a) miten tää voi olla näin hidas??? Vaikka mulla ei mitään Pro:ta olekkaan, tai siis onhan tää Macbook "Pro" (Core i5, tän vuoden malli) niin siiiiiilti. Yhden 1h videon exporttaaminen fileeseen menee 3h aikaa??? Ja miksi en saa mitään järkevää tiedostokokoa - kuten 700MB == 1,5h tms? Vaan 1h SD exportti vie about 3GB???
b) iMovie on kaatunut noin 10 kertaa / päivä. Joitakin juttuja olen kyllä tajunnut - älä esim koske mihinkään silloin kun olet importtaamassa vasta sisältöä --> kaatuu muuten. Eli jos oikeassa yläkulmassa on sininen pallo - näpit irti iMoviesta.
c) varmaankin yleinen iMovie ongelma, mutta jos originaalivideot on 100GB, niin miten VIT...Sissä 500GB kovo menee tukkoon alta aikayksikön, eli kun vasta about 50GB alkuperäismatskskusta on työstetty? Minkä takia iMovie tekee järkyttävän kokoisia QT filuja Events -hakemistoon? Ja 50GB jälkeen Library on 250GB??? WTF???
Kysymys minua paljon fiksuimmille siis (99,99% tän voorumin väestöstä): Miten saan tuon kovalevykulutuksen pysymään aisoissa? Mitä voin heittää rokeen pelkäämättä sitä että 3 päivän päästä kun haluan palata clippiin, omat muokkaukset ja originaalivideo on kadonnu kun pieru saharaan? Voinko nuo QT filut dellailla iloisesti hymyillen? Nyt oon joutunu shuflailee ties mitä tiedostoja ees sun taas ja kohta ei mikään projekti o enää kasassa