Mikä neuvoksi, kun MacBook Pro 2014:n Mail lakkasi muutama päivä sitten yhdistämästä sähköpostipalvelimeen? Palveluntarjoajia ja tilejä on minulla käytössä yhteensä 3, muun muassa iCloud ja Gmail. Sen sijaan iPadilla ja iPhonella nuo sähköpostit toimivat entiseen tapaan.
Mailissa postilaatikoiden viereen on ilmestynyt kolmio, jonka keskellä on huutomerkki. Se kertoo yhteysongelmista. ”Yritys lukea dataa palvelimelta epäonnistui.” Ja: ”Sisäänkirjautuminen IMAP-tilille epäonnistui. Varmista että käyttäjätunnus ja salasana ovat oikein.” Mailin asetuksista näkee, että sp-palvelimet eivät ole linjoilla. Siirrä kaikki tilit linjoille -komento ei auta.
Käyttäjätunnukset ja salasanat ovat oikein, koska niillä pääsen webmailissa ongelmitta sähköpostitileilleni.
Ajattelin poistaa Mailin asetuksista tilit ja perustaa ne saman tien uudelleen. Tilini on jaettu iCloud-avainnipun avulla. Kysymys: lakkaako sähköposti MB:sta poistaessa toimimasta myös iPadissa ja iPhonessa, jos niin teen? Onko muita korjausehdotuksia?
Mail ei löydä enää palvelinta
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
9 viestiä
• Sivu 1/1
-
- Viestit: 303
- Liittynyt: 1.3.2004 klo 17.39
- Paikkakunta: Rautalampi
Mail ei löydä enää palvelinta
Viesti Kirjoittaja TimoTee »
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 12897
- Liittynyt: 29.6.2006 klo 11.16
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mail ei löydä enää palvelinta
Viesti Kirjoittaja egoste »
Käynnistä verkkolaitteet ja kone sen jälkeen uudestaan.
-
- Viestit: 303
- Liittynyt: 1.3.2004 klo 17.39
- Paikkakunta: Rautalampi
Re: Mail ei löydä enää palvelinta
Viesti Kirjoittaja TimoTee »
Hetken näytti, että verkkolaitteiden ja MacBookin käynnistäminen uudelleen auttaisi. Sähköposteja alkoi paukkumaan tileille. Ehdin jo niitä lukea ja osan siirtää roskiin, mutta parin minuutin päästä huutomerkki-kolmiot ilmestyivät jälleen!
Yhteysapuri kertoo, että Googlen ja iCloudin SMTP-tileille yhteyden muodostaminen ja sisäänkirjautuminen onnistui, mutta IMAP-tileille ei.
Yhteysapuri kertoo, että Googlen ja iCloudin SMTP-tileille yhteyden muodostaminen ja sisäänkirjautuminen onnistui, mutta IMAP-tileille ei.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 12897
- Liittynyt: 29.6.2006 klo 11.16
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mail ei löydä enää palvelinta
Viesti Kirjoittaja egoste »
Kokeile vaihtaa nimipalvelimet ja/tai ota IPv6 pois päältä. Järjestelmäasetukset ja verkko… nimipalvelut voi olla vaikka Googlen 8.8.8.8 ja 8.8.4.4
-
- Viestit: 303
- Liittynyt: 1.3.2004 klo 17.39
- Paikkakunta: Rautalampi
Re: Mail ei löydä enää palvelinta
Viesti Kirjoittaja TimoTee »
Nuo Googlen nimipalvelimet asetuksissa jo olivat, lisäsin Cloudflaren 1.1.1.1:n. Ei tullut parannusta. Miten IPv6 poistetaan, nyt se on automaattisesti päällä? Käyttis Mojave 10.14.6.
-
- Viestit: 303
- Liittynyt: 1.3.2004 klo 17.39
- Paikkakunta: Rautalampi
Re: Mail ei löydä enää palvelinta
Viesti Kirjoittaja TimoTee »
Mitä kertoo, että Mail toimii aina 1-2 minuuttia MacBookin uudelleenkäynnistämisen jälkeen? Sen jälkeen sähköpostitilit putoavat asetuksissa pois linjoilta ja Mailissa syttyvät huutomerkkikolmiot.
Mailin oikuttelu alkoi muutama päivä sitten, siihen mennessä ei ollut ongelmia. Koneeseen ei ole tehty muutoksia/päivityksiä.
Mailin oikuttelu alkoi muutama päivä sitten, siihen mennessä ei ollut ongelmia. Koneeseen ei ole tehty muutoksia/päivityksiä.
-
- Viestit: 12135
- Liittynyt: 24.4.2005 klo 23.47
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mail ei löydä enää palvelinta
Viesti Kirjoittaja homenamsi »
Pystytkö kokeilemaan langallisen yhteyden sijasta langattomalla tai päinvastoin?
Tai toisella langattomalla tukiasemalla vaikka puhelimen hotspotin kautta?
Tai toisella langattomalla tukiasemalla vaikka puhelimen hotspotin kautta?
-
- Viestit: 871
- Liittynyt: 16.5.2007 klo 0.49
- Paikkakunta: Turku
Re: Mail ei löydä enää palvelinta
Viesti Kirjoittaja Jari-eripari »
Jos käytössä AdGuard, ko. ongelma on korjattu uusimmassa päivityksessä.
Jos ei ole käytössä, jatkakaa tutkimuksia.
Jos ei ole käytössä, jatkakaa tutkimuksia.
-
- Viestit: 303
- Liittynyt: 1.3.2004 klo 17.39
- Paikkakunta: Rautalampi
Re: Mail ei löydä enää palvelinta
Viesti Kirjoittaja TimoTee »
Ongelma ratkesi. Vika löytyi kohteesta, josta en olisi osannut etsiä. Käytössä on AdGuard, ja uusimman päivityksen myötä sähköpostit rupesivat taas kulkemaan.
9 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka
- ↳ Myydään Mac
- ↳ Myydään iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Myydään muut Applen tuotteet
- ↳ Myydään muuta tietotekniikkaa
- ↳ Ostetaan Mac
- ↳ Ostetaan iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Ostetaan muut Applen tuotteet
- ↳ Ostetaan muuta tietotekniikkaa
- ↳ Vaihdetaan, annetaan, työtä haetaan ja tarjotaan
- ↳ Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit