Otsikko kertoo oleellisen: etsinnän alla on paras moderni nettisivujen tekemiseen tarkoitettu ohjelma Macille. HTML onnistuu, mutta jonkinlainen "live preview" olisi mukava olla.
Voisin nostaa ketjua ja kysyä suosituksia html-editoreista. Katsoin tuota Softpressin vaihtoehtoa mutta se oli aika kallis... Onko muita vastaavia joilla olisi kätevä koodata käsin mutta joissa on esikatselu, ja jotka eivät tekisi hirveästi turhaa koodia jos käyttää mahdollista wysiwyg-ominaisuutta? Olen itse tähän asti käyttänyt Dreamweaveria, joka ei ole kaikilta osin käytettävyyden kukkanen, mutta jokin vastaava olisi hakusessa.
Vai onko tuo Softpress ns Paras ja Ainoa?
Käyttiksenä OSX 10.6.8 eli koneella alkaa olla jo ikää...
Viimeksi muokannut salmiakki, 8.4.2014 klo 21.40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kiitos vinkeistä! Ainakin osa noista näyttäisi olevan suht tyyriitä, tällä hetkellä en ole valmis sijoittamaan editoriin useita kymppejä...
Kaikki ovat mielenkiintoisen oloisia (wysiwyg ei ole omaan käyttöön pakollinen), ja vain kokeilemalla selviää mikä on omaan käyttöön paras.
Espressosta on hämäävästi download-linkki ostolinkin vieressä, mutta ei kai se täysversio ole? Ja ainakin oma käyttis (10.6.8) on trial-versiolle liian vanha.
Viimeksi muokannut salmiakki, 15.4.2014 klo 12.41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mulla on käytössä Sublime Text 3. Tuohon kun tuuppaa Emmet-lisäosan, niin html ja css suorastaan räjähtävät näytölle. Periaatteessa maksullinen, mutta trial-versio on rajoittamaton, kunhan jaksaa katsella silloin tällöin maksupyyntö-popuppia.
iAloittelija kirjoitti:SeaMonkey toimii muuten, paitsi ääkköset. Vai onko jollain joku vinkki siihen vaivaan?
Ääkköset eivät haittaa SeaMonkeyllä, kun pidät koodauksena aina UTF-8 koodauksen. Nykyään on aika turha käyttää muita koodauksia.
Lähdekooditilassa huomaat, jos UTF-8 on päällä, esim.
taqtaq kirjoitti:Mulla on käytössä Sublime Text 3. Tuohon kun tuuppaa Emmet-lisäosan, niin html ja css suorastaan räjähtävät näytölle. Periaatteessa maksullinen, mutta trial-versio on rajoittamaton, kunhan jaksaa katsella silloin tällöin maksupyyntö-popuppia.
taqtaq kirjoitti:Mulla on käytössä Sublime Text 3. Tuohon kun tuuppaa Emmet-lisäosan, niin html ja css suorastaan räjähtävät näytölle. Periaatteessa maksullinen, mutta trial-versio on rajoittamaton, kunhan jaksaa katsella silloin tällöin maksupyyntö-popuppia.
Täältä myös ääni Sublime Textille. Tähän vielä LiveReload, niin päivittyy muutokset selaimeenkin automaattisesti.