Nyt on pakko nostaa kädet pystyyn ja tunnustaa ettei oma ymmärrys riitä. En saa lisättyä uutta sähköpostitiliä mail ohjelmaan, enkä myöskään internet-tiliä jotta voisin lukea sähköpostit omalta koneelta. Käyttiksenä El Capitan ja palveluntarjoajan sivujen kautta pystyn käyttämään kyseistä sähköpostia ongelmitta.
Onko mitään keinoa vai heitänkö koneen verkonpainoksi ja totean, että "rikki sen täytyy olla" vai onko selitys niinkin simppeli että en vaan osaa.
Viimeksi muokannut jjpeltola, 17.2.2016 klo 10.07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy:Otsikon hienosäätöä
MacBook Pro Retina 13,3"/Intel Core i5/256 GB SSD/8GB Memory Macbook Pro 13"/Intel Core 2 Duo/4GB Memory/250GB Hard Drive iPhone 4S 16 Gt White iPhone 5S 32 Gt Space Gray iPhone 6S 64 Gt Hopea iPad mini 32 Gt WI-FI + Cellular
Ensin siis ihan perus sähköpostitili. Mail-ohjelmassa painan mail ja lisää tili. Aukeavaan ikkunaan annetaan nimi, sähköpostiosoite ja salasana. Tietojen syöttämisen jälkeen vaihtoehdot ovat seuraavat, kumoa, takaisin ja kirjaudu sisään.
Kirjaudu sisään avaa seuraavan ikkunan missä voi antaa taas sähköpostiosoitteen, tilin nimen, salasanan, saa valita tilin tyypin imap / pop sekä annetaan lähtevän sekä saapuvan postin palvelimet. Näiden tietojen syöttämisen jälkeen taas samat vaihtoehdot kuin tuossa yllä. "Kirjaudu sisään" vaihtoehto aiheuttaa ainoastaan annettujen tietojen katoamisen ja tekstin "tilin nimeä tai salasanaa ei voida varmistaa"
Internet tili. Järjestelmäasetukset - internet-tili - lisää muu tili - mail-tili ja loppu on sama kuin yllä.
Kuitenkin selaimen kautta pystyn käyttämään tuota kyseistä sähköpostia.
MacBook Pro Retina 13,3"/Intel Core i5/256 GB SSD/8GB Memory Macbook Pro 13"/Intel Core 2 Duo/4GB Memory/250GB Hard Drive iPhone 4S 16 Gt White iPhone 5S 32 Gt Space Gray iPhone 6S 64 Gt Hopea iPad mini 32 Gt WI-FI + Cellular
Syötitkö saapuvan ja lähettävän postipalvelimen sekä sen käyttämän portin? Käyttäjätunnus ja salasana varmasti oikein? Jos valitsit IMAP muodon, niin tukeeko postin ylläpitäjä IMAP:ia. Jos valitset POP, niin kannattaa laittaa säilytä palvelimella valinta, jos haluat lukea myös muilla laitteilla.
Ei anna syöttää noita portteja missään vaiheessa. Käyttäjätunnus ja salasana ovat varmasti oikein koska samoilla tunnuksilla pääsen selaimen kautta kirjautumaan sisään. Palveluntarjoaja tukee molempia protokollia IMAP / POP
MacBook Pro Retina 13,3"/Intel Core i5/256 GB SSD/8GB Memory Macbook Pro 13"/Intel Core 2 Duo/4GB Memory/250GB Hard Drive iPhone 4S 16 Gt White iPhone 5S 32 Gt Space Gray iPhone 6S 64 Gt Hopea iPad mini 32 Gt WI-FI + Cellular
Kannattaa olla yhteydessä sinne One.com palveluun. Testaa myös vaikka Postbox appsilla tmv.
Epäilen SSL / portti asetus ongelmaa... Mail preferences kannattaa myös varmistaa/ poistaa ja kokeilla uudestaan.
Eli kun käytän Gmail tiliä tolla macin softalla ja alan kirjoittaa vastausta meiliin, tallettelee tämä macin ohjelma jatkuvasti luonnoksia jotka jäävät mulle näkyviin viestiketjuun vaikka olen lähettänyt tämän viestin mistä nämä "luonnokset" on syntynyt...
Eli kun käytän Gmail tiliä tolla macin softalla ja alan kirjoittaa vastausta meiliin, tallettelee tämä macin ohjelma jatkuvasti luonnoksia jotka jäävät mulle näkyviin viestiketjuun vaikka olen lähettänyt tämän viestin mistä nämä "luonnokset" on syntynyt...
Ongelma ei liity ketjun aloittajan ongelmaan, mutta en viitsinyt nyt uutta ketjua tehdä kysymykseni takia.
Mutta ongelmana siis roskapostit ja nuo mailin säännöt. Eli nyt on noin muutaman kuukauden aikana tullut päivittäin roskapostia tietystä osoitteesta ja olen tuon kyseisen osoitteen asettanut asetuksista "säännöt" kohdasta siten että mailin pitäisi ohjata kaikki tuosta osoitteesta tuleva posti roskapostilaatikkoon. Olen myös asetuksien "roskapostit" kohdasta määrittänyt manuaalisesti tuon osoitteen roskapostiosoitteeksi, mutta jostain syystä maili ei niitä tuonne roskapostikansioon ohjaa, vaan pitää ne saapuneet kansiossa. Asetuksien pitäisi olla kyllä kunnossa ja on kokeiltu niittä muuttaakin. Onko vinkkejä missä voisi olla ongelma?
Mail (imap) ilmoittaa, että minulla on kaksi lukematonta viestiä. Dockissa Mailin ikonin päällä näkyy viesteistä ilmoittava punainen pallo, samoin itse ohjelmassa tilin kohdalla, mutta yhtään lukematonta viestiä ei olen. Olen tarkistanut myös palvelimelta ja roskapostit / roskakorin. En löytänyt tällaiseen ratkaisua.
Viimeksi muokannut Turnipsi, 14.10.2016 klo 9.16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sama onkelma. Tämä on jostain syystä joka kerta edessä, kun vaihtaa omenakonetta. Itsellä toinen koneen vaihdos omanatuotteiden parissa. Hostingpalvelun kautta sähköposti, ennen oli Sigmatic, ei eroa. Kaikki salasanat ja portit ihan oikein, mutta ei yhdistä. Kokeilin myös automaattisen profiilin kautta asetusten hakua. En itse löytänyt sinnikkään kokeilemisen jälkeen muuta ratkaisua, kuin poistaa siirtymäavustajan kautta tulleet tilit ja naputella ne uusina tileinä. Insinööripohjalta ei ole helppo luovuttaa, mutta uusina naputellen sähköpostit sain itse ainoana ratkaisuna toimimaan.
Ratkaisu joka itselle toimi ketjun alkuperäiseen ylimääräiseen mutkaan: kun Mail-ohjelman sisäänkirjautuminen epäonnistuu kuten kirjoittaja kuvailee ja seuraavassa ikkunassa teksti "unable to verify account name or password" ja tällöin mahdollisia komentoja vain "cancel" ja "back" ryhdy tässä kohtaa täyttämään kaikkia mahdollisia infoja tähän ruutuun UUSIKSI: meiliosoite/käyttäjätunnus/salasana/IMAP/POP/incoming/outgoing server. Tämän jälkeen "sign in" aktivoituu ja tilin luominen on valmis.