![Pirullinen [6]](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Uusi ohjelmistopäivitys 10,9
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
14 viestiä
• Sivu 1/1
-
Uusi ohjelmistopäivitys 10,9
Viesti Kirjoittaja Leila »
Kone vaati uutta ohjelmisto päivitystä 10,9 jotain.. Noo tein niin kuin kone pyysi! Vaan mitäs siitä seurasi?: KONE ei hyväksy Saunalahden mobiili mokkulaa! Soitettu Saunalahteen ja sit3 ihmisen kanssa keskustelun tuloksena neuvo soittaa "Omaguruun" josta kertoi asennusneuvoja että eipä ole uusi juttu! Näin on käynyt muillekkin! Kone ostettu syyskuussa, joten suhteellisen uusi kone! Neuvoi minua toisella koneella ottamaan netistä ohjelman joka olisi päivittänyt mokkulan,ja niin tein; laitoin sen tikkuun läppäriltä, vaan nyt kone ei tunnista edes tikkua, jolla ohjelma olisi! Nyt olisi sieltä omgurusta tullut 70 e (+ km korvaukset) hintaan korjaaja joka olisi myös päivittänyt tikun. Oli niin hintava paketti, että päätimme viedä itse koneen sinne mistä ostimme: Raision Giganttiin 50 km päähän jossa saavat katsoa koneen.. Eikä omagurun kaverin mukaan ole mitenkään uusi juttu että näin käy kun kone vaatii ohjelmisto päivityksiä! Eli mitä tästä opimme? Älä osta konetta joka on liian vaikea selkoinen ja liiallisen päivityksien varassa jonka ovat laatineet tollot jotka aiheuttavat vaan ongelmia kulutajille! Onko muilla vastaavia ongelmia??
Nyt tästä seuraa se että varmasti olen konetta vailla noin viiko ehkä kaks ja enkä saa tehtyä töitäni koneella ja bisnes kärsii.. ONKO muilla tälläisiä kokemuksia? Sanoi muuten tuolta omagurusta että en ole ensimmäinen jolle on käynyt näin!
![Pirullinen [6]](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Viimeksi muokannut amanita, 14.1.2014 klo 19.20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Otsikon hienosäätöä :=)
Syy: Otsikon hienosäätöä :=)
-
Re: Uusi ohjelmisto päivitys 10,9
Viesti Kirjoittaja Raikka »
Noh, jälkiviisaasti sanottuna...Leila kirjoitti:Kone vaati uutta ohjelmisto päivitystä 10,9 jotain.. Noo tein niin kuin kone pyysi! Vaan mitäs siitä seurasi?: KONE ei hyväksy Saunalahden mobiili mokkulaa! Soitettu Saunalahteen ja sit3 ihmisen kanssa keskustelun tuloksena neuvo soittaa "Omaguruun" josta kertoi asennusneuvoja että eipä ole uusi juttu! Näin on käynyt muillekkin! Kone ostettu syyskuussa, joten suhteellisen uusi kone! Neuvoi minua toisella koneella ottamaan netistä ohjelman joka olisi päivittänyt mokkulan,ja niin tein; laitoin sen tikkuun läppäriltä, vaan nyt kone ei tunnista edes tikkua, jolla ohjelma olisi! Nyt olisi sieltä omgurusta tullut 70 e (+ km korvaukset) hintaan korjaaja joka olisi myös päivittänyt tikun. Oli niin hintava paketti, että päätimme viedä itse koneen sinne mistä ostimme: Raision Giganttiin 50 km päähän jossa saavat katsoa koneen.. Eikä omagurun kaverin mukaan ole mitenkään uusi juttu että näin käy kun kone vaatii ohjelmisto päivityksiä! Eli mitä tästä opimme? Älä osta konetta joka on liian vaikea selkoinen ja liiallisen päivityksien varassa jonka ovat laatineet tollot jotka aiheuttavat vaan ongelmia kulutajille! Onko muilla vastaavia ongelmia??Nyt tästä seuraa se että varmasti olen konetta vailla noin viiko ehkä kaks ja enkä saa tehtyä töitäni koneella ja bisnes kärsii.. ONKO muilla tälläisiä kokemuksia? Sanoi muuten tuolta omagurusta että en ole ensimmäinen jolle on käynyt näin!
Tarkista aina ENNEN järjestelmän päivitystä, edes ilmaista, että lisälaitteellesi löytyy ko. järjestelmäversiota tukevat ajurit.
Koskee etenkin mokkuloita, joita nykyihmisen ei pitäisi enää ollenkaan ostella tai ottaa vastaan.
Ei noi mokkulat niin hienosti toimi tuolla Win-8.1 -maailmassakaan, kun uusista järkkäpäivityksistä puhutaan...
Jos on pakko toimia vain ja ainoastaan mobiilin datan varassa niin ehdottomasti kannattaa hankkia sellainen 3G- tai 4G-modeemilaite, joka luo oman langattoman verkon, johon sitten kytkeydytään läppärillä, tabletilla, puhelimella ja/tai pöytäköneella ja näin ollaan samalla sisäverkon suojissa ulkomaailmaa ajatellen.
Tämä on myös tapa, jolla voit suojautua erilaisia järjestelmä- tms. päivityksien aiheuttamia ajuriongelmia vastaan mobiilin internetin kohdalla.
Kokemuksia - ei, itselläni ei tuollaisia kokemuksia ole, koska olen aina toiminut, kuten yllä olen kirjoittanut.
Toivottavasti saatte koneesi kuitenkin yhdessä päivässä takaisin käyttöön...
Huom! Vain oma vaatimaton arveluni - ei välttämättä tietoa!
R.
R.
-
Viesti Kirjoittaja Ötsi Vik »
Minun mielipiteeni on, että käyttis kannattaa päivittää vasta sitten, kun kaikkiin käytössä oleviin ohjelmiin ja lisälaitteisiin on tullut siihen tuki. Koskaan ei käyttistä ole pakko päivittää. Itse menen vielä 10.6.8.-versiolla, enkä koe mitään tarvetta päivittää vielä uudempaan.
Edit: Raikka ehtikin jo.
Edit: Raikka ehtikin jo.
Viimeksi muokannut Ötsi Vik, 14.1.2014 klo 19.18. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Sanotaan ettei tyhmyydellä ole rajoja. On sillä: Kanada ja Meksiko.
-
Viesti Kirjoittaja arisel »
Sama ajatus oli mullakin, mutta nyt tarvitaan avokkaan opiskelujen vuoksi ohjelmaa, joka ei pyöri LumiLeossa...Ötsi Vik kirjoitti:Itse menen vielä 10.6.8.-versiolla, enkä koe mitään tarvetta päivittää vielä uudempaan.
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
Leijonaa en varmasti ota, mutta kannattaisikohan ottaa ennemmin 10.8 kuin 10.9...
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Muutama päivä aikaa ratkaista tämä dilemma.
En finnjävel
-
Viesti Kirjoittaja jkoodari »
Mikä laite? Mitä lisälaitteita ja App Storen ulkopuolisia sovelluksia käytät?arisel kirjoitti:kannattaisikohan ottaa ennemmin 10.8 kuin 10.9...
-
Re: Uusi ohjelmistopäivitys 10,9
Miten toinen kone on yhdistetty verkkoon?Leila kirjoitti:Neuvoi minua toisella koneella ottamaan netistä ohjelman joka olisi päivittänyt mokkulan,ja niin tein
- -
olen konetta vailla noin viiko ehkä kaks
-
Viesti Kirjoittaja arisel »
iMac 27" 3,06GHz C2D, 16GB 1067 MHz DDR3jkoodari kirjoitti:Mikä laite? Mitä lisälaitteita ja App Storen ulkopuolisia sovelluksia käytät?arisel kirjoitti:kannattaisikohan ottaa ennemmin 10.8 kuin 10.9...
• Microsoft Office Home/Student Family 2011
• nyt pitäisi avokkaalle ladata tilasto-ohjelma SPSS Statistics, joka vaatii vähintään Mac OS X 10.7 - jota en ainakaan asenna...
http://www-01.ibm.com/software/analytic ... ments.html
En finnjävel
-
No nyt olen tänään vienyt koneen giganttiin sielä neuvottiin menemään Elisaan josta mokkulakin oli, joka sitten vaihdettiin uuteen reittimeen, joka nyt sitten toimii ihan loistavasti! Mutta selityksiä löytyi niin Gigantista kuin Elisaltakin! Lopputulemana oli seuraavaa: Nämä ohjelmistoja luovat nörtit tekevät niin isoja ohjelmisto päivityksiä ettei nämä ihmisten laitteihin liittyvät ns.härpäkkeet enää kestä niin isoja tiedostoja. No näin on käynyt nyt mm. Turun Taxi datalle viime viikonloppuna, kun koko järjestelmä kaatui liian ison päivityksen ja firman omistaja vaihdon vuoksi myös turunsanomien mukaan, uudella firman työntekijöillä ei ollut tietoa vanhan ohjelmiston teknisestä sisällöstä joten pieleen meni ja koko taxi kutsu systeemi kaatui. No mitäs minä ihmettelemään tämmöstä pikku omaa juttua, joka ei nytkään siis ollut minusta kiinni, vaan mokkulat ym härpäkkeet jotka liittyy koneeseen, eivät kulje mukana kehityksen vauhdissa! NOO kone toimii taas...Kiitos jokaisell tuesta täällä! 

-
Laittaisin Mavericksin (10.9), jossa em. ohjelmistojen väitetään toimivan. Toki on hyvä olla varmistukset kunnossa ja paluutie vanhaan, siltä varalta että yllätyksiä tulee.arisel kirjoitti: iMac 27" 3,06GHz C2D, 16GB 1067 MHz DDR3jkoodari kirjoitti:Mikä laite? Mitä lisälaitteita ja App Storen ulkopuolisia sovelluksia käytät?arisel kirjoitti:kannattaisikohan ottaa ennemmin 10.8 kuin 10.9...
• Microsoft Office Home/Student Family 2011
• nyt pitäisi avokkaalle ladata tilasto-ohjelma SPSS Statistics, joka vaatii vähintään Mac OS X 10.7 - jota en ainakaan asenna...
http://www-01.ibm.com/software/analytic ... ments.html
-
Lisälaitteen myyjä ja valmistaja tietävät toimiiko vai ei edelllyttäen että tietokone on kunnossa.Leila kirjoitti:neuvottiin menemään Elisaan josta mokkulakin oli
-
Viesti Kirjoittaja kaulahuivi »
Tarinan opetuksen pitäisi olla: Älä käytä mokkulaa Macissa. Olen kaikkialla tätä toitottanut. Niiden ajurit ovat Macissa huonoja eivätkä päivity riittävän nopeasti. Poikkeuksena WLAN-mokkulat, jotka eivät ajureita tarvitse.
-
No nyt ainakin kone pelittää, kun on uusi tämä reitin, ja nyt tämän uuden päivityksen myötä alkoi toimia pari muutakin ohjelmaa tässä.. Et ihan ok nyt, ei siis enää mokkulaa tässä koneessa. Ja kun olen suhteellisen uusi Applen käyttäjä, en myöskään hallitse ohjelmia, ja kurssit taas tämän keväänkin osalta saavuttamattomissa! Ensinnäkin ne on Helsingissä tai Tampereella, en ymmärrä miksi ei saada nyt järjestymään Turkuun myös, sillä onhan täälläkin tiloja siihen. Ja miksi se täytyy juuri Turussa olla, onhan näitä paikkakuntia tässä ympäristössä, Kaarinat ja Paimiot, Liedot. Ja tiloja kyllä löytyy.. Olen kokonaisuuteen tyytyväinen tämän koneen suhteen.. Mutta esim. Ostin myös tähän koneeseen ulkopuolisen CD aseman, niin ei taho lähtee pyörittämään vanhempia levyjä, jotta siiräisin niistä kuvia käsiteltäväksi tälle koneelle. Että kyllä tässä viel on opeteltavaa..
-
- Porttikiellossa
Viesti Kirjoittaja adele »
Opettajiltakaan ei voi vaatia mahdottomia, siksi Turku on jäänyt välistä.Leila kirjoitti:kurssit taas tämän keväänkin osalta saavuttamattomissa! Ensinnäkin ne on Helsingissä tai Tampereella, en ymmärrä miksi ei saada nyt järjestymään Turkuun myös
Ymmärtääkseni ns. superopettaja on haussa. Joku turkulainen, mode tai vastaava, voisi kertoa missä mennään asian suhteen? Onko yleensä mahdollista saada niin hyvää opettajaa, että kursseja kannattaisi järjestää Turkkusessa?
Jo vuodesta 2004 - "foorumin käyttäjille pahaa mieltä ja ylimääräistä harmia foorumin henkilökunnallekin"
-
Viesti Kirjoittaja Bia »
Koulutuksen saaminen Turkuun on koko ajan työn alla, eli etsitään tilaa ja opettajaa, jotka voidaan kustantaa kursseista saatavilla tuloilla. Kurssimaksu on 60 e oppilas ja kursseille otetaan 10 henkeä, eli budjettiraami on 600 e per kurssi. Apple sertifikoitu, tai muuten pätevä ope Turusta on haussa, mutta hankala löytää tällä budjetilla. Kaupallisten yritysten vastaavat kurssit pyörivät meidän hintoihin nähden aika sfääreissä esim. Mac-peruskurssista joka maksaa meillä 60 e, saa pulittaa kursseja päätoimisesti järjestävissä yrityksissä 660 e per oppilas/kurssi, joissain paikoissa vielä tuplat enemmän. Tähän nähden ei ole ihme, että intoa kovin halvalla ei ole opettaa. Työ ei ole vaan luokkaan astumista ja puhumista, vaan kurssit pitää valmistella, mikä lisää työtunteja.Leila kirjoitti:No nyt ainakin kone pelittää, kun on uusi tämä reitin, ja nyt tämän uuden päivityksen myötä alkoi toimia pari muutakin ohjelmaa tässä.. Et ihan ok nyt, ei siis enää mokkulaa tässä koneessa. Ja kun olen suhteellisen uusi Applen käyttäjä, en myöskään hallitse ohjelmia, ja kurssit taas tämän keväänkin osalta saavuttamattomissa! Ensinnäkin ne on Helsingissä tai Tampereella, en ymmärrä miksi ei saada nyt järjestymään Turkuun myös, sillä onhan täälläkin tiloja siihen. Ja miksi se täytyy juuri Turussa olla, onhan näitä paikkakuntia tässä ympäristössä, Kaarinat ja Paimiot, Liedot. Ja tiloja kyllä löytyy.. Olen kokonaisuuteen tyytyväinen tämän koneen suhteen.. Mutta esim. Ostin myös tähän koneeseen ulkopuolisen CD aseman, niin ei taho lähtee pyörittämään vanhempia levyjä, jotta siiräisin niistä kuvia käsiteltäväksi tälle koneelle. Että kyllä tässä viel on opeteltavaa..
Helsingissä ja Tampereella olemme saaneet laajempien yhteistyösopimusten kautta järjestettyä pätevät opet ja tilat näin alhaisilla kustannuksilla. Diileihin sisältyy siis muutakin yhteistoimintaa, jolla voimme kompensoida hintaa, niin että kurssitoiminta ei rasita yhdistyksen muuta taloutta ja omakustannehintaperiaate säilyy.
Suuri ongelma kurssien järjestämisissä muualla kuin Helsingissä on ollut myös riittämätön kurssilaisten määrä (tarvitaan se 10 osallistujaa). Oulussa on kurssitettu jo monta vuotta, mutta kursseja ei olla saatu täyteen ja niitä on täytynyt peruuttaa todella paljon. Viime syksy oli murheellisin, silloin ei toteutunut kuin yksi kurssi. Koitimme paikallista mainontaa normitiedotuksen lisäksi, mutta se ei tehonnut. Tänä keväänä on Oulun kurssit katkolla, mutta myös työn alla koko ajan on etsiä yhteistyökumppania, jonka kanssa kurssitoiminta voidaan jälleen startata.
Tähän vähäiseen osallistujamäärän ongelmaan on haettu ratkaisua uusien yhteistyökumppaneiden kautta. Olemme tehneet yhteistyösopimuksen MaMa ry:n http://www.mamary.fi kanssa, että heidän jäsenensä saavat osallistua meidän kursseille ja vastaavasti Apple-käyttäjät ry:n jäsenet saavat oikeuden käydä MaMa:n kursseilla. Näin toivomme saavamme kursseille enemmän osallistujia muissakin kaupungeissa kuin Helsingissä ja kurssit toteutettua. Yhteistyö takaa myös laajemman tiedotuksen kursseista.
Heti kun Turussa järjestyy asiat kuten edellä olen selittänyt, alkaa kurssit pyöriä ja ilmoitan kursseista täällä ja appleusers.fi-sivuilla.
Pia
14 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka