Mail-ohjelma vaihtaa itse sähköpostitilin?
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
4 viestiä
• Sivu 1/1
-
Mail-ohjelma vaihtaa itse sähköpostitilin?
Viesti Kirjoittaja juulikos »
Oon nyt muutaman päivän pähkäillyt tätä ongelmaa ja ei auta muu kun toivoa, jos täällä joku osaisi auttaa. Mulla mail ohjelmaan asetettuna mun kolme eri sähköpostitiliä (joista kaksi gmail.com päätteisiä). Kun lähetän sähköpostin haluamastani gmail-meilistä (asetan haluamani tilin vielä manuaalisesti mail ohjelman "lähettäjä" valikosta), niin kun tsekkaan toiselta koneelta (johon sähköpostin lähetän), niin lähettävänä sähköpostina näkyykin toinen gmail tilini. Ongelma haittaa, koska työmeilini eri kuin henkilökohtainen meilini... Havaitsin asian, kun kaikki duunimeilit alkoi yhtäkkiä tulla henk.koht.meiliin... Mailit toiminut ihan oikein aiemmin, joten uskoisin että olen sössinyt jotkut asetukset vahingossa... Onko kellään vastaavanlaisia kokemuksia? Kiitos jo etukäteen, jos joku osaisi auttaa!!!
Viimeksi muokannut jjpeltola, 10.9.2013 klo 0.23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Otsikon hienosäätöä
Syy: Otsikon hienosäätöä
-
Re: Mail ohjelma vaihtaa itse sähköpostitilin???
Viesti Kirjoittaja homenamsi »
Oletko ruksinut jokaisen tunnuksen (erilaisen) lähtevän postin palvelimen osalta 'Käytä vain tätä palvelinta'? Silloin pitäisi tulla ilmoitus jos Mail ei onnistu lähettämään valitulla palvelimella ja valintaikkuna vaihtoehtoisen palvelimen käytöstä. Muutoin Mail lähettää jollain muulla palvelimella automaattisesti asetuksiin merkityn palvelimen ollessa toimintakyvytön - vaikka virheellisten asetusten takia.
-
Re: Mail-ohjelma vaihtaa itse sähköpostitilin?
Viesti Kirjoittaja juulikos »
Kiitos vastauksesta. Testasin tuota vielä, mutta edelleen näkyy väärä gmail sähköposti meileissä. Todella outoa... Voikohan syy yksinkertaisesti olla se että saähöpostit ovat molemmat gmail.com päätteisiä ja jotenkin mail ohjelma on laittanut tän ei toivotun sähköpostini vaan nyt oletusmailiksi tms... Outoa vaan on se, että on ennen toiminut. Jos joku keksii muita keinoja, niin kaikki arvailutkin on tervetulleita. Mietin jopa, että poistaisin kokonaan tuon toisen sähköpostitilin, mutta nyt kuyn se on aikansa ollut vahingossa käytössä, niin siihenkin saattaa tulla työmeilejä, joten sitä en haluaisi tehdä. Eikös silloin muuten kaikki siihen tulleet meilitkin pyyhkiydy pois, vai saako ne jotenkin säilytettyä? Mietin vaan jos positaisin tuon temppuilevan tilin ja koittaisin asentaa sen sitten uudelleen...
-
Re: Mail-ohjelma vaihtaa itse sähköpostitilin?
Viesti Kirjoittaja atheos »
Gmailissa kaikki on Googlen palvelimella eli mitään ei häviä jos tilin poistaa Mailista ja lisää uudelleen. Katso toki myös ensin Mailin asetuksista välilehdeltä Uusi viesti ettei jotain tiliä ole pakotettu oletukseksi viestien lähettämiseen.
Mac mini • MBA 11" • iPhone 5s • iPad (3rd gen)
http://irc.fi/atheos • http://www.mikseri.net/user/atheos
http://irc.fi/atheos • http://www.mikseri.net/user/atheos
4 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka