Semmoista ongelmaa aattelin täältä kysellä, kun tuo applen oma tuki on niin luotaan työtävä kuin mahdollista, että onko joku muu törmännyt semmoiseen ongelmaan että kun siirrät läjän tiedostoja ja samalla nimeät ne uudelleen juoksevalla numerolla (kuva 1, kuva 2, jne.) niin se menee vähän kintuilleen hyvin usein. Se tekee nyt melkein jokaiseen rimpsuun niin että alusta joku 50-100 kuvaa nimäminen käy varsin kivuttomasti, mutta sitten sen sijaan että nimeksi tulee kuva n tuleekin nimeksi kuva (n). Aikasemmin mun mielestä tuo toimi varsin passelisti, mutta nyt se on alkanut tekemään tuota. Kyllähän tuon kanssa nyt elämään pystyy mutta rupeaa korpeamaan tuo ylimääräinen liimailu. Onko immeiset samaan ongelmaan törmännyt.
Ja siis jos joku ihmettelee miksi haluan nimetä samalla ison läjän kuvia juoksevalla numerolla niin timelapse-sarjat on siitä eteenpäin aika mukava työstää eteenpäin. Kiitokset vastauksista jo etukäteen.
Aperturen raivostuttava "ominaisuus"
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
5 viestiä
• Sivu 1/1
-
-
Re: Aperturen raivostuttava "ominaisuus"
Viesti Kirjoittaja Spacelord »
Miten tämä liittyy Apertureen?nsamppa kirjoitti:Semmoista ongelmaa ....
Mahtaisiko Automatorilla saada moisen kuvarimpsun nimettyä uudestaan tarkoituksiisi sopivammin?
Viimeksi muokannut amanita, 5.4.2013 klo 9.46. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Syy: Edeltävän viestin lainausta lyhennetty
Syy: Edeltävän viestin lainausta lyhennetty
Mobira Cityman
-
Viesti Kirjoittaja nsamppa »
Siis liittyy siten että Aperturella niitä fileksiä siirtelen ja hallinnoin. Tottunut vaan siihen. Koklasin tuota Automatoria ja oli kyl tosi mysteerisen näköinen mun silmiin.
-
Viesti Kirjoittaja Spacelord »
Katsopas googlen kautta joku automator-skripti taikka ohjeistus, miten uudelleennimetään iso läjä filuja. Itse olen tuolla tehnyt noita varsin helposti ja sujuvasti. Vaatiihan se vähän "opiskelua", mutta eipä tuota mitenkään muutoinkaan minun käsittääkseni voi tehdä, ellei halua sitten jotai pitkää unix-syntaksia opetella tuolle toimenpiteelle. Automator on kuitenkin aika helppo sitten kun sitä oppii käyttämään.nsamppa kirjoitti:Siis liittyy siten että Aperturella niitä fileksiä siirtelen ja hallinnoin. Tottunut vaan siihen. Koklasin tuota Automatoria ja oli kyl tosi mysteerisen näköinen mun silmiin.
Mobira Cityman
-
Viesti Kirjoittaja Fixx »
Onhan noita renamer-softia.Spacelord kirjoitti:Katsopas googlen kautta joku automator-skripti taikka ohjeistus, miten uudelleennimetään iso läjä filuja. Itse olen tuolla tehnyt noita varsin helposti ja sujuvasti. Vaatiihan se vähän "opiskelua", mutta eipä tuota mitenkään muutoinkaan minun käsittääkseni voi tehdä, ellei halua sitten jotai pitkää unix-syntaksia opetella tuolle toimenpiteelle. Automator on kuitenkin aika helppo sitten kun sitä oppii käyttämään.nsamppa kirjoitti:Siis liittyy siten että Aperturella niitä fileksiä siirtelen ja hallinnoin. Tottunut vaan siihen. Koklasin tuota Automatoria ja oli kyl tosi mysteerisen näköinen mun silmiin.
Tuo alkuperäinen ongelma on joskus tullut vastaan, yleensä kyllä kun muistikortille yrittää tallentaa liikaa kuvia. Jossain vaiheessa alkaa tulla huonostinimettyjä tiedostoja. Oliskohan 999 kappaleen jälkeen kamera keksii ihan uuden nimikonvention.
5 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka