Näytön jakaminen
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
7 viestiä
• Sivu 1/1
-
Näytön jakaminen
Viesti Kirjoittaja tamppi »
iMac ja Macbook pro...kummassakin juuri asennettu Mountain Lion. En saa näytön jakamista toimimaan muuten kuin ottamalla palomuurin pois käytöstä. Palomuurin asetuksissa kyllä näytön jakaminen on sallittu. Olen myös yksi kerrallaan vaihtanut estetyt kohteet sallituiksi että löytäisin mikä jumittaa, mutta palomuuri on oltava kokonaan pois päältä ennen kuin näytön jako toimii. Sen jälkeen kun näytön jako on toiminnassa voi kyllä palomuurin taas laittaa päälle ja näytön jako toimii edelleen. Esim. tiedoston jako kyllä toimii vaikka palomuuri on koko ajan päällä. iCloudin asetuksissa on takaisin omaan Maciin rasti ja näytön jakaminen on päällä. Mulla ei kyllä järki riitä mikä tuossa palomuurissa estää sen yhteyden. Olisi kiva jos joku viisaampi vois perehtyä tähän probleemaan.
Aloitin huipulta ja raivasin itse tieni pohjalle.
-
Re: Näytön jakaminen
Viesti Kirjoittaja Raikka »
Ihan mielenkiinnosta kysyn, jos sulla on molemmat koneet kotona (tai työpaikalla) sisäverkossa, mihin tarvitset konekohtaista palomuuria?
Huom! Vain oma vaatimaton arveluni - ei välttämättä tietoa!
R.
R.
-
Hyvä kysymys, mutta uskoisin kuitenkin että näytön jakaminen pitäisi onnistua palomuuri päälläkin.Raikka kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta kysyn, jos sulla on molemmat koneet kotona (tai työpaikalla) sisäverkossa, mihin tarvitset konekohtaista palomuuria?
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Kyllähän sen pitäisi jos palomuurissa on sille sopiva aukko määritettynä. Jos ei toimi, niin kyllä kyseessä on selvästi vika tai bugi...
Mutta silti vähän ihmetyttää miksi palomuuri on käytössä koneella eikä itse verkon suojana.![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Mutta silti vähän ihmetyttää miksi palomuuri on käytössä koneella eikä itse verkon suojana.
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
Suoraan sanoen en tajua oikein noita palomuuri juttuja. Eli miten se määritellään verkon suojaksikallekilponen kirjoitti:Kyllähän sen pitäisi jos palomuurissa on sille sopiva aukko määritettynä. Jos ei toimi, niin kyllä kyseessä on selvästi vika tai bugi...
Mutta silti vähän ihmetyttää miksi palomuuri on käytössä koneella eikä itse verkon suojana.
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Raikka »
OSX:ssä se on suht helppo homma. Päälle ja pois.tamppi kirjoitti:Suoraan sanoen en tajua oikein noita palomuuri juttuja. Eli miten se määritellään verkon suojaksikallekilponen kirjoitti:Kyllähän sen pitäisi jos palomuurissa on sille sopiva aukko määritettynä. Jos ei toimi, niin kyllä kyseessä on selvästi vika tai bugi...
Jos koneet on koko ajan koti- tai työpaikan sisäverkossa, palomuuri voi olla pois päältä, koskapa sisäverkko on jo ajatuksenakin saati toteutukseltaan eristetty ulko- eli internetverkosta.
Jos taas kyse on läppäristä, joka seilaa ympäri maailmaa erilaisissa vapaissa/suljetuissa/mobiileissa verkoissa, on syytä käyttää palomuuria päällä-asennossa.
Sitten syvällisemmät porttiohjaukset jne. erikseen lisäasetuksista, kun tietää mitä on tekemässä.
Läppärissä voipi käyttöpaikkoja luomalla helposti vaihtaa käyttöpaikkaa esim. kodin, työpaikan ja avoimen verkon välillä ja näin itse suojaustilanteen vaihto on helppo temppu.
Palomuurin asetuksiin pääset suoraan Järjestelmäasetuksissa kohdassa Turvallisuus ( tai suojaus tai mitä se nyt suomeksi sitten onkaan).
Huom! Vain oma vaatimaton arveluni - ei välttämättä tietoa!
R.
R.
-
Kiitos. Tuo selvensi asian täysin.
Viimeksi muokannut masa, 20.10.2012 klo 23.11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: viallinen lainaus pois-masa
Syy: viallinen lainaus pois-masa
7 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka