![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Voikko ei lähde toimimaan
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
12 viestiä
• Sivu 1/1
-
Voikko ei lähde toimimaan
Viesti Kirjoittaja ferre185 »
Minä olen ennen asentanut Voikko ja tehnyt sen nyt uudestaan ja ohjeiden mukaan . Olen luonnut kansion kirjasto/ services mutta se ilmoittaa "Aliasta service ei voida avata, koska alkuperäistä kohdetta ei löydy". Olen tehnyt kaikki niin kuin tulee tehdä mutta silti tulee tällainen ilmoitus. Olen jopa laittanut tuon voikko suoraan hiirellä kirjasto/ja tehnyt sinne kansion servicen - mutta ei toimi . Olisin kiitollinen jos saisin apua. Ohjelma on mountain lion . ![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut ferre185, 21.3.2013 klo 14.35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Re: Voikko ei lähde toimimaan
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Toi viittaa siihen, että jotain tossa ei ole oikein.
Itselläni on tuo Voikko levyn juuren Kirjasto-kansiossa. Siellä on Services-kansio.
Kansioiden nimet pitää olla täsmälleen oikein. Ei esim. servicen vaan Services.
Itselläni on tuo Voikko levyn juuren Kirjasto-kansiossa. Siellä on Services-kansio.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
kiitos ohjeista mutta minulla on se kirjasto kansiossa ja siellä sisällä on services kansio ja sen sisällä voikko .MacFinn kirjoitti:Toi viittaa siihen, että jotain tossa ei ole oikein.

Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-
Viesti Kirjoittaja Juhani L »
Sä olet luonut oman käyttäjätunnuksen alle Kirjasto-kansion. Voikko Spell Service pitäisi olla käynnistyskovalevyn päätasolla olevassa Kirjasto-kansion alikansiossa Services. Sellainen kansio on jo olemassa. Silloin pelaa.
Viimeksi muokannut Juhani L, 22.3.2013 klo 11.08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja kermit »
Kyllä se toimii myös kotikansion kirjaston kautta. Nykyisissä käyttiksissä ~/Kirjasto (eli oikeammin Library) -kansio on kuitenkin oletuksena piilotettu ja nyt kysyjä teki senkin uuden (ja väärällä nimellä). Services-kansiota ei välttämättä ole kotikansion kirjastossa, joten se on tarvittaessa tehtävä itse.
-
kiitos kovasti mutta minä en ymmärrä - Minulla on toisessa koneessa voikko mutta jos etsin sitä spotlight niin en näe sitä missään jos etsin spotlight---- voikko ---- en löydä sitä mutta se toimii toisessa koneella normaalisti . En ymmärrä mistä johtuu. Macminiin en saa toimimaan sitä mutta toiseessa koneessa se toimii vaikka en läydä sitäJuhani L kirjoitti:Sä olet luonut oman käyttäjätunnuksen alle Kirjasto-kansion. Voikko Spell Service pitäisi olla käynnistyskovalevyn päätasolla olevassa Kirjasto-kansion alikansiossa Services. Sellainen kansio on jo olemassa. Silloin pelaa.

-
kiitos kovasti- en ymmärrä. Voikko toimii toisessa konessa mutta ei macminissä - Se missä se toimii en löydä sitä vaikka katsoin kirjasto kansion tai panin sanan voikko . en ymmärrä mistä on kysymys.kermit kirjoitti:Kyllä se toimii myös kotikansion kirjaston kautta. Nykyisissä käyttiksissä ~/Kirjasto (eli oikeammin Library) -kansio on kuitenkin oletuksena piilotettu ja nyt kysyjä teki senkin uuden (ja väärällä nimellä). Services-kansiota ei välttämättä ole kotikansion kirjastossa, joten se on tarvittaessa tehtävä itse.
-
Viesti Kirjoittaja kermit »
Spotlight ei näytä Kirjasto-kansion sisältöä. Valitse Finder ja klikkaa Go-valikkoa (en tiedä miten suomennettu) ja paina Optio-näppäin pohjaan jolloin Kirjasto tulee valittavaksi. Sieltä etsit tai teet itse Services-kansion. Kun Voikko on kyseisessä kansiossa pitää kirjautua ulos ja takaisin. http://i.imgur.com/ofYKy.png
-
siis se on go = siirry . Mutta missä vaiheessa painan optio näppäintä. Siis ensinkermit kirjoitti:Spotlight ei näytä Kirjasto-kansion sisältöä. Valitse Finder ja klikkaa Go-valikkoa (en tiedä miten suomennettu) ja paina Optio-näppäin pohjaan jolloin Kirjasto tulee valittavaksi. Sieltä etsit tai teet itse Services-kansion. Kun Voikko on kyseisessä kansiossa pitää kirjautua ulos ja takaisin. http://i.imgur.com/ofYKy.png
siirry----- optio alas ----- kirjasto tulee esiin ---- tehdään sinne serivices- Näinkö se menee . Kiitos vastauksesta:)
-
sain sen näin- siirry ------äskeiset kansiot------josta löytyy kirjasto ja services- siis näinkö.ferre185 kirjoitti:siis se on go = siirry . Mutta missä vaiheessa painan optio näppäintä. Siis ensinkermit kirjoitti:Spotlight ei näytä Kirjasto-kansion sisältöä. Valitse Finder ja klikkaa Go-valikkoa (en tiedä miten suomennettu) ja paina Optio-näppäin pohjaan jolloin Kirjasto tulee valittavaksi. Sieltä etsit tai teet itse Services-kansion. Kun Voikko on kyseisessä kansiossa pitää kirjautua ulos ja takaisin. http://i.imgur.com/ofYKy.png
siirry----- optio alas ----- kirjasto tulee esiin ---- tehdään sinne serivices- Näinkö se menee . Kiitos vastauksesta:)
-
MINULTA PUUTTUU TUO KIRJASTO KANSIO- SE TULEE ESIIN KUN PAINAN ALT- SHIFT . MISSÄ MÄTTÄÄ. MITEN SAAN POIS NE DOUMENTIT JOTKA OVAT TURHIA- VOIKKO ON DOKUMENTEIISA MUTTA HALUAN POISTAA SEN SIELTÄ---- JA ASENTAA UUDELLEEN. KIITOS AVUSTAferre185 kirjoitti:sain sen näin- siirry ------äskeiset kansiot------josta löytyy kirjasto ja services- siis näinkö.ferre185 kirjoitti:siis se on go = siirry . Mutta missä vaiheessa painan optio näppäintä. Siis ensinkermit kirjoitti:Spotlight ei näytä Kirjasto-kansion sisältöä. Valitse Finder ja klikkaa Go-valikkoa (en tiedä miten suomennettu) ja paina Optio-näppäin pohjaan jolloin Kirjasto tulee valittavaksi. Sieltä etsit tai teet itse Services-kansion. Kun Voikko on kyseisessä kansiossa pitää kirjautua ulos ja takaisin. http://i.imgur.com/ofYKy.png

-
Kiitos avusta - sain sen toimimaan. Kiitos kovastiferre185 kirjoitti:ferre185 kirjoitti:sain sen näin- siirry ------äskeiset kansiot------josta löytyy kirjasto ja services- siis näinkö.ferre185 kirjoitti:siis se on go = siirry . Mutta missä vaiheessa painan optio näppäintä. Siis ensinkermit kirjoitti:Spotlight ei näytä Kirjasto-kansion sisältöä. Valitse Finder ja klikkaa Go-valikkoa (en tiedä miten suomennettu) ja paina Optio-näppäin pohjaan jolloin Kirjasto tulee valittavaksi. Sieltä etsit tai teet itse Services-kansion. Kun Voikko on kyseisessä kansiossa pitää kirjautua ulos ja takaisin. http://i.imgur.com/ofYKy.png

12 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka