Mail vaihtaa itse saapuvan postin palvelinta
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
11 viestiä
• Sivu 1/1
-
Mail vaihtaa itse saapuvan postin palvelinta
Viesti Kirjoittaja JMS »
Meillä vaihtui web-hotellin palveluntarjoaja ja nyt Mail on alkanut temppuilemaan. Tilin tyyppi minulla on POP, eli viestien pitäisi olla koneella. Vaihdon jälkeen (yli viikko sitten) tänä aamuna oli Mail itsekseen - kone sammutettuna viikonlopun - vaihtanut saapuvan postin palvelimen aikaisemman palveluntarjoajan palvelimeksi ja vaihdettuani sen takaisin oikeaksi oli kaikki aikaisemmat postit hävinneet koneelta. Miten se on mahdollista jos tilin tyyppi on POP ja miten ihmeessä kone itsekseen vaihtaa palvelinta?
-
- Ylläpitäjä
Re: Mail vaihtaa itse saapuvan postin palvelinta
Viesti Kirjoittaja egoste »
Ei se kone mitään itsekseen tee...
Jos olet tehnyt uuden tilin, niin ei ne vanhat siinä näy vaikka olisi ns. "sama osoite".
Jos et ole tallentanut tuota, niin toki sammutuksen jälkeen on vanha "tallella", mutta postit em. muutoksen jälkeen toisessa kansiossa.
Oletko katsonut "Mail" hakemistoa oman ~kirjastosi alla? Siellä pitäisi olla nuo kaikki kuitenkin tallella. Ja vaihda ihmeessä postisi IMAP muotoon.
Jos olet tehnyt uuden tilin, niin ei ne vanhat siinä näy vaikka olisi ns. "sama osoite".
Jos et ole tallentanut tuota, niin toki sammutuksen jälkeen on vanha "tallella", mutta postit em. muutoksen jälkeen toisessa kansiossa.
Oletko katsonut "Mail" hakemistoa oman ~kirjastosi alla? Siellä pitäisi olla nuo kaikki kuitenkin tallella. Ja vaihda ihmeessä postisi IMAP muotoon.
-
Viesti Kirjoittaja JMS »
En tehnyt uutta tiliä, vaan vaihdon vain saapuvan postin palvelimen koska kaikki muut asiat pysyivät samoina. Posti siis toimi viikon ok, mutta tänä aamuna oli kaikki vanhat viestit koneelta hävinneet ja saapuvan postin palvelin vaihtunut. Ja toki olin tallentanut tilin muutokset, siitä ei taida päästä eteenpäinkään ennekuin tallennus on tehty. En löytänyt tuollaista Mail-hakemistoa. Muutama sähköposti löytyy kyllä haulla, mutta ne johtavat suoraan ohjelmaan. POP sen takia, koska haluan että postit säilyy koneella aika pitkäänkin, vai olenko ymmärtänyt väärin. Minulla on myös iPad ja iPhone jossa on sama sähköpostitili ja niistä ei viestejä ole hävinnyt. Kiitos etukäteen jo avusta ja kärsivällisyydestä.
-
- Ylläpitäjä
Jos näkyvät iOS laitteissa ok, niin tili on luultavasti IMAP kuitenkin - toki voi olla POP asetus, että säästää viestit myös palvelimella.
Oletko kokeillut tehdä tiliä koneeseen uudestaan ja IMAP muodossa? Siinä ei katoa mitään, koska tuo IMAP ns. näyttää vain palvelimella olevat tiedot.
IMAP kansioista voit sitten kopioida tai siirtää viestit koneeseesi tmv. Muista, että siirron jälkeen ei muut laitteet enää viestejä näe palvelimella (tämä on kuin POP ilman säilytä valintaa)
Oletko kokeillut tehdä tiliä koneeseen uudestaan ja IMAP muodossa? Siinä ei katoa mitään, koska tuo IMAP ns. näyttää vain palvelimella olevat tiedot.
IMAP kansioista voit sitten kopioida tai siirtää viestit koneeseesi tmv. Muista, että siirron jälkeen ei muut laitteet enää viestejä näe palvelimella (tämä on kuin POP ilman säilytä valintaa)
Viimeksi muokannut egoste, 7.4.2014 klo 12.14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja JMS »
Kyllä tilit ovat kaikki POP, olen tarkistanut moneen kertaan. Siksi en ymmärräkään miten ne voi Mail:sta hävitä. Sinälläänhän nyt olisi sama vaihtaakin IMAP:iin tai tehdä uusi POP tili, koska kaikki on kuitenkin kadonnut. Missä se kansio koneella voisi olla, missä ne viestit voisivat vielä olla?
-
- Ylläpitäjä
~Library/Mail on kansioiden sijainti koneella. Kokeilitko tehdä IMAP tiliä?JMS kirjoitti:Kyllä tilit ovat kaikki POP, olen tarkistanut moneen kertaan. Siksi en ymmärräkään miten ne voi Mail:sta hävitä. Sinälläänhän nyt olisi sama vaihtaakin IMAP:iin tai tehdä uusi POP tili, koska kaikki on kuitenkin kadonnut. Missä se kansio koneella voisi olla, missä ne viestit voisivat vielä olla?
-
Viesti Kirjoittaja JMS »
En vaan löydä tuon nimistä kansiota vaikka tein hakujakin. Tein nyt IMAP tilin ja sinne tuli juuri viikon viestit, eli varmaan palvelimella olevat. Mutta edelleen on kaiteissa kaikki muut viestit.
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Se on oman käyttäjätunnuksesi Kirjasto, jossa tämä kansio on. Se on piilotettu normaalisti. En tiedä miksi.
Avaa Finderissa Siirry valikko ja paina alt eli optio-näppäintä, Kirjasto ilmestyy näkyviin. Se kannattaa vetää saman tien Finderin sivupalkkiin.
Avaa Finderissa Siirry valikko ja paina alt eli optio-näppäintä, Kirjasto ilmestyy näkyviin. Se kannattaa vetää saman tien Finderin sivupalkkiin.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Viesti Kirjoittaja JMS »
No tuon olinkin unohtanut, kiitos. Saanko posteja jotenkin Mail:iin näkyviin, vetämällä ei onnistunut.
-
- Ylläpitäjä
Import Mailboxes / Tuo...
Viimeksi muokannut egoste, 7.4.2014 klo 16.03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja JMS »
Niinpä tietysti, kiitos....
11 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka