fi, Apple TV 4rd 4K
MacBook Air 2024, Apple Watch 9.0 44mm
-
Ahaa.
Kiitos vinkistä. Pitänee yrittää rekisteröityä iTunesiin sitten oppilaitoksena, toivottavasti onnistuu. Olen yrittänyt väistellä tuota iTunesia mutta kai se on nyt pakko.
-K
Kiitos vinkistä. Pitänee yrittää rekisteröityä iTunesiin sitten oppilaitoksena, toivottavasti onnistuu. Olen yrittänyt väistellä tuota iTunesia mutta kai se on nyt pakko.
-K
-
Viesti Kirjoittaja Delli »
Ei tarvitse rekisteröityä mihinkään.Kahi-Mooni kirjoitti:Ahaa.
-K
Siis minä latasin vain uusimman version iTunes-ohjelmasta tuosta aikaisemmasta linkistä ja asensin sen, iTunes on kaikissa Mäkeissä asennettuna ja sen päivitys uusimpaan versioon aiheutti minulla tuon virheilmoituksen.
iPhone 12 64GB
-
No niinpä tietysti. Jotenkin ajattelin että pitää rekisteröityä. En ole käyttänyt Macia vasta kuin vuodesta 2004 niin eihän sitä kaikkea vielä voi tietää
Kokeillaan. Toiselle läppärille koetin asentaa uusimman Adoben jota systeemi ehdotti ja sama virheilmo siinäkin.
-K
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Kokeillaan. Toiselle läppärille koetin asentaa uusimman Adoben jota systeemi ehdotti ja sama virheilmo siinäkin.
-K
-
Jeah, "syötä kelvollinen sähköpostiosoite". Miksi? En nyt omaanikaan viitsisi käyttää oppilaitoksen ohjelmistopäivityksiin. Pitääkö välttämättä luoda oppilaitokselle sähköpostiosoite?
Sitten ihmettelen, miksi tuon iTunes-sivun vasemman laidan kuvat/valikot eivät näy oikein. Kai noissa pitäisi olla linkki jota klikkaamalla asentaa uuden iTunesin. En nyt asetuksistakaan löydä mitään mistä saisin ne näkyviin.
Lisäksi klikkaamalla antamaasi linkkiä ilmoittaa, ettei voi varmentaa kohteen identiteettiä. Miksi?
???
Pihalla kuin puistotäti. Enpä ole törmännyt vastaavaan problematiikkaan koskaan aiemmin omalla ompulla.
-K
Sitten ihmettelen, miksi tuon iTunes-sivun vasemman laidan kuvat/valikot eivät näy oikein. Kai noissa pitäisi olla linkki jota klikkaamalla asentaa uuden iTunesin. En nyt asetuksistakaan löydä mitään mistä saisin ne näkyviin.
Lisäksi klikkaamalla antamaasi linkkiä ilmoittaa, ettei voi varmentaa kohteen identiteettiä. Miksi?
???
Pihalla kuin puistotäti. Enpä ole törmännyt vastaavaan problematiikkaan koskaan aiemmin omalla ompulla.
-K
-
Latasin ja asensin Tuliketun ja se kyllkä meni ihan hienosti sisään.
Noita päivityksiä on jonossa seitsemän kappaletta ja latautuvat kyllä mutteivät asennu. Ne läppärit jotka eivät ole olleet oppilaskäytössä päivittyivät aivan rykimättä. Siksi ajattelin että liekö koltiaiset värkänneet jotain ylimääräistä noiden kanssa. Mulla ei ole koodarin papereita että osaisin lähteä tutkimaan syvemmälti mikä on vikana.
App storesta jos koettaa jotain ladata, se vaatinee rekisteröitymisen joka tapauksessa muistaakseni.
