Moroo!
Vaihdoin konetta palauttamalla TimeMachinesta. Nyt onkin sitten Officen lisenssi kadonnut. Voinko kaivaa sen jostain TM-bakupin uumenista? Missä ihmeessä se voisi olla?
Tämä on nyt ärsyttävä tilanne siksi, että olen ostanut Officen opettajahinnalla vajaa vuosi sitten kun olin duunissa paikassa, jossa en enää työskentele, käyttäen työsähköpostia jota mulla ei enää ole...
Office -lisenssin kaivaminen TimeMachinesta?
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
5 viestiä
• Sivu 1/1
-
Office -lisenssin kaivaminen TimeMachinesta?
Viesti Kirjoittaja mmmvuori »
-
Re: Office -lisenssin kaivaminen TimeMachinesta?
Viesti Kirjoittaja mikian »
Taisi kylla olla niin etta noita lisensseja ei saanut kayttaa enaa jos ei ole toissa... Opiskelija-lisensseissahan moista rajoitusta ei ole, mutta ainakin windows -lisenssin osalla on ollut tuota rajoitusta...
Noh, kuiteskin, tuollainen tiedosto loytyy itselta: ~/Library/Preferences/ByHost/MicrosoftRegistrationDB.XXXXXXXXXXX.plist
XXXXX:ien paikalla koneesi UUID... kopioi tuo tiedosto samaan paikkaan vaihtaen tuon UUID:n oikeasti (katso muista siella olevista tiedostoista mallia), saattaapi toimia - tai sitten ei. Itse kun olen vastaavissa tilanteissa napannut 1Passwordista lisenssikoodin rekistorointiin...
Noh, kuiteskin, tuollainen tiedosto loytyy itselta: ~/Library/Preferences/ByHost/MicrosoftRegistrationDB.XXXXXXXXXXX.plist
XXXXX:ien paikalla koneesi UUID... kopioi tuo tiedosto samaan paikkaan vaihtaen tuon UUID:n oikeasti (katso muista siella olevista tiedostoista mallia), saattaapi toimia - tai sitten ei. Itse kun olen vastaavissa tilanteissa napannut 1Passwordista lisenssikoodin rekistorointiin...

-
Viesti Kirjoittaja Cathi777 »
Joo, itse olen kanssa huomannut sen, että Time Machine ei välttämättä palauta noita lisenssejä ollenkaan. Eli ne tarvitsee sitten uudelleen sinne syöttää.mikian kirjoitti:Taisi kylla olla niin etta noita lisensseja ei saanut kayttaa enaa jos ei ole toissa... Opiskelija-lisensseissahan moista rajoitusta ei ole, mutta ainakin windows -lisenssin osalla on ollut tuota rajoitusta...
Macbook Air M1
-
Viesti Kirjoittaja mmmvuori »
Perskuta, mulla on tuolla kaksi samannimistä tiedostao (paitsi että tuo UUID en eri). Laitetaanko kumpikin vai vaan toinen? No koitellaan. Mutta kun tsiikailen noita muita plistejä, niin melkein kaikissa on tuo pitkä rimpsu erilainen. Mikäs nyt vois olla se oikea?mikian kirjoitti:Taisi kylla olla niin etta noita lisensseja ei saanut kayttaa enaa jos ei ole toissa... Opiskelija-lisensseissahan moista rajoitusta ei ole, mutta ainakin windows -lisenssin osalla on ollut tuota rajoitusta...
-
Viesti Kirjoittaja mikian »
Tuolta hakemistosta luetaan vain ne tiedostot, joiden hostin UUID tasmaa kyseiseen koneeseen. System Information auki (Apple valikko, alt + About this mac) ja sielta heti valmiiksi auki olevassa HArdware -kohdassa on Hardware UUID - tuo on se rimpsu minka niminen sen tiedoston pitaisi olla.mmmvuori kirjoitti: Perskuta, mulla on tuolla kaksi samannimistä tiedostao (paitsi että tuo UUID en eri). Laitetaanko kumpikin vai vaan toinen? No koitellaan. Mutta kun tsiikailen noita muita plistejä, niin melkein kaikissa on tuo pitkä rimpsu erilainen. Mikäs nyt vois olla se oikea?
5 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka