Moi! Laiton toiselle alueelle tyhmiin kysymyksiin, mutta ei tullut vastausta. Koitetaan näin, pahoittelen uutta topiccia, kun pakko saada apua. :/
Eli:
Ongelma on se, että lukitsin mun iCloud tilin. Minun Apple ID ja iCloud tilissä on erisähköposti osoitteet. Apple ID toimii gmaililla, ja niin se on aina ollut. iCloudissa on taas ollut icloud.com -sähköposti.
Syötin siis salasanan liian monesti väärin, kun menen tuonne icloud.com sivulle ja koitan kirjautua.
Olen koittanut monesti nollata salasanan. Kun siitä sivulta menee, että, ''nollaa salasana. '' Se kysyy nimenomaan Apple ID:tä, ei icloudia...
Kun laitan gmailin (Apple ID), niin tulee nollausohjeet gmailiin ja apple ID:hen, ei icloud.com sähköpostiin.
Laitan kumman spostin tahansa, se nollaa apple ID:n.... Testasin siis huvinvuoksi tuotakin, että laitan sen icloud sähköpostin, mutta se vaan haluaa nollata sen Apple ID salasanan.
Kun aloitan nollaamaan: se kysyy synt. päivää. Ja sitten pitää valita, että todennetaanko salasanalla vai turvakysymyksillä.
Maili ja iCloud on tärkeä. Se on nyt kännyssä auki, ja on alkanut herjaamaan ja kysyy salasanaa. Siis sähköposti. Eli maili nyt kännyssä jotenkin toimii, kunhan en vaan kirjaudu vahingossa ulos...
Mihinkään mun sähköpostiin ei siis ole tullut tietoa ja nollaamisohjeita tähän icloud salasanan nollaamiseen, vaan Apple ID:n. En tiedä, mitä mä tekisin.
Kännykässä paripäivää ollut toi meili auki, joka on äärimmäisen tärkeä töiden kannalta.
Eli. En tartte Apple ID salasanaa, vaan icloudin. Että pääsen kirjautuu iCloudiin. Ehdin jo pari kertaa palvelunumeroon soittaa, mutta se menee siihen Apple ID nollaamiseen.
APUA!
Voiko tän jotenkin hoitaa kännyn kautta. Mä en jaksa enää soittaa, kun nekin sieltä siis neuvoi ohjeet Apple ID:n nollaamiseksi. Siis ei päivänkakkara, miten vaikeaa voi olla...
Olisin kuitenkin kiitollinen, jos joku auttaisi.
iCloud sähköposti lukittu - osaan nollata vain Apple ID:n...
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
8 viestiä
• Sivu 1/1
-
iCloud sähköposti lukittu - osaan nollata vain Apple ID:n...
Viesti Kirjoittaja diamonds »
-
Re: iCloud sähköposti lukittu - osaan nollata vain Apple ID:
Viesti Kirjoittaja kermit »
En jaksa hahmottaa kokonaisuutta, mutta ota ainakin huomioon, että myös iCloudin tunnusta kutsutaan Apple ID:ksi siinä kuin sitä storen tunnustakin. En tiedä onko apua https://support.apple.com/fi-fi/HT204106
Normaalissa tilanteessa tunnuksia voi hallita https://appleid.apple.com/fi/ ja tuonne pitää siis kirjautua sillä Apple ID:llä ja salasanalla jota halutaan hallita.
Normaalissa tilanteessa tunnuksia voi hallita https://appleid.apple.com/fi/ ja tuonne pitää siis kirjautua sillä Apple ID:llä ja salasanalla jota halutaan hallita.
-
Viesti Kirjoittaja thoug »
Itse ainakin kirjaudun gmail osoitteella (AppleIDllä) tuonne icloudiin ja siellä on tuo icloudin sähköpostit. Salasana on tietysti eri kuin kirjauduttaessa gmailiin. Itse icloudin salasanaa en nyt äkkiseltään keksi missään käyttäneeni tai asettaneenikaan.
Apple iMac 5K 3.3/24/512 (15) # iPhone 12 mini # +
Nikon D500, Nikkoreita +
Nikon D500, Nikkoreita +
-
Viesti Kirjoittaja kermit »
Normaalisti on yksi ja sama tunnari, mutta ne voi olla myös erilliset.
-
Moi. Minä testasin, että kirjautuisin tuonne icloudiin sillä Apple ID:llä, eli gmaililla. Ei onnaa...
Muuten varmaan jo tekisin uuden tilin tai jtn, mutta pitäs saada suljettua iPhonen ''etsi iPhone'' toiminto. Siis '''''kele että voi olla hankalaa. Koitan vielä uudelleen.
Muuten varmaan jo tekisin uuden tilin tai jtn, mutta pitäs saada suljettua iPhonen ''etsi iPhone'' toiminto. Siis '''''kele että voi olla hankalaa. Koitan vielä uudelleen.
-
Moi
Tuo Apple ID:n hallinnan olen jo käynyt läpi monesti. En siis ole siitä päässyt sen pidemmälle, kun että Apple ID:n pystyy nollaamaan.
Ei iCloud -tilin sähköpostiosoitetta, .icloud.com ...
Eli minulla on siis erilliset tunnarit, gmailia käytän aina kun esim ostan jotain app storesta.
Ongelma on nyt siis se, että tänne en pääse kirjautumaan: https://www.icloud.com, koska se haluaa nollata Apple ID:n (Joka on minulla gmail -osoite) ja minä olen aina koneen kautta kirjautunut .icloud.com sähköpostilla, jonka salasanaa olen yrittänyt nollata.
Ei voi ees todellista olla. Sähköposti on tärkeä, ja se nyt toimii puhelimessa, mutta jos kirjaudun ulos niin se on sitten sillä selvä.
Olen siis yrittänyt kirjautua tänne myös: https://www.icloud.com sillä gmaililla, mutta ei anna.
Tuo Apple ID:n hallinnan olen jo käynyt läpi monesti. En siis ole siitä päässyt sen pidemmälle, kun että Apple ID:n pystyy nollaamaan.
Ei iCloud -tilin sähköpostiosoitetta, .icloud.com ...
Eli minulla on siis erilliset tunnarit, gmailia käytän aina kun esim ostan jotain app storesta.
Ongelma on nyt siis se, että tänne en pääse kirjautumaan: https://www.icloud.com, koska se haluaa nollata Apple ID:n (Joka on minulla gmail -osoite) ja minä olen aina koneen kautta kirjautunut .icloud.com sähköpostilla, jonka salasanaa olen yrittänyt nollata.
Ei voi ees todellista olla. Sähköposti on tärkeä, ja se nyt toimii puhelimessa, mutta jos kirjaudun ulos niin se on sitten sillä selvä.
Olen siis yrittänyt kirjautua tänne myös: https://www.icloud.com sillä gmaililla, mutta ei anna.
-
Ja jos meen tonne iForgot juttuun, ja laitan unohtuneen sähköpostin, eli iCloudin, niin laitan että laittaa sen vahvistussähköpostiviestin, sitä ei tule.
Jos taas laitan gmailin, se tulee salamana.
No, iteppähän oon sössiny. Mut jospa joku voi auttaa.
Voiko ton etsi iPhone toiminnon sammuttaa jotenkin muuten?
Jos taas laitan gmailin, se tulee salamana.
No, iteppähän oon sössiny. Mut jospa joku voi auttaa.
Voiko ton etsi iPhone toiminnon sammuttaa jotenkin muuten?
-
ONGELMA RATKAISTU....
Ei hemmetti.. Menin sinne Apple ID:hen, siellä oli kolme sähköpostia
gmail, iCloud, hotmail.
Poistin sen iCloudin sieltä asetuksista, ja kun nyt yritin nollata sen, niin hallelujah se pystyi nollaamaan sen icloudin, EI gmailia. huhhuijjaa.. No ehkäpä tästä taas oppii...
Kiitos kaikki, jotka vastasitte!
Ei hemmetti.. Menin sinne Apple ID:hen, siellä oli kolme sähköpostia
gmail, iCloud, hotmail.
Poistin sen iCloudin sieltä asetuksista, ja kun nyt yritin nollata sen, niin hallelujah se pystyi nollaamaan sen icloudin, EI gmailia. huhhuijjaa.. No ehkäpä tästä taas oppii...
Kiitos kaikki, jotka vastasitte!
8 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka