Mulla on pari hyvää windows ohjelmaa joihin nyt haluaisin hyvät korvaajat Macille (että pääsen lopullisesti tuosta Windowsista eroon)
1. Pitäisi keksiä tuolle WinSCP:lle korvaaja. Olen kokeillut Filezillaa, mutta se ei oikein ole mun makuun. Tietäisikö joku vielä parempaa softaa? Saa maksaa muutaman eurosen Appstoresta. Finderin "sisäänrakennettu" yhdistä palvelimeen, olisi pop jos yhdistäisi SFTP:n kautta ja näyttäisi myös piilotiedostot (vain siellä verkkolevyllä, ei muuten)
2. Irfanview, tuo tuhannen kuvan näyttäjä. Mutta en tarvitse Ifranviewiä näyttämään mulle kuvia. Finder osaa senkin yhtähyvin... Mutta kun harrastelija valokuvittelija olen, niin tarvitsisin sellaisen ohjelman joka siirtää kameran muistikortilta olevat RAW- ja JPG-kuvat tietokoneen kovalevylle, oikein nimettynä.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Niin ja Adobe Lightroom ei ole vaihtoehto koska en halua ostaa tai warettaa sitä. Adobe Bridge löytyy mutta se vähän raskas ja se ei oikein osaa hanskata tuota kameran mallia muutettuna. (pitää saada pelkkä 60D ja metadatassa lukee Canon 60D)
- Tinke