-K
Noita päivityksiä on jonossa seitsemän kappaletta ja latautuvat kyllä mutteivät asennu. Ne läppärit jotka eivät ole olleet oppilaskäytössä päivittyivät aivan rykimättä. Siksi ajattelin että liekö koltiaiset värkänneet jotain ylimääräistä noiden kanssa. Mulla ei ole koodarin papereita että osaisin lähteä tutkimaan syvemmälti mikä on vikana.
App storesta jos koettaa jotain ladata, se vaatinee rekisteröitymisen joka tapauksessa muistaakseni.
-K
-
Edelleenkin sama ongelma on olemassa. Koetin useampaan kertaan ajaa nuo ohjelmapäivitykset ja aina sama ilmoitus. "Päivitystä ei voitu varmistaa. Se on saattanut vioittua lataamisen aikana tai sitä on saatettu peukaloida. Päivitys ladataan ja tarkistetaan uudelleen seuraavan kerran, kun Ohjelmiston päivitys suoritetaan."
Osaako kukaan kertoa mitä tuo ilmoitus käytännössä tarkoittaa? Eikö kenellekään muulle ole tullut ko. ongelmaa vastaan? Miten ratkaisit sen?
-K
Osaako kukaan kertoa mitä tuo ilmoitus käytännössä tarkoittaa? Eikö kenellekään muulle ole tullut ko. ongelmaa vastaan? Miten ratkaisit sen?
-K
Viimeksi muokannut Kahi-Mooni, 8.10.2012 klo 20.22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja Raikka »
Paha sanoa, kun ei näe konetta livenä, mutta siitä iTuneksen latauksesta, oliko sulla siinä joku ongelma, sillä itse menin ja avasin tuon aiemmin annetun linkin uuteen ikkunaan, klikkasin lataa - ja yllätys - se alkoi saman tien lataamaan iTunesin asennusmediaa koneelle.Kahi-Mooni kirjoitti:Edelleenkin sama ongelma on olemassa. Koetin useampaan kertaan ajaa nuo ohjelmapäivitykset ja aina sama ilmoitus. "Päivitystä ei voitu varmistaa. Se on saattanut vioittua lataamisen aikana tai sitä on saatettu peukaloida. Päivitys ladataan ja tarkistetaan uudelleen seuraavan kerran, kun Ohjelmiston päivitys suoritetaan."
-K
Mitään muita vasemman puolen linkkejä ei tarvii klikkailla eikä syöttää sähköpostiosoitetta.
Itse asiassa, sitä sähköpostia kysytään siinä siksi, että kentän YLÄpuolella on pari kohtaa valmiiksi ruksattuna, joissa lataaja haluaa, että hänelle lähetetään mainospostia ja informaatiota liittyen iTunesin ja Applen tuotteisiin yleensä. Jos ei anna s-postiosoitetta, niillä rukseilla ei ole mitään merkitystä...
Kun saat tuon iTunes-päivityksen kuntoon, uskoisin niiden muidenkin asentuvan kiltisti.
Huom! Vain oma vaatimaton arveluni - ei välttämättä tietoa!
R.
R.
-
No nythän tuo ei ala tekemään mitään ja yhtään linkkiä ei tuolle sivulle aukea. Kuvat ja linkit näkyvät vain sinisen kysymysmerkkiboksin muodossa. Tekstin fonttikin menee sekaisin (erilainen) muun sivun fonttien kanssa.
Mulla ei ole käytössä kuvapankkia ja kuvankaappauskuvaa en siis tähän näköjään saa liitettyä kun ei ole liittää verkko-osoitetta tägien väliin. Tai En Vaan Osaa.
Auttaako tämä yhtään ongelman ratkaisussa?
Kiitos osallisuudesta!
-K
Mulla ei ole käytössä kuvapankkia ja kuvankaappauskuvaa en siis tähän näköjään saa liitettyä kun ei ole liittää verkko-osoitetta tägien väliin. Tai En Vaan Osaa.
Auttaako tämä yhtään ongelman ratkaisussa?
Kiitos osallisuudesta!
-K
10 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka