Mitä kannattaisi tehdä, tarvitsen docceja avaavan ohjelman käyttöön minulle tulevan matskun avaamiseen. Itse en aktiivisesti ko. ohjelmia käytä mutta exelit sun muut on auki saatava.
Toimiva Office / OSX 10.9
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
13 viestiä
• Sivu 1/1
-
shimac
Toimiva Office / OSX 10.9
Viesti Kirjoittaja shimac »
Moro. No niin nyt on uusi kone ja järjestelmä. Kiva juttu on vaan se ettei vanha Word pelitä eikä näytä Open Officekaan asentuvan, huutaa ettei tue PowerPC:tä vaikka sellaista ei ole mailla halmeilla
Mitä kannattaisi tehdä, tarvitsen docceja avaavan ohjelman käyttöön minulle tulevan matskun avaamiseen. Itse en aktiivisesti ko. ohjelmia käytä mutta exelit sun muut on auki saatava.
-
egoste
- Ylläpitäjä
Re: Toimiva Office / OSX 10.9
Viesti Kirjoittaja egoste »
App Storesta vaikka Pages tai netistä https://www.libreoffice.org
-
Juhani L
Viesti Kirjoittaja Juhani L »
Nouki LibreOffice, mitäpä sitä hitaasti päivittyvää OpenOfficea laittamaan. Jos on uusi kone, mahtaako sen mukana tullut Pagesia?
Edit: Egoste kirjoitti juuri samalla hyvin viisaasti.
Edit: Egoste kirjoitti juuri samalla hyvin viisaasti.
-
pallo
Viesti Kirjoittaja pallo »
Mikä on vanha Word? Office-paketti 2008 (word versio 12.3.6) toimii ainakin moitteetta.
Ja varsinainen kysymys onkin, mitä tarkalleen tarkoittaa ettei toimi?
Ja varsinainen kysymys onkin, mitä tarkalleen tarkoittaa ettei toimi?
Viimeksi muokannut pallo, 28.2.2014 klo 12.57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
MacFinn
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Jos se kone on oikeasti uusi, siihen saa MacAppStoresta ilmaiseksi Pages/Numbers/Keynote setin. Itse en näiden takia ole vuosiin kaivannut Officea. Enkä kaipaa.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
ikl
Viesti Kirjoittaja ikl »
Oliko tuo tarjous myös Maceille vai ainoastaan ios-laitteille?MacFinn kirjoitti:Jos se kone on oikeasti uusi, siihen saa MacAppStoresta ilmaiseksi Pages/Numbers/Keynote setin. Itse en näiden takia ole vuosiin kaivannut Officea. Enkä kaipaa.
-
jkoodari
Viesti Kirjoittaja jkoodari »
On ilmainen uusille mäkeille.ikl kirjoitti:Oliko tuo tarjous myös Maceille vai ainoastaan ios-laitteille?MacFinn kirjoitti:Jos se kone on oikeasti uusi, siihen saa MacAppStoresta ilmaiseksi Pages/Numbers/Keynote setin. Itse en näiden takia ole vuosiin kaivannut Officea. Enkä kaipaa.
-
homenamsi
Viesti Kirjoittaja homenamsi »
Siitä alkaa olla 10 vuotta kun Microsoft enemmän tai vähemmän pakotettiin siirtymään julkaistuihin dokumenttistandardeihin, ns. OpenXML-muotoihin. MS ei suostunut julkaisemaan aiempien formaattiensa määrityksiä, joten muiden tekemien ohjelmien tuki noille formaateille oli epävarmalla pohjalla.shimac kirjoitti:Moro. No niin nyt on uusi kone ja järjestelmä. Kiva juttu on vaan se ettei vanha Word pelitä eikä näytä Open Officekaan asentuvan, huutaa ettei tue PowerPC:tä vaikka sellaista ei ole mailla halmeilla![]()
XML-muodot tuntee tiedoston loppupäätteestä, docx, xlsx, pptx. Vaadi siis Office-dokumentit tässä muodossa.
Pages/Numbers/Keynote ovat hyviä, jos alat käyttää iPadejä ja iPhoneja samojen dokumenttien selailuun tai pienimuotoiseen muokkaukseen.
LibreOfficen kyvystä avata eri-ikäisiä MS Officen suljettuja formaatteja, en tiedä.
-
shimac
Viesti Kirjoittaja shimac »
Hello ja kiitos taas kerran vinkeistä. Koneessa on nyt LibreOffice ja jos koneeseen ilmaiseksi saa nuo softat, jotka McFinn mainitsi, ilman muuta ne. Vaikka nyt vähän maksaisivat. Mutta LibreOffice näyttää hyvin palvelevan ainakin minun tarpeitani tähän ensi hätään. Taidan olla aika pihalla kun en ollut hänestä kuullutkaan. Tarttee skarpata.
-
protagonist
Viesti Kirjoittaja protagonist »
Itse käytän duunissa NeoOfficea kun "oikea" office lagaa ja bugaa koko ajan.
http://www.neooffice.org/neojava/en/index.php
Kotona käytän Google Driveä, sekin osaa avata wordit ja excellit.
http://www.neooffice.org/neojava/en/index.php
Kotona käytän Google Driveä, sekin osaa avata wordit ja excellit.
Elämän betatestaaja, graafinen suunnittelija ja markkinointimies.
-
nalle76
Viesti Kirjoittaja nalle76 »
Jos uusi kone ja sitä kautta ilmaiseksi Applen omat ohjelmat ilmaiseksi niin tottakai ne jos käyttötarve on .doc(x) .xls(x) avaaminen. Muuten löytyy Neo-, Libresse- (tai mikä lie) ym. Openofficet jotka käyvät myös.
Office for mac todellisuudessa ihan hyvä, mutta jos "oikeasti tarvii" niin sitten vaikka bootcampin kautta win office, ja ääritapauksissa win pc ja win office yhdistelmä
Office for mac todellisuudessa ihan hyvä, mutta jos "oikeasti tarvii" niin sitten vaikka bootcampin kautta win office, ja ääritapauksissa win pc ja win office yhdistelmä
-give me death punk, baby-
-
atheos
Viesti Kirjoittaja atheos »
Paras yhteensopivuus: Microsoft Office for Mac 2011
Helpoin ja näppärin: iWork (Pages, Keynote, Numbers)
Halvin: LibreOffice
Sitten on myös NeoOffce joka on Libren Mac-natiivimpi variantti mutta se on käsittääkseni aina vähän jäljessä versioinnissa eli Libre saattaa osata enemmän temppuja.
MS Office on arvokas mutta toisaalta ei ole Excelin voittanutta mitä taulukkolaskentaan tulee. Numbers on aika lelu siihen verrattuna mutta kyllä silläkin paljon asioita tekee, etenkin jos ei tarvitse mitään eksoottisempia kaavoja. Sitten nuo open source -palikat eivät taas kauheasti loista käyttömukavuudessa tai esillepanossa mutta hoitavat kyllä homman.
Helpoin ja näppärin: iWork (Pages, Keynote, Numbers)
Halvin: LibreOffice
Sitten on myös NeoOffce joka on Libren Mac-natiivimpi variantti mutta se on käsittääkseni aina vähän jäljessä versioinnissa eli Libre saattaa osata enemmän temppuja.
MS Office on arvokas mutta toisaalta ei ole Excelin voittanutta mitä taulukkolaskentaan tulee. Numbers on aika lelu siihen verrattuna mutta kyllä silläkin paljon asioita tekee, etenkin jos ei tarvitse mitään eksoottisempia kaavoja. Sitten nuo open source -palikat eivät taas kauheasti loista käyttömukavuudessa tai esillepanossa mutta hoitavat kyllä homman.
Mac mini • MBA 11" • iPhone 5s • iPad (3rd gen)
http://irc.fi/atheos • http://www.mikseri.net/user/atheos
http://irc.fi/atheos • http://www.mikseri.net/user/atheos
-
homenamsi
Viesti Kirjoittaja homenamsi »
Aika halvalla pääsee, jos työnantaja on mukana HUP:ssa. Jos on, edut koskevat yhtäläisesti myös Mac-tuotteita, ei vain Windows-tuotteita. Tarkistus siis firman IT-vastuullisilta.
http://www.microsoft.com/finland/office ... efault.htm
http://www.microsoft.com/finland/office ... efault.htm
Viimeksi muokannut homenamsi, 1.3.2014 klo 11.55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
13 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka